Gå til innhold

Kommentartråd: Wrasko goes country, mediagitar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk.

Hadde egentlig tenkt til å bruke gitaren til Frets on Fire, men ble aldri noe av pga lite tid, men nå har jeg en del mer tid, og en del utstyr som jeg ikke bruker..

Funderer og på å evnt montere på en 5,6' lcd, men litt usikker på hvordan jeg skal løse det med tanke på ledninger etc, men det finner jeg vel ut når jeg starter montering av alt utstyr FØR jeg tar å modifiserer gitaren.. (gjelder å vite om ting funker greit før man monterer)

Driver nå å titter etter om det finnes annen kjøling til C3 socket, enn den som allerede er på.

Lenke til kommentar
dette høres ut som et veldig stilig proskjekt :dribble:

Gleder meg til neste Uptate :D

Hehe.. Tusen takk. Og svakeste leddet er jo seff meg i dette prosjektet.. Samt at jeg hater at ting har så god finish i utgangspunktet som gitaren hadde. Men kan jo evnt matte ned, så lakkere opp.. Men da ser det ikke lenger originalt ut.. Balansegang med tankene mine :p.. Får se hvordan det blir etterhvert.. Gruer meg kraftig til å skjære ut åpning til usb etc.. Men alt ordner seg vel..

Kom en liten update nå.. Dvs, har åpnet gitaren, og tatt noen deler nedi for å titte..

Folk kan gledelig komme med tips og forslag på løsninger :)

Lenke til kommentar
Sier bare dremel, det kommer du til å trenge.

Tenkte litt på det ja. Har egentlig så godt som ett komplett snekkerverksted, forutenom akkurat dremel.. Så gitaren har jeg åpnet med tapetkniv av alle ting. Men heldigvis så skal jeg ha på ett slags lokk der, med noen terminaler på :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg før jeg startet ordentlig ville jeg tegnet en god og ordentlig arbeidskisse.

En ting er å lage en skisse, men en annen ting er at man må vite nøyaktig hvor stor plass man har for å kunne lage en nøyaktig plan. Og når man da har ukjent plass inni gitaren, så må man nødvendigvis da åpne den for å se noe mer.

Og har ikke tenkt til å gjøre noe mer før jeg har tenkt over nøyaktig hva jeg vil ha inni, samt etter å ha testet at alt virker som jeg vil.

Så planlegging er ingen mangel, men å se fysiskt hvordan ting passer ved å flytte ting rundt er bedre enn å se ting på papir etter min mening. Med tanke på at det ikke er noen rette kanter i en gitar, og samtidig er ekstremt vanskelig å få nøyaktige mål av noe som buer inn og ut.

Lenke til kommentar
Stilig! :D

Hva med å få tak i en DVDspiller som kan plasseres på høykant, og så lager du det slik att du putter inn DVDen på siden av gitaren, altså der du legger ann gitaren på låret dersom du skulle spillt på den?

Har tenkt på det selv, men problemet er at gitaren kommer til å stå litt bakoverlent, så er redd for at det skal bli veldig stygt.. Men skal måle meg frem til en løsning etterhvert, pluss at det er litt få rette kanter på en gitar.. Men skal tenke samt måle litt :)

Bare å komme med flere forslag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ooops.. Driver for tiden med litt endring av nettsiden, så hadde bare glemt å legge opp bildene igjen :).

Ellers så har jeg en del andre ting som haster for tiden, f.eks varmeapparat i bilen min, samt å bygge opp bilen til madammen, men satser på å komme skikkelig i gang med gitaren innen for lang tid.. Har f.eks fått CF kortet som jeg tenkte på å bruke som OS brikke i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar desverre litt tid. Jobber igjen for tiden, samt driver å fikser opp en bil som madammen skal ha når hu får lappen, samt at jeg gjør min egen klar for vinteren, og igjen fikser på hus når jeg har energi til det og..

Men det kommer. Har heldigvis ikke hastverk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ooops.. Driver for tiden med litt endring av nettsiden, så hadde bare glemt å legge opp bildene igjen :).

Sånt som kan skje :p Genialt prosjekt uansett ;) Og synd du ikke har tid til å forsette :o

Hehe.. Tiden strekker snart til igjen. Har igjen å montere en halv bil, samt bytte motor i min egen.. Så ting hjelper. Ellers er det mye jobbing for tiden og.. Satser på å få brukt noe tid med den igjen før helga, men da er det hovedsaklig planlegging.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg drev å rota rundt på nett i kveld og kikka på div. casemods.

Prøvde å legge meg å sove, men kom inn på mer eller mindre samme tanken som du har her og måtte ned å snoke litt mer rundt. Jeg har samme gitaren som du har "sloss med" (lo godt av bildet med blod og opphakka gitar).

Da jeg fant fram gitaren slo det meg at den er latterlig grunn, ser for meg at det kan være vanskelig å få drev osv inn slik jeg skulle ønske. Noe annet var materialet. Den er laget av en skral type treplate med en sinnsyk plastfinish. Hvordan opplevde du materialet? Jeg tenker at jeg må lage noen hull i fronten, men er redd hele greia bare vil sprekke opp (pga plastfinishen).

Ser du er usikker på hvordan du vil montere CD/DVD-ROM. Jeg lurte kanskje på om det var mulig å sette inn en slim-type med åpning under broen på gitaren, men igjen må noe gjøres med hvor dyp gitaren er.

Er spendt på å se om du gjort noe videre. Har personlig bare begynt å tenke på det, men vi får se hva det blir til. Unektelig stilig med en gitar stående/hengende ved siden av TV'en som fungerer som et mediasenter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...