-Teddy- Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Hey! Her er noen bilder fra flyshowet i hjembygda mi. Kom gjerne med tilbakemeldinger! Nikon D50, Nikkor 55-200mm f/4-5.6 VR, Hoya Polarisasjonsfilter 90° 1/500, f/9.0, ISO 200 Sunrise 1/800, f/32, ISO 200 Turbulens 1/320, f/5.6, ISO 280 Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Faen, du er her inne du og. Mycket bra. Airshowet var ganske fett sånn bildemessig egentlig. Anyways, liker bilder nummer en best, uten tvil. Hvordan du fikk de talla der aner jeg ikke, med tanke på at jeg skøyt med 1/4000 f22 ISO L1.0 omtrent hele jævla dagen Riktignok uten polfilteret, men det skal da ikke ha SÅ mye å si? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Eyh, Lassemann? Kjørte på med + 0.7 til 1.7 EV, det sammen med polafilter gjør jo sitt, men tror ikke det nærmer seg 1/4000 f22... Ser at "90°" ble litt mørkere enn det så ut til i Lightroom, mulig jeg må gi det litt mer juling. Selv er jeg nesten fan av bildestøy, sånn sett passer D50'n meg godt... Slenger ut en liten serie til i morgen, der blir det noen bilder med en del støy tror jeg. Fikk du tatt noen duganes bilder da? Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Eyh, Lassemann? Ja. :> Kjørte på med + 0.7 til 1.7 EV, det sammen med polafilter gjør jo sitt, men tror ikke det nærmer seg 1/4000 f22... Ser at "90°" ble litt mørkere enn det så ut til i Lightroom, mulig jeg må gi det litt mer juling. Rektig. Burde nok hatt EV -3 på helikopterbildene jeg tok der, null bevegelse i rotorbladene ser virkelig dumt ut. Selv er jeg nesten fan av bildestøy, sånn sett passer D50'n meg godt... Slenger ut en liten serie til i morgen, der blir det noen bilder med en del støy tror jeg. Fikk du tatt noen duganes bilder da? Kjør på med bilder! Og jada, tok en del. Noen av de slang jeg ut her Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Er bare å kjøre lukkerprioritet og 1/320 eller lengre det, så får du greit med bevegelsesuskarphet i rotorbladene. Jeg kjørte lukkerprioritet hele dagen og skrudde vilt mellom 1/80 - 1/2500 s for å få alt fra bevegelsesuskarphet på bakgrunnen i vanlige og trege formasjoner, via rotor og propelluskarphet, til absolutt skarphet når to jagere opp mot mach 1 krysser hverandre... Skulle gjerne hatt et kamera med litt større buffer og raskere seriebildetagning, du kommer ikke alltid så langt med fire rawbilder i bufferen og 2.5 fps... EDIT: Her er runde #2 Endret 25. august 2009 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå