Gå til innhold

Erfaring med Pixmania som leverandør?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med en leveranse fra Pixmania. Bestilte en TV for snart 4 uker siden. 2 gang har jeg fått melding om at TVen er sendt. TVen er aldrig kommet frem til min sønn i Trondheim og på telefon har jeg fått melding om at den, grunnet feil hos Pixmania, ikke er sendt likevel.

 

Nå ser jeg at de har satt opp prisen på TVen. Kan deres leveranseproblemer bare være taktikk for å få meg til å avbestille?

 

Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tilleggsopplysninger:

- TVen, en Philips 42pfl7404h, ble belastet mitt kredittkort den 11.8.

- Jeg betalte kr. 700 for å få en 24 til 48 timers leveranse.

- To gang har jeg fått mail fra Pixmania om at de har sendt TVen med UPS. Etter å ha ventet rimelig lenge har jeg kontaktet Pixmaina og fått vite at det begge ganger er oppstått feil hos dem og TVen er aldrig blitt sendt.

- Den 29. får jeg mail om at jeg får refundert kr. 200.

- Jeg ringer igjen den 1.9.: TVen blir sendt denne uka.

- Ringer Pixmania i dag: TVen er ikke sendt. De vil følge opp og sende den med annen transportbyrå enn UPS.

Lenke til kommentar

Pixmania er ikke den letteste butikken å forholde seg til. Som regel er den billig, leverer til ok tid, men så fort det er snakk om retur, angrerett, reparasjon, garanti og slikt byr de ofte på trøbbel etter hva jeg har fått med meg av diskusjoner her inne.

 

Overhodet ikke butikken jeg ville brukt selv.

Lenke til kommentar

Betaler du med kort med en leveringsadresse som er annen enn din som kortinnehaver?

Dette kan medføre at betalingstransaksjonen avvises og at de ikke vil sende TVen (som dermed er ubetalt). Det å be om levering av en vare til annet navn/adresse enn det kortinnhaver har, oppfattes som et typisk forsøk på svindel.

Lenke til kommentar
Betaler du med kort med en leveringsadresse som er annen enn din som kortinnehaver?

Dette kan medføre at betalingstransaksjonen avvises og at de ikke vil sende TVen (som dermed er ubetalt). Det å be om levering av en vare til annet navn/adresse enn det kortinnhaver har, oppfattes som et typisk forsøk på svindel.

 

Det stemmer at jeg betalte med kort og ba om leveranse til annen adresse enn min egen (min sønns).

Men etter 10 telefonsamtaler og snart 4 uker må de jo skjønne at det kan være problemet? Og gjøre noe med det?

Lenke til kommentar

Mandag formiddag avbestilte jeg Philips TVen hos Pixmania og la inn bestilling på samme TV hos Komplett. TVen som Pixmania ikke klarte å levere på 27 dager leverte Komplett på 32 timer. På døra.

 

Nå er det bare å håpe at Pixmania er flinkere til å refundere penger enn å levere varer.

Lenke til kommentar

En traurig opplevelse men en lykkelig slutt: Pixmania returnerte pengene på under en uke etter kansellering av ordren. :wow:

 

Og med Komplett som leverandør føler jeg meg betydelig tryggere med hensyn til event. reklamasjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ok. Men jeg må vel ikke betale moms når jeg får pakken? Den er vel betalt?

Jeg måtte betale moms direkte til sjåføren for et par år siden. Han hadde ikke engang vekslepenger, så jeg måtte betale mer enn det kosta. I tillegg betalte jeg ekstra for expressleveranse for å få varen før jul, noe de ikke klarte (det var riktignok DHL). Tilsvarende opplevde en kollega av meg, lang leveringstid, kluss med leveransen og igrunn en totalt sett dårlig handleoplevelse. Tror allikevel DHL står for 70% av dritten når man handler fra Pixmania, men jeg skyr allikevel den butikken for all fremtid. Retur og garantirettigheter er ikke det samme når varen kjøpes fra en EU-basert nettbutikk fremfor en her hjemme.

Lenke til kommentar

Det kan være de leverer. MEN om du får problemer eller du ikke likte produktet. DA har du problemer. De er helt håpløs på retur.

Forferdelig side for å finne frem til hvordan og hvor du skal returnere. Tok meg noen forsøk.

Men endte opp med å betale portoen begge veier når den ble sendt i retur pga ingen hentet pakken. Da stod det både håndskrevet med pen jente skrift. (og maskin skrevet adresse i et lite ark på siden i en plast lomme.)

Det er dyrt å sende en liten mobil til Frankrike. Så Aldri mer noen annet en jeg har råd til at går istykker.

Lenke til kommentar
Kommer momsen i tillegg til summen som står oppgitt i nettbutikken`?

 

Min erfaring er at det som står på nettsiden deres stemmer mht til moms. Jeg har altså ikke betalt ytterligere moms ved levering.

 

(laptoppen kom i løpet av en uke eller noe slikt, det var ikke super-hurtig men helt ok)

Endret av ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...