joakim_93 Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Hei Jeg var ute og tok bilder idag,kameraet funket helt fint. Helt til jeg kom hjem og skulle ta bilde av noe inne. Det går ann å ta bilder med manuellfokus, men autofokusen funker ikke.. Veit noen her om hva som kan være årsaken til at autofokus ikke virker? Var på et ganske støvete sted og tok bilder, men veitke om det har no særlig betydning. Når jeg skal ta bilde med autofokusen så fokuserer den ikke og får ikke det røde lyset inne i den man ser inn i, vet ikke hva den kalles. Og jeg får heller ikke den pipe lyden og får ikke tatt bilde. Håper dere skjønte hva jeg mente i denne beskrivelsen er ikke så god til å beskrive Er ganske fersk innen fotoverdenen. Takker for alle svar. Håper jeg får fikset dette problemet. Mvh Joakim. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Har du stilt objektivet til autofokus?.. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Ja Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 ennå så funker dt ikke.. blitzen kommer liksom bare og står der og blitzer og autofokus slår ikke inn.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Det første som slår meg er at du enten har for kort fokusavstand eller det er for mørkt. Hvilken innstillinger står kameraet på,jager fokusemotoren. Skjekk også iso,blender og lukkertiden,hvis du har feile verdier vil ikke kameraet akseptere de og du får ikke fokusbekreftelse. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 dt funker liksom ikke på den auto greia heller.. den som gjør alt auto har prøvd de ferdig funksjonene og.. sånn som den makro tingen, sport og sånt. Men den tar ikke bilder. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 eller prøvde kamera nettopp igjen.. og da funker dt på de egenfinderte innstillingene.. men ikke på de vanlige.. :/ hvis dere skjønner Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Prøv ute i godt lys. Fokuser mot noe med litt kontraster, ikke en ensfarget glatt flate. Om det ikke funker, så vil jeg si det er noe gale et sted. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Det du mener er at kamera fungerer i P, AV,TV og M men ikke i autoinnstillingene. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Ja dt er dt jeg mener.. skal prøve dt ute i godt lys på noe med konstraster imorgen. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 men rart dt ikke funker inne da.. har ikke fått prøvd dt ute enda.. :/ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Kan nok hende alle kriteriene for og ta et bilde ikke er til stede,prøv og resette kameraet til fabrikkinnstillingene. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 ossen gjør man det? blir bilder sletta da? man må ikke ha i minnekortet? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Neida,du må ikke formatere kortet. Gå inn i menyene og til verktøy der finner du resette til fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 takker skal prøve.. Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 ellr.. skal jeg trykke der hvor dt står formatere? på verktøy.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2009 Rapporter Del Skrevet 16. august 2009 ellr.. skal jeg trykke der hvor dt står formatere? på verktøy.. Nei, du skulle vel ikke formatere minnekortet ditt? RandiA Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. august 2009 Rapporter Del Skrevet 16. august 2009 På Norsk heter det: Slette Innstillinger trykker du på den linja der står det vidre slette alle kamera innstillinger gjør det. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 16. august 2009 Rapporter Del Skrevet 16. august 2009 Ærlig talt, dette blir "barnehage". Dette står jo i manualen din. Forøvrig så anbefaler jeg deg å ta med kameraet til nærmeste fotobutikk og be dem se på det, der vil de antakelig umiddelbart kunne fastslå om det er deg eller kameraet det er noe galt med Lenke til kommentar
joakim_93 Skrevet 16. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2009 Manualen min står dessuten på svensk. så står halvparten av hva som står der.. Men jeg finner ikke den knappen hvor dt står slette innstillinger jeg :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå