Gå til innhold

Antec P182 - Ønsker å bytte til større kabinett, men beholde/forbedre egenskapene


Anbefalte innlegg

Pris er i utgangspunktet ingen hindring overhodet. Bling er totalt uakseptert, kabinettet må være fullstendig stilrent.

 

Jeg er veldig, veldig fornøyd med egenskapene til P182 som støy, kjøling etc. Det som er negativt i mine øyne etterhvert er at det er litt lite, og at byggekvaliteten ikke når helt opp. Har hatt det et par år nå ganske nøyaktig, og blant annet dørene vil liksom aldri være helt hundre prosent på plass. Dem buler litt og det er gliper her og der. Mulig en svakhet på akkurat mitt kabinett.

 

Er det noen som har gode tips til andre kabinetter som er større, men som beholder eller forbedrer støy og kjølingsegenskapene til P182, samtidig som det har "perfekt" byggekvalitet? Ulyder, resonans grunnet komponenter (vifter, disker, optiske drev) gliper eller upraktiske løsninger blir ikke tolerert i hele tatt ;)

 

 

Min personlige mening er at det finnes en uendelig mengde med dårlige kabinetter der ute, og kabinetter som enten støyer veldig lite, eller har god kjøling. Men det "må" finnes en kombinasjon av disse to egenskapene en eller annen plass. Gode muligheter for smart kabelføring og skjuling av kabler bak hovedkort etc er en selvfølge.

 

Mange kommer sikkert til å nevne diverse Lian Li, og kanskje Corsair Obsidian 800D, men jeg håper og tror at det finnes enda bedre der ute, bare man er villig til å bla opp litt.

 

EDIT: Lian Li PC-P80B så faktisk veldig bra ut :) Noen som har dette som kan si hvordan støy er i dette? Jeg regner med at kjølingen er topp, men frykter litt for støyen. Dører og vegger ser mindre "isolert" ut enn på Antec sine kabinett. Og viktigst av alt, kan man drepe det grusomme lyset?

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lian Li PC-P80B sine blå lys i front kommer vel fra viftene og jeg tror ikke du kan skru av bare LEDene, men hvis du vil bli kvitt dem kan du bare klippe av den ene ledningen av alle LEDene så slutter de å lyse

 

 

du finner mange fine case rewievs og builds på youtube

 

noen av de jeg ser på:

 

-http://www.youtube.com/user/tjharlow

 

-http://www.youtube.com/user/3dgameman

 

:thumbup:

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

3dgameman sitt review har jeg allerede sett :)

 

Skal sjekke ut den andre nå senere i dag. Videoreview er vel og bra, men sjeldent man får så veldig mange harde fakta der. Har dog ikke klart å finne noe skikkelig review i skrevet form noen steder enda.

 

Kanskje et oppdrag for HW, som driver å tester mye kabinett for tiden :)

 

Ser at det ikke er på lager hos noen for øyeblikket uansett, så er vel neppe noe som blir kjøpt de første dagene.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

 

 

Har ikke sett så mange rewievs i tekstform noen andre steder en på produsentens nettside, men de forteller deg jo bare det de vil at du skal vite, samme med mange rewievs på youtube.

 

Bare sånn at du er klar over det, tjharlow lager lite rewievs, men han har fine videoen på kabinetter har bygger, og forteller så han jo en del om hva som er bra og dårlig, og du får en del ideer på hvordan man kan få rydde kabler fint

Lenke til kommentar

Det blir nok en Lian Li PC-P80B ja tenker jeg. Men siden den ikke er på lager enda gir jeg meg selv frist fram til Netshop får den inn på lager ;)

 

Fant noen veldig stille 900rpm 140mm vifter i dag også, i tilfelle de originale bråker for mye. Men det er i grunn veldig dårlig utvalg i den størrelsen. Skulle ønske Noctua kunne komme med en 140mm modell.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Har ikke sett så mange rewievs i tekstform noen andre steder en på produsentens nettside, men de forteller deg jo bare det de vil at du skal vite, samme med mange rewievs på youtube.

fant en review av den røde Spider utgaven av kabinettet på techpowerup.com:

Lian Li Armorsuit PC-P80R Spider Edition review

 

Rimelig heftig og gjennomført. Men kanskje litt høy Bling-Bling faktor?

Og prisen da:

6000,- mot 3000,- for standardutgaven...

:ph34r:

Lenke til kommentar
Har ikke sett så mange rewievs i tekstform noen andre steder en på produsentens nettside, men de forteller deg jo bare det de vil at du skal vite, samme med mange rewievs på youtube.

fant en review av den røde Spider utgaven av kabinettet på techpowerup.com:

Lian Li Armorsuit PC-P80R Spider Edition review

 

Rimelig heftig og gjennomført. Men kanskje litt høy Bling-Bling faktor?

Og prisen da:

6000,- mot 3000,- for standardutgaven...

:ph34r:

 

Har lest samme review selv, men fytti katta så stygt.. (min mening). Selv kommer jeg til å gjøre noe med de blå led'ene som står på de originale viftene. Kabinett skal ikke ha lys.. Biler skal ha lys, for at sjåføren skal se i mørket.. Kabinett har ingen behov for lys.

 

Kabinettet er dyrt nok som det er, om man ikke skal betale dobbelt opp for et ødelagt kabinett :)

Lenke til kommentar
Har lest samme review selv, men fytti katta så stygt.. (min mening). Selv kommer jeg til å gjøre noe med de blå led'ene som står på de originale viftene. Kabinett skal ikke ha lys.. Biler skal ha lys, for at sjåføren skal se i mørket.. Kabinett har ingen behov for lys.

 

Kabinettet er dyrt nok som det er, om man ikke skal betale dobbelt opp for et ødelagt kabinett :)

Tja, er vel ikke fullt så kategorisk selv.

Noen vil kanskje ha samme mening om bilen du har avbildet i signaturbildet ditt :innocent:

Men hos meg står kabinettet ute av syne under skrivebordet, så om det er lakkert innvendig betyr mindre enn ingenting. Er enig i prioriteringen din av kjøling etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...