Lmmk Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Heey, jeg har tysk på skolen og kommer støtt og stadig over flere ord og/eller setninger som for meg er morsomt Jeg tenkte å lage en tråd hvor alle kan skyte inn noen rare tyske ord/setninger :D Skal komme med noen selv, når jeg kommer over de Lenke til kommentar
Stimani Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Grünschnabel - grønnskolling Tempotaschentuch - papirlommetørkle av merket Tempo (Harry Kleins faste merke) Endret 1. september 2009 av Stimani Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Har jo alltids Schwarzenegger. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Ich bin laden Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Ich bin ein berliner Lenke til kommentar
thadon Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Superknuller = "Det beste", brukes på produkter på tilbud vis jeg ikke har misforstått. Das papir = Papiret Endret 1. september 2009 av thadon Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Schwans = Hale Har hørt det i hvertfall. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Schwans = Hale Har hørt det i hvertfall. Schwans er slangord for kuk såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Das Papir. Si det høyt. Edit: Nooes, allerede sagt.. Endret 2. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
Long Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Muckefucke - Surrogatkaffe Lenke til kommentar
osmano Skrevet 8. september 2009 Rapporter Del Skrevet 8. september 2009 Når man snakker om das/dass. Vårt ord "dass" (slang for toalett) har sin opprinnelse fra Røros og gruvedriften der. Det var mange tyskere der og man hadde utedo. Tyskerne kalte det "das Häuschen" (Lillehuset) Nordmenn syntes det var vanskelig å uttale så de kalte det bare "dass".... Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 21. september 2009 Rapporter Del Skrevet 21. september 2009 Preisknüller = Lavpris/Et supert pristilbud Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Kartoffelknödel = komle/raspeball Kugelschreiber = kulepenn Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Kartoffelknödel = komle/raspeballKugelschreiber = kulepenn Jugelschreiber forkortes "kuli" i dagligtale. Sitter her å leser en tyskspråklig avis (Der Standard), en av overskriftene er : "Roter Retrowahlkampf". Det er en artikkel om et delstatsvalg i delstaten Oberösterreich i Østerrike. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Et fantastisk tysk ord er "Homofürst". (Ja, det betyr det du tror.) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Har jo alltids Schwarzenegger. Arnold er østerriker, ikke tysker. Forøvrig har vi jo Dumbkopf(dumskalle, idiot) og Schweinhund. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Schadenfroh (usikker på staving) - betyr skadefryd. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Forøvrig har vi jo Dumbkopf(dumskalle, idiot) og Schweinhund. Dummkopf og Schweinehund. Schadenfroh (usikker på staving) - betyr skadefryd. Schadenfroh er skadefro, Schadenfreude derimot betyr skadefryd. Endret 29. september 2009 av Thend Lenke til kommentar
MichaelJackson Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 hitler Lenke til kommentar
Minus Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Schadenfroh (usikker på staving) - betyr skadefryd. Schadenfroh er skadefro, Schadenfreude derimot betyr skadefryd. Er ikke skadefryd og skadefro det samme? Hva er i så fall forskjellen på de to? Endret 29. september 2009 av Minus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå