LMarie Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei Jeg lurer på hvordan jeg henter ut all tekst fra en txt fil og viser det på en nettside. I tillegg består filen av flere rader så må derfor mulig bruke split funksjon kanskje, men helt glemt hvordan du kan bruke split når det gjelder en hel fil og ikke kun en streng :S takknemmlig for alle tips Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Skal du ha ut en og en linje så kan du bruke file() funksjonen. Skal du ha ut hele filen så er det bedre å bruke file_get_contents() funksjonen. Lenke til kommentar
LMarie Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 (endret) hvordan skal jeg så dele filen igjen? Hver linje ser ut som følger: 355::hgsjsjsk::6778349839::jhfsdafuiudf::83283::89374:: Kan man ikke da gjøre noe lignende: $fil=(fillokasjon/filnavn) $output=split($fil,'::') print_r $output Eller er dette helt svada? Endret 28. august 2009 av LMarie Lenke til kommentar
LoS Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Split er deprecated, og bruker regulære utrykk. <?php $file = file_get_contents('fil'); $chunks = explode('::', $file); print_r($chunks); ?> Vil splitte hele filen. <?php $line = 5; $file = file('fil'); $chunks = explode('::', $file[$line]); print_r($chunks); ?> Vil splitte linje nummer 5. Så kan du se hva du får ut av det. Endret 28. august 2009 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå