tsghost Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Hensikt Denne "gi bort"- tråden baserer seg ganske så enkelt på at man skal gi bort en film fra sin egen samling. Poenget er så videre at den som har mottatt en film, skal finne en ny film som kan gis bort. Det er vel heller få som ikke har en eller annen film liggende i samlinga si, som ikke gjør annet enn å samle støv grunnet diverse årsaker (”bomkjøp,” eier flere kopier av samme film/utgivelse, etc.). Så, det å delta i eksperimentet bør være overkommelig for mange, håper vi. Interesserte må melde seg her i denne tråden, slik at alle har oversikt over deltagerne. Deretter blir det foretatt trekning. Til selve trekningen kan denne være nyttig: True random list randomizer - 100% tilfeldig og rettferdig Regler Personen som vinner en film, skal selv utlodde en ny film. Det er egentlig fritt fram for hvilke(n) film(er) man vil gi bort, så sant det er en lovlig og original vare. Det er også fint om man oppgir teksting, lydspor og bildeformat, samt andre ting som kan være greit å vite (ikke nødvendig!). Giver betaler porto. Vanlig portopris på en film er kr 25,00. Utlodningen skal vare i cirka ett døgn, så flest mulig får sjansen til å melde seg på. Hvis man ikke får noen deltakere til en loddtrekning, så må utlodder finne en ny tittel som kan gis bort. Hvis dette ikke skjer, så vil han/hun heller ikke være berettiget til å motta filmer fra andre trekninger. Den som vinner, må legge ut en ny film innen et døgn. Hvis dette ikke overholdes så risikerer man at gevinsten trekkes på nytt. Det er giver som skal stå for "loddtrekningen", og det er også givers ansvar at trekningen forblir så upartisk og ærlig som overhodet mulig. Det er ingen begrensing på hvor mange utlodninger man kan delta i, men rundens giver kan selvsagt ikke delta i trekningen. Dersom det går to uker uten at annonsert vinner mottar filmen i posten, vil personen som skulle ha sendt filmen bli svartelistet fra fremtidlige trekninger frem til den personen som vant trekningen har mottatt filmen. Dersom en person havner på svartelisten for tredje gang, vil personen bli permanent utestengt fra fremtidlige trekninger. Svarteliste Alinoe har ikke sendt film til tjalla. Mephistopheles har ikke sendt film til Fox. Fanta4free har ikke sendt film til Fox. Endret 11. februar 2010 av Extractum Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Der var man i gang ja. Alle har norske subs utenom Fifth Element som kun har engelske. Apollo 13 (2 disc SE) Dreamgirls Frances Fifth Element (2 disc SE) Trekning om et døgn. Endret 24. august 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 [*]Giver betaler porto. Vanlig portopris på en film er kr 22,00. Jeg betalte 25 sist jeg sendte. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 [*]Giver betaler porto. Vanlig portopris på en film er kr 22,00. Jeg betalte 25 sist jeg sendte. Fixed Lenke til kommentar
Myst Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Blir ikke med i første omgang, må ha bare ha denne i mine innlegg. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Blir ikke med i første omgang, må ha bare ha denne i mine innlegg. + 1 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Flott! Må bare ha denne inn i mine innlegg, ikke med denne gang. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Da var ny tråd oppe å gå igjen ja, jeg har kun vært "uheldig" en gang og det er ganske lengesiden, men han har ikke vært med på noen trekninger her på en stund så jeg tror jeg skal gi han en ny sjangs siden det er ny tråd Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 A small step for us (...) Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Har sett v1 av denne tråden tidligere og vurdert å joine, men ikke hatt så veldig mange dvder å tilby. Nå oppdaget jeg denne tråden og at jeg har en dvd å gi bort, så tror jeg blir med etterhvert Men har jeg forstått systemet? Stemmer dette: Hvem som helst kan delta i loddtrekning om en dvd (selv om de tidligere ikke har gitt bort en dvd) Mottaker må ha en annen dvd han vil gi bort Giver får ikke noe tilbake, bortsett fra muligheten til å være med på mottakers loddtrekning Man er ikke automatisk med på neste trekning, men må melde seg til hver trekning Btw, til selve trekningen kan denne være nyttig: True random list randomizer (random.org) - 100% tilfeldig og rettferdig Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Down like a clown, Charlie Brown! (Det betyr med) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) [*]Giver får ikke noe tilbake, bortsett fra muligheten til å være med på mottakers loddtrekning Ingenting av den personen du sender filmen til, men du får jo filmen som du mottok av en annen bruker. Ellers kan du merke deg at giver betaler porto. Ellers har du forstått systemet. Endret 24. august 2009 av tjalla Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Har sett v1 av denne tråden tidligere og vurdert å joine, men ikke hatt så veldig mange dvder å tilby. Nå oppdaget jeg denne tråden og at jeg har en dvd å gi bort, så tror jeg blir med etterhvert Men har jeg forstått systemet? Stemmer dette: Hvem som helst kan delta i loddtrekning om en dvd (selv om de tidligere ikke har gitt bort en dvd)Stemmer Mottaker må ha en annen dvd han vil gi bortStemmer. Om du vinner en trekning, må du legge ut en eller flere filmer som du igjen skal gi bort. Giver får ikke noe tilbake, bortsett fra muligheten til å være med på mottakers loddtrekningStemmer igjen, fordi giver vant forrige loddtrekning. derfor blir det slik at man først vinner en dvd, for deretter å gi bort en annen. blir nesten som en byttehandel, men med flere parter enn to Man er ikke automatisk med på neste trekning, men må melde seg til hver trekningStemmer igjen Btw, til selve trekningen kan denne være nyttig: True random list randomizer - 100% tilfeldig og rettferdig Dette er noe de fleste som bruker denne tråden vet, men skal legge det til i førstepost for nykommere Endret 24. august 2009 av Hengende Lem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Ikke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg