Gjest Jente30 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg kommer ikke over de forferdelige følelsene jeg sitter med etter en rettsak med en mann. Det som skjedde var at meg og han hadde et emosjonellt forhold. Han bodde i Oslo, jeg i Trondheim. Så det var et stykke imellom oss. Han reiste over , til meg en del ganger. Og han sa at han var veldig forelska i meg. Etter siste besøk fikk jeg ikke kontakt med han på en uke. Og derretter sa han at han ville overhode ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg ble kraftig lei meg da, og skrev meldinger til han og spurte om hvorfor.. Han svarte ikke, logget alt sammen. Jeg vte jeg tok av... men jeg ble så lei meg... Er jeg rar som ble lei meg..? Bereider meg selv for at jeg tok av å sendte masse smser og mailer... Han gikk til rettsak mot meg for sjikanering. Ble enig i forlik. Må betale han 10000 hvis jeg kontakter han, i erstatning, samt så betalte han mesteparten av omkostningene. Jeg er dødslei meg...!!!! Skadet av dette! Føler meg stygg!! Hvorfor vile en mann gå til rettsak mot meg uten å ta en samtale om problemet først.... Han ga meg ikke sjansen , tok ingen samtaler om problemet. Hva tenker dere om meg? Sant jeg er en dritt siden dette skjedde? Bare si det? Han vet at jeg sliter med dette, men han sier at han tenker kun på seg selv, vil bare bli kvitt meg... Er dette normal oppførsel etter den type kontakt vi har hatt? Jeg er ganske uerfaren med menn, og har tatt skrekken pga dette... Er helt nedtrykkt , er jeg rar? Skriver dette for å høre hva andre tenker, om andre har opplevd lignende, om hvordan dere ville taklet dette, og hva jeg skal tenke om meg selv...... og om han..... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Vel, Om det er en annen kvinne som var/er inne i bildet -før- deg, så kan rettsaken og prosessen være et "alibi" han har skapt for å uskydiggjøre seg selv ovenfor den andre kvinnen. Tenkt den tanken noen gang? Selvsagt vet du ikke noe om henne. Skulle bare mangle. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Eneste du kan gjøre er å starte med blanke ark igjen. Det som har skjedd har skjedd og man kan ikke forandre på det. Hvis han ikke er villig til å gi forklaring, så skal du bare være glad for det siden det sier noe om personen. Dessuten har du fått deg en lærepenge med det å virke despo. Hvis det er slik du beskriver så vil jeg nok tenke om deg at du handlet i affekt. Men om du ikke lærer etter en periode og lar livet gå videre så vil jeg nok tenkt om deg som en besatt kvinne som det har tippet over for. Og som jeg ville holdt meg langt unna. Endret 21. august 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
holar Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Høres veldig kjent ut. Har du laget en 8 - 10 tråder om dette før? Kom deg over det. La han være i fred! 1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Det stemmer, hva holar sier. Denne anonyme brukeren har overøst forumet med denne saken. Det er opplagt at det er trådstarter som har et problem. Mitt tips til trådstarter: Søk profesjonell hjelp. Det er begrenset hvor mye til hjelp jatting på forumet kan være. Endret 21. august 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Du må jo ha tatt helt av siden han gikk i rettsak mot deg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Sett i lys av dine andre, tilsvarende tråder, her inne så vil eg anbefale deg å ta kontakt med et støtteapparat: - Hvem ville tilgitt, eller ikke tilgitt... en utro partner? - Forliksmøte og eks - fortrinn med advokat med i forliksmøte? - Hvordan foregår et forliksmøte? - Tung depresjon, angst. osv... I tillegg har du nok et par tråder som gjestebruker, som eg ikke klarer å finne i farten. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Sett i lys av dine andre, tilsvarende tråder, her inne så vil eg anbefale deg å ta kontakt med et støtteapparat:- Hvem ville tilgitt, eller ikke tilgitt... en utro partner? - Forliksmøte og eks - fortrinn med advokat med i forliksmøte? - Hvordan foregår et forliksmøte? - Tung depresjon, angst. osv... I tillegg har du nok et par tråder som gjestebruker, som eg ikke klarer å finne i farten. Enig her. