Skribenten_ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hei sann, jeg har ikke lappen, og bankkortet mitt er fra skandiabanken så det er ikke noe bilde av meg på det. Så for tiden så må jeg fly rundt meg passet mitt når jeg skal på byen og gjøre andre offentlige ærend hvor det krever at jeg viser legitimasjon. Finnes det noe nasjonalt godkjent ID kort jeg kan bruke i hvor som helst i Norge som er like gyldig som bankkortet ditt? Eventuelt hvordan skaffe jeg det? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Postens ID-kort. Kan skaffes på alle postkontor (ikke post i butikk.) Det finnes vel egentlig ikke noe nasjonalt godkjent id-kort, men postens oppfyller kravene i hvitvaskingsforskriften (som er det nærmeste man kommer regler for legitimering i Norge.) Lenke til kommentar
Bata Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Postens ID-kort. Kan skaffes på alle postkontor (ikke post i butikk.)Det finnes vel egentlig ikke noe nasjonalt godkjent id-kort, men postens oppfyller kravene i hvitvaskingsforskriften (som er det nærmeste man kommer regler for legitimering i Norge.) Pass er vel godkejnt for alt... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Pass er pass, ikke ett generelt id kort. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Postens ID kort. 313 kroner andre alternativer? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Postens ID kort. 313 kroner andre alternativer? Opprett ein forbrukskonto i ein anna bank? Du treng jo ikkje å sette så mykje på kontoen, berre pass på at det er en bank som har kort med bilde. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Pass er pass, ikke ett generelt id kort. Er det noe pass er så er det et ID-kort, et ID-kort du faktisk kan bruke over hele verden, så jo. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Er det noe pass er så er det et ID-kort, et ID-kort du faktisk kan bruke over hele verden, så jo.Det er ikke et kort, men et dokument. Så nei. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det er litt kjedeligere å miste passet på byen, enn å miste førerkortet. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 vil du ikke være villig til å betale de ca 300 kr for postens id kort får du bytte bank til evt posten(de har bilde på korte) Men 300 kr er bedre enn å risikere miste passet sitt Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Neste år kommer det et nytt nasjonalt ID-kort, som blir lovlig legitimasjon i Schengen-området. Det vil da kunne erstatte pass i det nevnte området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå