Gå til innhold

Styr ditt Nikon eller Canon kamera med iPhone.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja du leste riktig. Nå finnes muligheten. Les mer HER!

Ja, men " Just connect your camera to a Wi-Fi enabled computer ". Hvorfor skal man da ha en iPhone i tillegg til PC, når man alikevel må ha en PC? hvor ikke gjøre det direkte fra PC - slik SW finnes jo allerede? Problemet med iPhone og andre mobiler er at de kun kan opptre som slave på USB, og derfor ikke kan erstatte en PC som er master. Men korriger meg gjerne om jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Problemet med iPhone og andre mobiler er at de kun kan opptre som slave på USB, og derfor ikke kan erstatte en PC som er master. Men korriger meg gjerne om jeg tar feil!

Hvis du bruker en PC som fjernkontroll så må du sitte i nærheten av PC-en, eller bære den med deg. Bruker du denne applikasjonen har du kun en iPhone å bære med deg, og kan bevege deg fritt rundt for eksempel en modell i et studio, da det ikke er noen kabel mellom telefonen og datamaskinen.

Når man i tillegg kan stille bildekvalitet, ISO, hvitbalanse, lukker og blender, pluss at man får opp bildene man tar på skjermen på iPhonen, så synes jeg at dette ser ut til å være en flott applikasjon. Jeg har liten bruk for den selv, men siden den bare koster 100 kroner så tar jeg meg alikevel råd til å kjøpe den for å teste hvordan den er, for jeg ser helt klart nytten i den.

I tillegg så finnes det en liteversjon som koster 11 kroner, for de som ikke trenger noe annet enn en fjernkontroll, uten muligheten for å endre på innstilligene.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Jeg prøvde denne applikasjonen litt i natt, og synes den ser veldig bra ut. Den gjør det den lover, og gir deg muligheten til å endre hvitbalanse, lukker, blender, ISO og bildekvalitet/-størrelse. I tillegg har du live view og burst mode, og autofokus. Det eneste jeg savner fra skjermbildene i App Store er et valg i innstillingene som heter "Save To", hvor jeg hadde håpet at jeg kunne få muligheten til å lagre bildene på iPhonen, men dette finner jeg ikke i applikasjonen.

En annen ting som er bra er rekkevidden. Jeg satte kameraet på et bord i kjelleren, og gikk opp i første etasje, og inn i et rom på motsatt side av huset, og tok bilder med live view.

Jeg anbefaler gjerne denne applikasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en Canon 400D! som jeg gjerne vil styre med pcn?

Hvilke program skal jeg bruke?

Har du cd'en som fulgte med kameraet er det ingen problem,bare og åpne EOS-utilityDu får ikke noe bilde på skjermen men kan kontrollere/justere og ta bilde fra pc'en.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en Canon 400D! som jeg gjerne vil styre med pcn?

Hvilke program skal jeg bruke?

Har du cd'en som fulgte med kameraet er det ingen problem,bare og åpne EOS-utilityDu får ikke noe bilde på skjermen men kan kontrollere/justere og ta bilde fra pc'en.

Jo, men da må den være tilkoblet til pcn min hele tida.. Finnes andre muligheter? Slik at jeg kan gjøre det trådløs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...