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg om å søke hjelp i helsevesendet. Det er du selv som tar skade av dine utleveringer. Det er helt tydelig at du lider, men gjentatta innlegg på et offentlig forum er ikke veien for å få bukt med din lidelse. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ja, jeg lider..... Jeg lar følelsene lett styre her... Og klarer ikke å tenke fornuft.... Det gjorde vondt! Og er det slik at det er normalt å ikke svare en dame på en uke etter sexuell kontakt? Må jo si at jeg har grunn til å føle meg fornærmet. Og ikke si at det bare er meg det er noe galt med. Jeg kunne klandret han for voldtekt. Men manglet beviser for det. Han lekte med meg følelsesmessig for så å bli drittsekk.... Han har også brukt politi mot meg før og så kommet tilbake forelsket... Er det rart fyren forvirrer? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 La meg bare få påpeke en ting. Eg sier på ingen måte at det er lett, men når du tydeligvis har flere dårlige episoder med vedkommende, hvorfor lar du deg så "lure" igjen? Og du er tydeligvis oppegående nok til å innse at følelsene tar overhånd. Nå er det på tide at du tar styringen over livet ditt og slutt å vær offeret! Gå videre. Glem han. Nå. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Men dette vet du jo allerede. Hvorfor gjør du ikke noe med det? Liker du å plage deg selv på denne måten? Uansett. Ta kontakt med et eksternt hjelpeapparat. Noen timer hos en psykolog tror eg alle har godt av, inkludert deg. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Synes det og prøve å kontakte han flere ganger via e-mail, smser osv er helt normalt. Hvis man plutselig mister kontakten med en man er forelsket i, er det jo ganske normalt at man prøver og hver fall få en vite grunnen. For og være ærlig ville jeg nok gjort det samme. Synes han mannen var slem som gikk til rettsak mot deg... Lykke til, håper du finner en annen som er bedre enn han ! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg innser fakta. At jeg kontaktet han uten lovlig tillatelse. Men det var en følelsesmessig sterk grunn til at jeg gjorde det. Og han rotet det til slik selv. Med å leke med mine følelser. Takk for kommentaren GrevenLight. Mener selv at det er normalt at en prøver å snakke ut, og få en årsak til dette med han. Men han nektet å prate. Han har gjort det samme tidligere... Anmeldte meg, og etter to år, så kom han tilbake og sa at han gjorde det av følelser for meg. Og at han bodde så langt unna, og var redd for at jeg skulle gå videre. Jeg vet at jeg tok av følelsesmessig, og er fremdeles i følelsesmessig kaos, og låser meg. Jeg grubler og tenker , tenker og tenker... Det gjør vondt... Jeg er redd,redd for at en mann skal vise sterke følelser til meg igjen, redd for å få følelser for noen igjen...og å derretter bli ignorert fullstendig. Lov er lov, Jus er Jus ja. Jeg gikk over loven. Men han gjorde meg skikkelig vondt og... Følelsesmessige ting er ikke straffbart, men du verden så skrekkelig vondt! Det svir meg tungt for brystet, dette gjør vondt! Og jeg vet at jeg sliter med å takle det... Men tror at de fleste ville synes den de tungekysset dypt med, delte lidenskap med, og så behandlet dem så vondt, ville blitt fornærmet...... Jeg håper at jeg en gang, klarer å komme meg videre. Våge å ta sjansen på at ikke alle er som han. Synes det og prøve å kontakte han flere ganger via e-mail, smser osv er helt normalt.Hvis man plutselig mister kontakten med en man er forelsket i, er det jo ganske normalt at man prøver og hver fall få en vite grunnen. For og være ærlig ville jeg nok gjort det samme. Synes han mannen var slem som gikk til rettsak mot deg... Lykke til, håper du finner en annen som er bedre enn han ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå