Gå til innhold

[kommentarer Prosjekt "Serenity now!" ]

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Ser ut som et spennende, og godt gjennomtenkt prosjekt!

Hva maskinvare og slikt planlegger du å bruke? Har du tenkt på kabinett og kjølemuligheter?

Kabinett ble Antec P183. Kjøler er Xigmatek. Den holder en Intel Q9550 på 18 til 23-24 grader... ved vanlig bruk av pc.

Hardware ja...

Asus P5Q Deluxe, Q9550, 2Gig DDR2 1200hz ram (Har XP pro installert nå - W7 etter sommeren... da skal maaaasse ram inn!), Sapphire 4850 Toxic (Totalt lydløs...!),

Driver for tiden å modder på Xigmatek S1284 kjøleren (Shroud, 2 stk Noctua 12cm vifter) Når dette

er laget tror jeg Q9550 kommer til å kjøre nermere 10 grader enn 15... på luft..

Da begynner jeg å overklokke.

Ellers, Stabil, stabil, stabil, lynekjapp og du kan starte alle de programm og tasks du bare vil, du merker bare ikke at det er noen form for hastighetsendring! Deilig! Og raskere skal det bli...

Alt i alt. Den er like stabil og kjapp som hvilken som helst DELL eller HP til 15-16 lapper.

Alt dette med en WD 640G 32MB buffer Black HD... som OS HD, foreløpig.

Når SSD'ene skal monteres forventer jeg betraktelig raskere respons.

Alt i alt helt utrolig kjapp respons fra OS'et!!!!

er veldig fornøyd med driveroppsett og. Valgte å gjøre dette manuellt fremfor å bruke original HK dvd... Ble MYE bedre!!!! Dog... maaasse jobb!

Må remontere cpu kjøler har jeg funnet ut, la påfor mye pasta... Øh.

Kabinettvifter og cpu vifte skal byttes ut med varianter av

Sharkoon Silent Eagle og Scythe Gentle Typhoon.

Fant her om dagen ut at Noctua planene mine ikke passer bra nok. De er stille men flytter ikke nok luft på ønsket rpm.

mvh

Endret av tweakMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...