JibbeSander Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei som tittelen sa, så er jeg 14 år å trenger 3000 helst litt fort... ok så jeg kan starte litt om hvor jeg bor hen. Jeg bor i ett sted som heter Hvitsten, det er ca. 25 min med tog til oslo. det er ganske mange naboer her, så jeg kunne kanskje gjort no for dem? men probleme er at jeg syns det er frekt å komme på døra å si: Hei, kan jeg klippe plenen din for 100 kroner? noen andre måter å si det på? jeg vet at den nærmeste naboen min er veldig rik, å han er veldig gavemild! Jeg har ikke noe imot å jobbe livet av meg for å få de 3000 kronene. det er vell ikke en endags jobb i oslo jeg kunne ha tatt?(hvis noen av dere som leser dette nå trenger en som kan klippe plenen eller no, pm meg!) og helst bare særiøse forslag! Takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Nå ble jeg nyskjerrig, hva skal du med 3000? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 http://www.unginfo.oslo.no/jobb/dagsen.html Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) http://www.unginfo.oslo.no/jobb/dagsen.html tusen takk (man tjener vell penger? og hadde det i lengden blitt til 3000?) men jeg mangler 3000 til et kamera(å det kan lett bli solgt bort) Endret 15. august 2009 av JibbeSander Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Jeg vet ikke hva minstelønn er for fjortenåringer, men regner med voksne får rundt 100-120 kroner timen på de jobbene der. Er vel bare til å ringe eller sende mail. Endret 15. august 2009 av Saftis Lenke til kommentar
ghe Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Ta opp et lån av foreldra dine eller onkel/tante/nevø. Seriøst, det er eneste muligheten! Endret 15. august 2009 av ghe Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Stemmer for den jeg også. Spør foreldrene dine pent om å låne penger. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Dette er en 28 år gammel narkoman som trenger penger til et skudd, neida. Klipp plenen og gjør husarbeid for gamle folk, luft hunden, gå med vg, dagbladet etc. Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 hehe ja, men åssen kan jeg liksom spørre naboen om å klippe plenen dems for eksempel?? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Uhm.. "God dag, jeg heter *navn* og er i hva man kan kalle pengenød. *grunn til hvorfor du skal ha kamera*, kan jeg klippe plenen deres / lufte hunden for en liten slant?" Funker knall. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Du kan lage en flyer. Skrive litt om deg selv og hvilke tjenester du tilbyr og fortell at du sparer penger til noe nytt, print ut rundt 100stk og begyn å putt i postkasser, heng opp på butikker, busstopp etc. Sånn fikk jeg meg noen jobber, luket ugress, klippet plener osv. Lykke til Du kommer neppe til å tjene 3000kr på denne måten, men du kan tjene en del. Så du bør kanskje låne penger av mammsen og fortelle at du skal jobbe for å betale henne tilbake. Kanskje du kan jobbe hjemme også. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 "Hei, jeg lurte på om du trenger hjelp til f.eks. plenklipp?" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg vet ikke hva minstelønn er for fjortenåringer, men regner med voksne får rundt 100-120 kroner timen på de jobbene der. Vi har ikke minstelønn i Norge Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Du kan lage en flyer. Skrive litt om deg selv og hvilke tjenester du tilbyr og fortell at du sparer penger til noe nytt, print ut rundt 100stk og begyn å putt i postkasser, heng opp på butikker, busstopp etc. Sånn fikk jeg meg noen jobber, luket ugress, klippet plener osv.Lykke til Du kommer neppe til å tjene 3000kr på denne måten, men du kan tjene en del. Så du bør kanskje låne penger av mammsen og fortelle at du skal jobbe for å betale henne tilbake. Kanskje du kan jobbe hjemme også. Genialt! takker for alle svarene, holder på å lage plakat nå men det er ikke noen på formuet her som trenger hjelp i hagen da? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Du får høre med Fred. Olsen. Han har sikkert stor plen. Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Du får høre med Fred. Olsen. Han har sikkert stor plen. hehe joa, men veldig grisk å grådig men jeg har nå lagd meg en flyer, og det står dette på den: Hei kjære nabo! Jeg tenkte bare at jeg ville informere deg med at jeg gjerne hjelper deg med plen klipping, ugress luking, lufte hunden din eller hva nå enn du skulle ønske for en liten slant. Grunnen er at jeg sparer til et kamera og tenkte at jeg kunne jobbe litt for pengene. Hvis du er interessert er det bare å kontakte meg på *nummeret mitt*. Hilsen Sander(*adressen min*) noe mer eller noe som kan endres? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Se over teksten og fjern alle feil, som ord deling. Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Se over teksten og fjern alle feil, som ord deling. ja jeg skrev bare fort å feil som et utkast, noe annet? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Tja, så egentlig greit ut. Du kan jo også skrive på hvor gammel du er. Mye mulig det er lettere å få jobb når de ser at du er 14 år og allerede engasjerer med jobbing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå