Gjest member-63169 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Håper denne datt på rett plass. har vel sagt det meste. Har merket at kvitteringer falmer med tiden og blir uleselige, kjipt hvis du har 3 eller 5 års garanti. Endret 24. august 2009 av member-63169 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Det kreves ikke original kvittering for å reklamere, du er kun nødt til å kunne sannsynliggjøre kjøpet. Så dette går helt fint. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 What he said ^ Men om du scanner og tar vare på kvittering, bør det bare være positivt for butikken som slipper å lete denne opp for deg! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Men vil lell anbefate å ikke autojustere kontrast og gamma, for da kan man i større grad sansynliggjøre at "bildet" ikke er redigert. Dvs at man får med urenheter på kvitteringslappen. Endret 25. august 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 oki, men er det scanneren som autojusterer det da? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 På kvitteringen vil det uansett være et bilagsnummer/kvitteringsnumer/faktnr/referanse til kjøpet av ennen sort. Dette er butikkene nødt til å ha mtp regnskap hvis ikke jeg tar feil. Om bildet "ser redigert" ut, kan de jo uansett slå opp originalbilaget fra denne referansen Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har scannet inn alt av kvitteringer nå inn i pdf filer. utroooolig digg å bare KASTE alle "verdipapirer" osv i søpla! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Husk for Guds skyld backup da Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 jepp. skal legge det på min eksterne hd Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 oki, men er det scanneren som autojusterer det da? På min epson scanner så kan man justere dette selv eller la programvaren gjøre det automatisk. Slik ser dialogboksen ut hos meg: Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 jepp. skal legge det på min eksterne hd Er det den eksterne HD'en som vil bli tatt med når noen stjeler PC'en din? Disse scannede "verdipapirene" kan umulig utgjøre så mange gigabytes med data, så det burde finnes mange online lagringstjenester du kan benytte. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Sandt det. skal se om jeg kan finne noe. eller kjøpe en usb minnepenn, eller er det sikkert? vanskelig å si hva som er sikkert og ikke. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Huset ditt kan brenne ned Send filene til deg selv i en mail elns det er gull! Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Huset ditt kan brenne ned Da kan nok mange av disse gjenstandene kvitteringene tilhører også forsvinne i brannen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er ein ganske god idé, nokon som har vore i kontakt med butikk eller noko sånt for å verifisere at det er mogeleg? Ikkje at ein perm tar så stor plass, men kan være greit likevel. Har ein det lagra på ein PC og to samt nettserver er det sikkert. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er det ikke lov går jeg til forbrukerrådet. de kvitteringene jeg har tatt vare på før er uleselige etter ett par år. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det er ikke noe formelt krav til kvittering, så lenge man kan sannsynliggjøre kjøpet på andre måter(dato og butikk/kjede). Så om eg har en bankutskrift med teksten "DIV ELEKTRONIKK (Biltema) kr 249" datert den 28.08.09, og en vannkoker det står Biltema på, så har eg sannsynliggjort kjøpet uten kvittering. Eg har sett mer diffuse eksempler bli godkjent også. Så en digital kopi av kvittering er mer enn hva butikkene kan kreve av deg. Personlig arkiverer eg alle kvitteringer over kr 500, og kunne godt tenkt meg å digitalisere disse(men har ikke tatt meg tid enda). Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Husker ikke saksnr. hos FTU i farten, men har vært med på å måtte heve et kamerakjøp ut fra en Rimi-kvittering der det sto "Diverse - 1499,-". Så kravet er ikke alltid så sterkt nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå