Furiouz Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Hei, nettopp kjøpt en 46" samsung led tv. Lurer på hvordan jeg skal få koblet til tv antennen. Det er rett og slett ikke plass! Er det noe spesiel kabel jeg må kjøpe? Eller er det meningen at jeg må ta i bruk en dekoder og så koble til med hdmi kabel? Takker for svar Endret 20. august 2009 av Furiouz Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Det er vel da du må ha et sånn et Galvanisk skille? Det er liten sak som skrus utpå coax-kabelen(antenne-kabelen), en slags forlenger. Det er lovpålagt i norge og informere om at man må ha en slik for å koble antenne-kabel direkte på flatskjerm tv. Denne saken skal hindre brannskader ved feks lynnedslag. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Er det i det hele tatt tuner på den TV'en? Samsung har jo et titalls modeller, både med og uten tuner. Har du ikke tuner innebygd så må du ha det i tillegg. Galvanisk skille har vel ingenting med spørsmålet å gjøre. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei, nettopp kjøpt en 46" samsung led tv. Lurer på hvordan jeg skal få koblet til tv antennen. Det er rett og slett ikke plass! Er det noe spesiel kabel jeg må kjøpe? Eller er det meningen at jeg må ta i bruk en dekoder og så koble til med hdmi kabel? Takker for svar Skjønner ikke helt problemet. Har koblet opp et par forskjellige slike TV-er og har bare plugget i antennkabelen. Litt trangt kanskje, men det funker. Hvilken modell er det? Og hva slags kabel bruker du egentlig? Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Galvanisk skille har vel ingenting med spørsmålet å gjøre. Hvis jeg ikke husker helt feil, så må man ha galvanisk skille på GET sin HD-dekoder for å få coax-kabelen inn. Dersom jeg husker feil, er mitt første innlegg irrelevant i saken. Dersom jeg husker rett mener jeg inlegget er relevant, da innebygd dekoder i tven også kan måtte ha galvanisk skille for at coax skal gå inn i tvens innebygde dekoder. Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Men ja, du trådstarter, må nok gi litt mer info. Ut i fra din beskrivelse kan man feks tolke det som om du har hengt tven på veggen, og nå ikke får plass til å sette antenne-kabelen inn bak. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hvis jeg ikke husker helt feil, så må man ha galvanisk skille på GET sin HD-dekoder for å få coax-kabelen inn. Helt feil! Gets HD-bokser har F-plugg på antenneinngang og da passer ingen vanlige galvaniske skiller. Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Hvis jeg ikke husker helt feil, så må man ha galvanisk skille på GET sin HD-dekoder for å få coax-kabelen inn. Helt feil! Gets HD-bokser har F-plugg på antenneinngang og da passer ingen vanlige galvaniske skiller. Jeg har vel trodd at en F-plugg var et galvanisk skille. Hm, ok. Da lærte jeg noe nytt. Takkar Mr D. Kan det være F-inngang på tven hans da? Endret 20. august 2009 av unified86 Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Takk for svar! Det er en Samsung UE46B6050 tv med innebygd tuner ja, og tv'en står på bordstativ. Jeg fant ut at problemet, og takk til alle som bidro. Problemet var at jeg ikke får festet antennepluggen ordentlig på, ser ut som den sitter så vidt på. jeg får ikke festet den ordnetlig virker det som. Ble litt bedre når jeg byttet fra vinklet antenneplugg til en vanlig en. Jeg får ihvertfall inn tv kanaler nå selv om det ikke er av beste kvalitet:) I stua har jeg ven digital dekoder fra canal digital, mens tv'en på rommet bruker analoge signaler. Vurderer om jeg skal kjøpe meg en CAM-kort for å bruke den innebygde tv-tuneren. Noen som har erfaring med dette? Er det bare å kjøpe et slikt kort og sette inn i tv'en så kan jeg bare putte inn kortet mitt fra canal digital og få inn kanaler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå