Bonter Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Eg har tenkt til å kjøpe ein god gaming pc til ein rimelig pris. Eg spelar bf2, cod4, orange box, cs 1.6 og tenker kanskje å få noken nyare spel f.eks. GTA4,crysis burde vere god nok til å ta dette. Har IKKJE tenkt å bygge selv overklokke eller noe sånt. Veit at eg sannsynlig vis vil få ein bedre data viss eg bygger sjølv men det får bli ein anna gang Har sett på denne dataen og tenkte at den så bra ut http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10168 med desse konfigurasjonane: Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI AMD Phenom II X2 550 3.1GHz, AM3, 85W, 7MB, Boxed MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI- Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD,MS Samsung SpinPoint F3 500GB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP Samsung DVD±RW burner, SH-S223B 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, Norsk Komplett, kun til PC produksjon denne skjermen siden den er på tilbud : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480940 tenker på dette tastaturet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332268 trenger tips til høgtalarar rundt 300kr helst ikkje over 500kr bruker headset når eg spelar så høgtalarane skal vere til film og liknande. mus har eg og musematta skal koste ca. 100kr Kom med alle meninger og invendinger er takknemelig for alle svar Endret 3. september 2009 av Kastler1 Lenke til kommentar
Bonter Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 er det ingen som kan hjelpe meg må ha svaret snart Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tja : Skjermkort : 4850 der sparer du litt, kommer jo dx 11 kort veldig snart så bedre med et du kan bytte ut men som yter ok i dag. Hovedkort : Gigabyte er bedre en Msi føler nå jeg når det gjelder byggekonstruksjon. Harddisk : Du greier deg fint med 500Gb, men selvsagt du kan jo også se litt på andre størrelser, personlig liker jeg samsung som hd (men har opplevd mye problemer med disse). Psu : Corsair 650 bør holde, men tar du litt større så kan du muligens gå over til sli om du ønsker. Lenke til kommentar
Bonter Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 ja, vel og greitdet, men har dere noen forslag om skjermen og høytalere Lenke til kommentar
rbr Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) nå er ikke jeg noen ekspert men den lcd skjermen ser greit ut den vil jeg si. når det gjelder høytalerene er jeg helt blank desverre. Endret 2. september 2009 av rbr Lenke til kommentar
Bonter Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 takk for alle svar så langt trenger svar ganske fort siden skjermen er på tilbud denne veka. Lenke til kommentar
tnese Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Av høyttalere kan jeg anbefale dette hvis du absolutt må under 500, eller dette hvis du vil ha 5.1 og kan gå litt opp i pris. Tord Lenke til kommentar
Bonter Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Er det noen som har noe å si om selve dataen, ytelse osv. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Ser grei ut. Bør greie GTA IV på rundt/litt høyere enn middels settings på en 720p/1080p skjerm. Tror at prosessor er det første som kommer til å bli en flaskehals. Og så var den ganske dyr.. Endret 3. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
Bonter Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Ser grei ut. Bør greie GTA IV på rundt/litt høyere enn middels settings på en 720p/1080p skjerm. Tror at prosessor er det første som kommer til å bli en flaskehals. Og så var den ganske dyr.. hva mener du med flaskehals?? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) GTA 4 er trolig det spillet som er mest CPU-krevende pr dato. For omtrent alle andre spill vil det f.eks være lite forskjell på ytelsen med et X2 550 og i7 920 med f.eks et HD 4890 skjermkort og man har settings som utnytter skjermkortet. Dette stemmer ikke for GTA 4. Her kan man gjerne dra til med quad-core. Ellers så synes jeg det såg greitt ut. Støtter at du skifter til Gigabyte HK, velger HD 4850 skjermkort. Gigabytekortet har faktisk CF. Personlig ville jeg også oppgradert til X3 720 BE. Med de endringene vil du komme ut på ca 7 200 kr for PC med OS. Skjermen og tastauret er helt OK. Kjøp en litt god mus i tillegg. Når det gjelder høyttalere har du fått en god anbefaling. Med frakt blir det nok litt mer 9 000 kr, men ikke mye. @Benny: Ganske dyr er en tullete bemerkning. Jeg oppfordrer deg derfor til å plukke ut akkurat de samme delene til selvbygg (med OS) og se hva prisen blir. Tror du skal bli overrasket. Agentspoon, som har gjort en glimrende jobb med ulike PC-forslag har en som kan sammenlignes, og den ligger på ca 5 600 uten OS (dvs 6 400 med OS). Da er det svakere PSU og litt bedre skjermkort. Og man må bygge selv. Endret 4. september 2009 av Bolson Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) 10.000 for 3Ghz dual core fra AMD og 4850 finner jeg dyrt. Er det ikke mulig å få dette til 5-6K? Edit: Ojojoj, har gikk det litt kjapt i svingene, som vanlig.. Hvor står det at PCen koster 5.600,-? Endret 4. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 10.000 for 3Ghz dual core fra AMD og 4850 finner jeg dyrt. Er det ikke mulig å få dette til 5-6K? Edit: Ojojoj, har gikk det litt kjapt i svingene, som vanlig.. Hvor står det at PCen koster 5.600,-? For å si det svært enkelt, det har gått så fort i svingene at du egentlig burde holde kjeft en par ukers tid. Kr 9.995 er for et oppsett med skjerm, tastatur/mus (Microsoft Sidewinder), OS og webkamera. I tillegg har standardoppsettet et GTX 260 skjermkort, ikke HD 4850. Om du som trådstarter har gjort, tar bort skjerm, tastatur og webcam fra oppsettet og følger anbefaling om å gå ned til HD 4850 når det gjelder riggen koster den 6 438 kr inklusive OS. Si at OS (Home Premium) koster ca 800 kr, så er vi nede på 5 600 kr. Altså mellom 5 000 og 6 000 kr. Og det er fullt mulig å komme ned i ca 5 000+ kr for akkurat samme spesifikasjoner. Men da må du bygge selv og kanskje velge noen timeligere komponenter på enkelte områder. Om man så velger X3 720 BE, Gigabyte sitt 685G baserte hovedkort og HD 4850 blir prisen litt over 6 000 kr uten OS og knappe 7 000 med OS. Trådstarter har tatt utgangspunkt i et oppsett for å justere det til en prisramme på under 9 000 kr inklusive alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå