urh Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg sliter veldig med en leveranse fra Pixmania. Bestilte en TV for snart 4 uker siden. 2 gang har jeg fått melding om at TVen er sendt. TVen er aldrig kommet frem til min sønn i Trondheim og på telefon har jeg fått melding om at den, grunnet feil hos Pixmania, ikke er sendt likevel. Nå ser jeg at de har satt opp prisen på TVen. Kan deres leveranseproblemer bare være taktikk for å få meg til å avbestille? Noen som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
urh Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Litt tilleggsopplysninger: - TVen, en Philips 42pfl7404h, ble belastet mitt kredittkort den 11.8. - Jeg betalte kr. 700 for å få en 24 til 48 timers leveranse. - To gang har jeg fått mail fra Pixmania om at de har sendt TVen med UPS. Etter å ha ventet rimelig lenge har jeg kontaktet Pixmaina og fått vite at det begge ganger er oppstått feil hos dem og TVen er aldrig blitt sendt. - Den 29. får jeg mail om at jeg får refundert kr. 200. - Jeg ringer igjen den 1.9.: TVen blir sendt denne uka. - Ringer Pixmania i dag: TVen er ikke sendt. De vil følge opp og sende den med annen transportbyrå enn UPS. Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Her er er mange erfaringer: https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Pixmania er ikke den letteste butikken å forholde seg til. Som regel er den billig, leverer til ok tid, men så fort det er snakk om retur, angrerett, reparasjon, garanti og slikt byr de ofte på trøbbel etter hva jeg har fått med meg av diskusjoner her inne. Overhodet ikke butikken jeg ville brukt selv. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Betaler du med kort med en leveringsadresse som er annen enn din som kortinnehaver? Dette kan medføre at betalingstransaksjonen avvises og at de ikke vil sende TVen (som dermed er ubetalt). Det å be om levering av en vare til annet navn/adresse enn det kortinnhaver har, oppfattes som et typisk forsøk på svindel. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 De bør vel klare å opplyse om slikt etter at det har gått over 3 uker. Lenke til kommentar
urh Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Betaler du med kort med en leveringsadresse som er annen enn din som kortinnehaver?Dette kan medføre at betalingstransaksjonen avvises og at de ikke vil sende TVen (som dermed er ubetalt). Det å be om levering av en vare til annet navn/adresse enn det kortinnhaver har, oppfattes som et typisk forsøk på svindel. Det stemmer at jeg betalte med kort og ba om leveranse til annen adresse enn min egen (min sønns). Men etter 10 telefonsamtaler og snart 4 uker må de jo skjønne at det kan være problemet? Og gjøre noe med det? Lenke til kommentar
urh Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Mandag formiddag avbestilte jeg Philips TVen hos Pixmania og la inn bestilling på samme TV hos Komplett. TVen som Pixmania ikke klarte å levere på 27 dager leverte Komplett på 32 timer. På døra. Nå er det bare å håpe at Pixmania er flinkere til å refundere penger enn å levere varer. Lenke til kommentar
urh Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 En traurig opplevelse men en lykkelig slutt: Pixmania returnerte pengene på under en uke etter kansellering av ordren. Og med Komplett som leverandør føler jeg meg betydelig tryggere med hensyn til event. reklamasjoner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Godt det ordna seg. Eg kjem nok aldri til å handle frå Pixmania. Kundeservice er noko eg prioriterer høgt. Om eg må betale nokre kroner meir så er det heilt greit. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvor sender Pixmania fra? Hvor lang tid tar det å sende en bilstereo som er på lager? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Lageret er vel i Frankrike. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ok. Men jeg må vel ikke betale moms når jeg får pakken? Den er vel betalt? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ok. Men jeg må vel ikke betale moms når jeg får pakken? Den er vel betalt? Jeg måtte betale moms direkte til sjåføren for et par år siden. Han hadde ikke engang vekslepenger, så jeg måtte betale mer enn det kosta. I tillegg betalte jeg ekstra for expressleveranse for å få varen før jul, noe de ikke klarte (det var riktignok DHL). Tilsvarende opplevde en kollega av meg, lang leveringstid, kluss med leveransen og igrunn en totalt sett dårlig handleoplevelse. Tror allikevel DHL står for 70% av dritten når man handler fra Pixmania, men jeg skyr allikevel den butikken for all fremtid. Retur og garantirettigheter er ikke det samme når varen kjøpes fra en EU-basert nettbutikk fremfor en her hjemme. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Okei, da blir det mest sannsynlig ikke mer handling fra den butikken. Men får nå se hva de får til først da:) Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Nå har det gått 5 dager siden jeg betalte, og det gjorde jeg 5 min etter bestillingen med nettbank, og det står ennå at de ikke har mottatt betalingen min. Hvor lang tid tar det? Og har de ingen epost jeg kan kontakte dem på? Lenke til kommentar
L.. Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det kan være de leverer. MEN om du får problemer eller du ikke likte produktet. DA har du problemer. De er helt håpløs på retur. Forferdelig side for å finne frem til hvordan og hvor du skal returnere. Tok meg noen forsøk. Men endte opp med å betale portoen begge veier når den ble sendt i retur pga ingen hentet pakken. Da stod det både håndskrevet med pen jente skrift. (og maskin skrevet adresse i et lite ark på siden i en plast lomme.) Det er dyrt å sende en liten mobil til Frankrike. Så Aldri mer noen annet en jeg har råd til at går istykker. Lenke til kommentar
eivindhetalnd Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Kommer momsen i tillegg til summen som står oppgitt i nettbutikken`? Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Kommer momsen i tillegg til summen som står oppgitt i nettbutikken`? Min erfaring er at det som står på nettsiden deres stemmer mht til moms. Jeg har altså ikke betalt ytterligere moms ved levering. (laptoppen kom i løpet av en uke eller noe slikt, det var ikke super-hurtig men helt ok) Endret 3. oktober 2009 av ols Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 De har ennå ikke mottatt betalingen min. MÅ jeg ringe dem hvis jeg vil kontakte dem? Er lei av å vente... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå