Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc piper og skjerm viser ingenting

Anbefalte innlegg

Skulle starte en Pc (Medion Life). Den starter, men gir fra seg noen skarpe pipelyder ca hvert annet sekund, og ingenting kommer opp på skjermen.

Ellers høres det ut som maskinen er i gang som den skal.

Har slått av og på flere ganger, men bare samme igjen.

Noen som vet hva som er skjedd?

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Det må være det som kommer under "Continuous beep Power supply, system board, or keyboard problem"

Det piper uendelig antall ganger virker det som. Et pip varer ca 2 sek, og det går ca 5 sek mellom hvert pip fant jeg ut.

Det er vel antagelig et lyn som har ødelagt noe..

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme problem, årsaken da var at skjermkortet ikke fungerte. Har du mulighet til å teste med et annet skjermkort ?

Jada du hadde helt rett! Skiftet MSI nx 6200 ax kortet med det gamle Nvidia Geforce FX 5600

som jeg hadde liggende på loftet.

Og alt fungerer igjen.Takker så mye :thumbup:

Grunnen til at det ble skiftet i sin tid, var at vifta på Geforce-kortet skreik noe frytelig.

Hører ikke noe nå foreløpig. MSI kortet har bare kjøleribber.

Lurer på om jeg skal gå for et ny skjermkort da, og hvilket i såfall?

Lenke til kommentar
Grunnen til at det ble skiftet i sin tid, var at vifta på Geforce-kortet skreik noe frytelig.

Hører ikke noe nå foreløpig. MSI kortet har bare kjøleribber.

Lurer på om jeg skal gå for et ny skjermkort da, og hvilket i såfall?

Skirker viften kan du pårøve å smøre denn med litt symaskinolje (lite). Det varierer men de fleste vifter har en liten lapp i center som kan tas av så du der aksling, slipp så nedpå en liten dråpe og tørk av rundt før lappen settes på igjen. Kjøleribber bør gjerne også rengjøres/støvsuges.

Av nyere skjermkort (PCI Express 2) har jeg god erfaring med Asus EAH4850 TOP/HTDI/512M som ligger under 1000-lappen for øyeblikket.

https://prisguiden.no/product.php?p...7&cat_id=30

Og kjempebra at du fikk PCen din opp å gå :)

Lenke til kommentar

Ja det varte ikke så lenge dette. De siste dagene måtte jeg av og til starte to ganger før det kom noe på skjermen.

Og nå i kveld mens jeg satt og så på film, falt det plutselig ut.

Når jeg nå prøver å starte, er det samme pipingen som sist, akkurat likt.

Bare lurer på om det tyder på at det er noe annet som gjør dette, siden det samme skjer med to skjermkort?

Vet ikke om jeg tar sjansen på å invistere i et nytt hvis noe annet i maskinen gjør at det bare blir ødelagt etter en stund :hmm:

Lenke til kommentar

Nei det kan jeg dessverre ikke svare på.

Men fant dette:

The reason you are getting the high frequency of beeping is because your CPU is overheating. There are 2 things I would do here.

1. Make sure the CPU fan is operating properly.
2. Check the case and make sure air is flowing properly.

Har hatt en mistanke at det har med overoppheting å gjøre dette, for den gamle Pc'en pleier bli temmelig varm.

Lenke til kommentar

Etter at den hadde stått og kjølt seg, startet jeg opp igjen. Pipingen var nå borte, men bildet datt ut igjen.

Tok av dekselet og startet med Pc'en åpen, og det kom i orden igjen.

Skiftet jo CPU viften også i sin tid (pga støy). Kanskje jeg skulle prøvd å sette den forrige tilbake der og. (hadde den ikke lenger, så det må i såfall bli en ny)

Temperaturene ligger jo ofte over 50 grader.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja det varte ikke så lenge dette. De siste dagene måtte jeg av og til starte to ganger før det kom noe på skjermen.

Og nå i kveld mens jeg satt og så på film, falt det plutselig ut.

Når jeg nå prøver å starte, er det samme pipingen som sist, akkurat likt.

Bare lurer på om det tyder på at det er noe annet som gjør dette, siden det samme skjer med to skjermkort?

Vet ikke om jeg tar sjansen på å invistere i et nytt hvis noe annet i maskinen gjør at det bare blir ødelagt etter en stund :hmm:

Jeg ser på det samme problemet for en kamerat her nå.. Kan du fortelle meg om jeg skal tolke "beepene" fra IBM BIOS eller AMI BIOS?

takk!

Ser ut som det er AMI Bios. For å resette Bios kan batteriet på hovedkortet tas ut ca 1 minutt og settes tilbake.

Ser ut som det løste mitt problem. Har hvertfall fungert lenge etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...