justaskin Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hei. Jeg ser etter en mini-bærbar PC uten OS eller med Linux. Jeg skal bruke den på tur, og er ikke interessert i Windows. Jeg klarer å se hvem jeg skal kjøpe, men jeg finner ingen steder de selger det. Spørsmålet er om PCprodusentene lager dette lenger, og om noen selger dem? Endret 15. august 2009 av justaskin Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg vet Komplett selger en Lenovo med SuSE, og mener på at Acer (og kanskje Asus) har noen modeller i nettbutikkene. Har du prøvd prisguiden? Ellers går det rykter om at Acer skal slippe flere Linux-netbooks utover høsten, blant annet med Android og Intel Moblin V2. Lenke til kommentar
justaskin Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg må ha den ganske raskt, så kan ikke vente til utpå høsten. Lenke til kommentar
justaskin Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Jeg har sett på prisguide. Jeg fant ikke noe som begrenset søket til "Linux", så jeg søkte på det. Da fikk jeg kun et treff. Er det noen om vet om nettbutikk(er) som selger dette? Endret 15. august 2009 av justaskin Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hos Multicom kan man velge å ikke få med OS. F eks denne her: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....2;c:101186;fl:0 Der kan du også få Ubuntu, men det koster dog litt. Lenke til kommentar
justaskin Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Tusen takk! Noen som vet noe om leveringstider hos Multicom? Vil den komme innen to uker hvis jeg bestiller med 2gb RAM, 6 celler batteri, bluetooth, og Ubuntu? Endret 15. august 2009 av justaskin Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Aldri bestilt fra Multicom selv, men har noen venner som anbefaler de. Jeg er rimelig sikker på at du har den innen to uker med mindre du har veldig uflaks. Lenke til kommentar
justaskin Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Da prøver jeg det. Om det den ikke skulle komme innen tiden får jeg heller dra på en butikk (elkjøp eller expert o.l.) på veien og kjøpe en. Jeg overlever prisen Windows er verdt. Er bare å slette den og innstallere en Linux-distro. Det må vel gå ann å avbestille fra Multicom hvis det skulle ta så ufattelig lang tid. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Fristende denne, men skulle ønske de kunne ha levert den med skjerm med 1366x768 oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå