Gå til innhold

Kan kvitteringer scannes inn på pc og forbli gyldig?

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Håper denne datt på rett plass. har vel sagt det meste.

Har merket at kvitteringer falmer med tiden og blir uleselige, kjipt hvis du har 3 eller 5 års garanti.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Det kreves ikke original kvittering for å reklamere, du er kun nødt til å kunne sannsynliggjøre kjøpet. Så dette går helt fint.

Lenke til kommentar

På kvitteringen vil det uansett være et bilagsnummer/kvitteringsnumer/faktnr/referanse til kjøpet av ennen sort. Dette er butikkene nødt til å ha mtp regnskap hvis ikke jeg tar feil. Om bildet "ser redigert" ut, kan de jo uansett slå opp originalbilaget fra denne referansen :)

Lenke til kommentar

Det er ein ganske god idé, nokon som har vore i kontakt med butikk eller noko sånt for å verifisere at det er mogeleg? Ikkje at ein perm tar så stor plass, men kan være greit likevel. Har ein det lagra på ein PC og to samt nettserver er det sikkert.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe formelt krav til kvittering, så lenge man kan sannsynliggjøre kjøpet på andre måter(dato og butikk/kjede). Så om eg har en bankutskrift med teksten "DIV ELEKTRONIKK (Biltema) kr 249" datert den 28.08.09, og en vannkoker det står Biltema på, så har eg sannsynliggjort kjøpet uten kvittering. Eg har sett mer diffuse eksempler bli godkjent også.

Så en digital kopi av kvittering er mer enn hva butikkene kan kreve av deg. Personlig arkiverer eg alle kvitteringer over kr 500, og kunne godt tenkt meg å digitalisere disse(men har ikke tatt meg tid enda). :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...