Gå til innhold

Katten gikk ut døra under fest inatt. HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei dere

 

Dama var borte og jeg fikk lov å ha fest (wihi)! Kvelden begynte bra helt til noen skulle ut å røyke å lot begge utgangsdørene stå oppe i ca 30 sekunder, katten så sin mulighet å gikk ut. En større leteaksjon ble satt igang (ja tenk dere det, 10 mennesker i god form leter etter en katt i mørket). Vel vi fant han sånn halvveis, han satt på taket til ett skur da han fant ut att han skulle bli livredd og løpe ut i skogen(!) med meg på slep etter. ca 2 timer senere måtte vi gi opp, katten hadde sluttet å mjauwe (?) og sporene ble borte.

 

Faen, katten er borte å jeg måtte ringe dama, sint som ho ble måtte jeg jo stå opp klokken 6 idag etter ett par timers søvn å lete igjen, nå var det jo lyst. No sign of him.

 

Så hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg finne Willie, katten vår som er sårt savnet. Dama lovet en ting over telefon og det var att om ikke katten kom hjem så måtte jeg finne meg ett sted å sove fremover.

 

Katten er av rasen Abyssiner (skrevet riktig tro) og var utrolig glad i mamma og pappa (altså fruen og meg). Det jeg er redd for er att katten ikke finner hjem, den har bare bodd her i rundt 14 dager og hele slekta dens har vært reindyrka innekatter.

 

Så ja, hjelp! Hvordan kan jeg finne katten og slippe ei sur samboer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at den skulle bo inne hele livet og om den ivlle ut så var det og gå tur med bånd som med bikkjer?

 

Alle katter er ute, de går ut når de vill og kommer inn når de blir sultne, sover og går ut igjen. Så bare vær tolmodig så kommer nok Willie hjem etterhvert. Han kan kanskje bli borte en dag eller to etter rene fritt vilt opplevelsen med 10 fulle folk løpene etter seg? :p

Lenke til kommentar

Bjørklund er vel og fint men dette er bedre :

 

img1408.jpg

 

Gud så letta jeg er! Får gi han ett bad og ett godt teppe så skal vi legge oss vet jeg.

 

Han halter på det ene bakbeinet men lar meg ta på det, ser liksom litt stivt ut så håper det ikke er noe galt der altså. Ser ikke ut som om han har det vondt heller.

Lenke til kommentar
Gå ut og rop på han. Ta med tørrfor i matskåla hans og rist litt på den så han hører at det er mat å få.

Håper dere finner ham fort! Abyssinere er ikke akkurat utekatter.

Nåja.. Jeg kjenner flere som har/har hatt sine rasekatter ute, uten problemer.

De er ikke så veldig glad i kulde da :)

Lenke til kommentar
Mener du at den skulle bo inne hele livet og om den ivlle ut så var det og gå tur med bånd som med bikkjer?

 

Alle katter er ute, de går ut når de vill og kommer inn når de blir sultne, sover og går ut igjen. Så bare vær tolmodig så kommer nok Willie hjem etterhvert. Han kan kanskje bli borte en dag eller to etter rene fritt vilt opplevelsen med 10 fulle folk løpene etter seg? :p

 

Feil, mange katter er inne mer eller mindre hele livet. Dette er ikke de samme kattene som gis bort.

Lenke til kommentar

Tror ikke katten vår har så mye og gjøre ute, den er rett å slett dårlig tilpasset miljøet. Men planen var ikke å ha en ute katt heller.

 

eneste store ulempen jeg ser er att katten er ekstremt sosial, derfor vurderer vi en katt til som selskap, da en slik "gis bort katt" bare att vi gjerne betaler ett par hundre kroner for en :)

Lenke til kommentar

Rasekatter av den typen er ikke ment å klare seg ute. De har tynn pels og er avlet opp i fangenskap..det er ikke som vanlige katter nei. Disse spiser kattemat fra boks og ville dø innen et par dager ute.

 

Men det er litt rart av dama di og "dumpe deg" for en katt, da, må jeg jo si.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må bare få en ting klart, ho hadde nok ikke dumpet meg selv om jeg måtte ha sovet borte en dag eller to ;)

 

Vel kattene har utrolig kort pels, den er tynn og lite motstandsdyktig mot vann. Katten ville ha frøse ihjel før den hadde sultet. Ett godt eksempel på det er att katten skjelver i 1 time etter att den er dusjet.

Lenke til kommentar
Rasekatter av den typen er ikke ment å klare seg ute. De har tynn pels og er avlet opp i fangenskap..det er ikke som vanlige katter nei. Disse spiser kattemat fra boks og ville dø innen et par dager ute.

 

Tull!

Jeg har en Sibirkatt (Middels stor og mellomlangt hår) og den greier seg utmerket ute på lik linje som min blandede huskatt og min katt med Norsk Skogkatt gener (mor er helraset Norsk Skogkatt).

 

Maine Coon er den største og kanskje barskeste katterasen, greier seg utmerket utendørs den også.

 

Eneste grunnen til at Rasekatter = innekatter er at det er litt tabu å blande genene deres med hva som helst. Det skal være eksklusivt og genene skal være rene.

 

De som har rasekatt(er) inne har også gjerne utegård i hagen så katten(e) får boltre seg på utendørs under lukkede omgivelser. At katten får kjenne på litt vær og vind er bare sunt.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...