Gå til innhold

Ny billig gamer-pc, plukket ut deler, trenger vurdering på dem

Anbefalte innlegg

Kjøper meg ny data trenger synspunkter og tips. Dette er delene jeg har funnet fram.

Prosessor: AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ BLACK SKT AM3 7 5MB 95W P (HDZ720WFGIBOX)

Skjermkort: ASUS VGA-Card Radeon HD4870 512MB PCI-E 2xDVI HDMI HDTV TV-Out HDCP Retail

Hovedkort: ASUS Mainboard S-AM3 AMD780GX ATX VGA(512) 2xPCI-E Audio GbLAN Raid VGA/HDMI 1394 Retail

Minne: OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT

Harddisk: SAMSUNG SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

Kabinett: ANTEC NINE HUNDRED-II EU GAMER CASE . IN

Blir denne kombinasjonen å funke? Skal ha 2 skjermkort, støtter dette hovedkortet det?

Og hva trenger jeg av kabler? Og hvordan cpu-kjøler anbefaler dere? Er noen år siden jeg har satt sammen en maskin så er litt rusten. Og trenger jeg stor strømforsyning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> Delene passer sammen ja.

> Du har støtte/mulighet for 2x AMD/ATI skjermkort i Crossfire

> Fra Amentio har du følgende kjølere: [1] [2] [3] [4] [5]

> Du trenger; SATA/IDE kabler til Harddisk og optisk drev. Så trenger du strømkabler, men dette følger jo selvfølgelig med strømforsyningen. NB: Det følger også ofte med et par SATA og IDE kabler i pakken til hovedkortet, så om du ikke har en haug med harddisker og optiske drev trenger du i de fleste tilfeller ikke å kjøpe ekstra kabler.

> TIl 2x HD 4870 i Crossfire vil jeg anbefale minst 650W. Dog er det fint å ha litt å gå på, så jeg ville funnet en 750W PSU. PS: Nå er det ikke bare Watt som har betydning, rails og ampere har også like stor betydning. Strømforsyningen bør også ha Continuous Power, Active Power Factor Correction og ha 80PLUS certification. En PSU er viktig for stabil PC, så jeg ville ikke gått for en billig 250 kroners PSU.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...