Gå til innhold

Sambos WOW-konto stjålet, hva skjer videre?


Anbefalte innlegg

Hoi,

 

Noen (kinesiske goldfarmers er my 2 cents) har effektivt merget sambos WOW-konto med en Battle.net konto, og dermed pent og pyntelig stjålet kontoen.

 

Dette skjedde på ~fredag kveld så kundeservice er jo da stengt, så da blir jo spørsmålet, hva skjer videre?

 

Jeg kan fra min konto se at hennes hovedcharacter brukes og characteren har allerede fløyet opp i level i mining.

 

 

Hvor mye kan hun forvente å miste, og hva vil hun få tilbake når kontoen blir restora?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den er merga med bnet kan du nok forvente at det tar ganske lang tid, tipper en månded+. Det du gjør er at du ringer dem på Telefonsupport 800 12 277 ( Gratis å ringe ) Mellom 11-20 mandag til fredag for å få vite hva du gjør videre.

 

Sansynligvis må du bare forklare hva det gjelder, oppgi info til kontoen og så bli bedt om å sende inn en kopi av Legitimasjon til kontoeier og litt andre ting så de kan se hvem som eier kontoen.

 

Vil tro det meste er solgt/disenchantet og de bruker kontoen som miningbot. De kommer til å restore alt, tilogmed professions.

Lenke til kommentar

Haha, akkurat det samme har skjedd med meg.. tåpelig hvor lett det må være for å være helt ærlig. Hackeren har solgt alt selgbart gear jeg hadde.

Kanskje det har hendt med mange flere i denne tidsperioden, dermed vil kanskje Blizzard være mer åpen for å hjelpe litt raskt? :p

 

Skal ringe dem i morgen (mandag), for å få se hva som kan gjøres.. sendte litt informasjon om accounten og meg selv i går natt, om hva som hadde skjedd med accounten, samt et bilde av førerkortet mitt for å bekrefte ID'en min!

Håper blizz refunder gear osv som ble solgt :\

 

Må rett og slett si at det hele var jævlig irriterende, spesielt nå som jeg får meg ny pc om et par dager! xD

Lenke til kommentar

Hun har ~bare items som ikke kan auksjoneres bort, så det forklarer vel hvorfor ingenting er tatt å kastet vekk enda.

 

Men hun og har allerede sendt inn bilde av passet, så satser på at det gjør susen, men spørs uansett om det ikke blir anskaffet en "authenticator" etter dette :)

Lenke til kommentar

Det skjedde meg med for et par mnd siden, sendte mail til blizzard så tok det 1 dag så fikk jeg svar og tilbake min konto uten noe gear eller noen ting. Deretter fikk jeg tilbake alle tingene mine i posten.

 

jeg vil nesten si at jeg tjenete på det fordi farmeren som hadde vært på hadde fått tak i den del mats og byttet alle emblemene mine til frozen orbs og jeg fikk tilbake alle emblemene i posten så :) men det er jo altid kjipt når man blir hacket.

Lenke til kommentar

Authenticator hjelper ikke. Om du selv merger kontoen til Battle.net fikser du det med "stjeling" av konto.

Merging av konto trenger nemlig ikke passord eller noe som helst personlig info for å merges.

 

Men, Authenticator er jo bare fint å ha. Hørte at den til mobil-telefon koster bare 5 kroner?

Lenke til kommentar

Dette skjedde både broren min og guildmasteren vår i samme uke.

 

For broren min tok det 1 dag å få igjen kontoen og 5 dager å få tilbake alle items.

Han hadde bare en lvl 71 på kontoen, så kanskje en grunn til at det gikk så kjapt å få igjen tingene.

Guildmasteren hadde en del lvl 80 med masse stuff, tok ca. 1-2 uker for henne.

De folka som hacka dem tok mining til maks lvl :-P

 

Anbefaler alle å merge sin egen konto til Battle.net for å unngå det samme.

Lenke til kommentar
Ville gjærne vist litt mere om hva som skjer hvis jeg merger min komto med battle.net og hvordan.

Det er Blizzards måte å få spillere til å legge alle sine blizzard-spill under en og samme konto.

 

For å lage konto går du til http://eu.battle.net/ og så legger til wow-kontoen.

 

Du vil da få et nytt "Account Name" for å logge inn på wow og account management, som blir epostadressen du registrerer på battle.net-kontoen.

Endret av Yoshi187
Lenke til kommentar
Har ikke ringt Blizzard før, så jeg lurte på om det er norsk support (dvs at de snakker norsk)? Engelsk er ikke noe problem, men det hadde vært så mye enklere på norsk ;)

 

Er bare på Engelsk ja :(

 

Blir fort en smule vanskeligere å forklare bra på engelsk, de skjønner meg ja. Men det virket som de var veldig vant til å snakke med folk fra Øst-Europa, var veldig hjelpende når jeg satte meg fast i en setning osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...