tma001 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei, har fått meg Lyse fiber. Har en stk Telsey boks hengende på veggen som jeg akkurat nå er koblet direkte til, ingen ekstra router. Heller ingen router innebygd i hjemmesentralen. Lyse på sin side sier at alle porter ER åpne. Hvorfor får jeg "connection timed out" når jeg kjører canyouseeme.org eller PFPortChecker? Har testet uten brannmur/virus program, fikk samme resultat. Har lest igjennom de fleste topic angåenede samme problem stilling, men er fortsatt uten åpne porter. Må jeg ha fast IP? Noen som kan hjelpe meg? -tma001- Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har du logget inn på leverandøren dine sider med kundenummer + pin1/2 og åpnet portene manuelt? Nesten alt er stengt automatisk, så må du selv åpne de. Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Har sjekket Instillinger på "dine sider" : "Din hjemmesentral har en innebygget router/brannmur og støtte for trådløst nettverk. For å sette opp ditt trådløse nettverk, må du klikke på trådløse innstillinger. Under router/brannmur har du mulighet for å gjøre avanserte innstillinger på din hjemmesentral." videre står det: "Denne ruteren støtter ikke avanserte internett innstillinger." Kan ikke åpne/endre noe som helst på "mine sider" hos lyse. Lyse sier at alle porter er åpne. Forstår ikke hvorfor dette skal være så vanskelig. Enten er de åpne eller så er de stengt. Lyse kundeservice er jo ett kapittel for seg selv. Så jeg står fortsatt på bar bakke. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Har fiber fra Viken Fibernett med Telsey hjemmesentral + Altibox, så tror vi har samme hjemmesentral. Hos meg støtter den avanserte internettinnstillinger + brannmurinnstillinger. Kan det være hjemmesentralen(boksen) din som er defekt? Enten er det det, ellers så er det noe Lyse ikke har gjort (som å aktiviere den fullstendig) Endret 4. september 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Hmm, skal alle uansett hvilke type hjemmesentral ha disse instillingsmulighetene via lyse sine sider? Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Jeg har "Altibox" fra Lyse i Sandnes... Alle porter har alltid hvert åpne hos meg. Det er mulig det er forskjell på "hjemme sentralene", min er "gammel". Den er grå, og litt større enn et VHS-cover. Det er ikke forskjell på tv og datautgang... (Når jeg har hatt portproblemer har det alltid vert en innstilling i routeren min, ikke "hjemme sentralen":-)[D-Link DIR-655]) Jeg har hatt flere typer servere og spilt endel multiplayer spill online uten å måtte logge meg på lyse.net først. De som sitter på support har alltid hvert hjelpsomme, har du forsøkt å ringe? Alle der er ikke kjempe-kompetente, men ringer du på dagen på hverdager er det vanligvis de kunskapsrike som tar telefonen! Lykke til! Endret 4. september 2009 av ostring1 Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Men burde ikke portene væreåpne når jeg kobler meg direkte opp via hjemme sentralen, ikke via en annen router? Skulle ikke spille noen rolle om man åpner porter i en ruter mellom hjemme sentralen og pcen så lenge portene i sentralen er stengt? Har alle lyse kunder muligheten til å endre instillinger via *dine sider* på lyse.no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå