Gå til innhold

Dr*ttlei Postens hjem på døren-løsning. Fungerer aldri


Anbefalte innlegg

Tre ganger har jeg forsøkt denne ordningen fra forskjellige leverandører:

 

*Første gangen klarte de å utlevere til feil person. Leverandør ordnet opp, mens Posten satt seg fullstendig på bakbena. Så vidt jeg vet har aldri den pakken kommet til rette.

 

*Andre gangen fortet jeg meg hjem for å være hjemme før klokken fem (de leverer ut mellom 17 og 21). Jeg var hjemme kvart på fem, og fant lapp i postkassen om at jeg ikke hadde vært hjemme. Måtte hente pakken på Postkontoret selv.

 

*I dag er tredje gangen. Sjekket nettopp nettsporing, og der står det at den ikke er utlevert på grunn av ufullstendig adresse. Sjekket adressen som er registrert på nettbutikken, og den er så fullstendig som den kan få blitt.

 

Pakken er visst nå på utleveringsenhet. Hvor i all verden er det? Postnummer 0020 er vel en eller annen sentral her i Oslo-området.

 

Noen som har fått dette til å fungere noen gang, eller er det bare lureri fra Posten? Om jeg må hente denne pakken selv et eller annet sted (tung pakke), så kommer jeg til å ta taxi hjem og kreve det tilbakebetalt av Posten. Skal, som alltid, ta en høflig tone med kundeservicen til Posten i morgen, men jeg har alltid kun møtt på sure megger på det telefonnummeret så jeg gleder meg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt samme problemet, men har faktisk fått hjelp av kundeservice som raskt ryddet opp i problemene. Men det virker som om noen bedrifter ikke klarer å merke pakken skikkelig, eller så er det slurving med sorteringen. Mtp noen ganger leverer de pakken på døren min på dagen, selv om det er bestilt hjem på døren om kvelden. De fleste budene jeg har snakket med har også vært noen reale drittsekker som fortjener en god omgang juling.(Men all respekt til dere som faktisk gjør jobben deres). Har selv jobbet med pakkeleveranse i posten og vet hvordan ting fungerer, blir like sinna hver gang noen "hotshots" prøver å forklare meg hvordan reglene er, som da lyver meg rett i trynet. Skjønner frustrasjonen din godt!

Lenke til kommentar

Hentet pakken på mitt lokale postkontor i dag. Den var meget godt merket, med riktig navn og adresse. Burde ikke vært noe problem å levere den.

 

Den var ikke så tung som jeg trodde, bare uhåndterlig, så jeg fikk bært den hjem. Hun som sto bak kassa var så hyggelig og søt, så jeg fikk meg ikke til å bli sur over at jeg ikke kunne låne noen tralle. Det gikk jo bra uansett.

 

Men tror nok Posten bør skjerpe seg når det gjelder levering på døren. Jeg vet ikke om jeg velger det en annen gang da det koster ekstra, og tar lenger tid ettersom jeg må vente på en pakke som ikke kommer, og gå på postkontoret dagen etter i stedet for samme dag.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den "tjenesten" to ganger, begge gangene fikk jeg lapp i postkassen om at ingen hadde vært hjemme, så jeg måtte hente den på postkontoret. Det var noen hjeme begge gangene, men de late jævlene gadd ikke levere pakkene. Etter et par spake unnskyldninger, var det liten tvil om at dette slett ikke var første gang. Posten er en møkkabedrift, og sånn er det med den saken.

Vil anbefale deg å finne en passende person og sende en skriftlig henvendelse (i brevs form) der du legger ved samtlige sporingsnumre, og forklarer hvilke som 100% sikkert ikke ble forsøkt levert. Posten har vel en områdeansvarlig, eller noen som har mulighet for å kalle inn late løgnhalser til en medarbeidersamtale og fortelle dem at levering av pakke på døren ikke betyr å legge pakken på postkontoret og lapp i postkassen uten å forsøke å levere...

Lenke til kommentar

Er det snart på tide at nokon tar dette opp med Forbrukerombudet? Har ikkje prøvd denne tenesta sjølv, men ut frå det eg har lese på forumet er det veldig mange pakker som aldri blir forsøkt levert. Er det feil i Postens rutiner eller rett og slett late ansatte?

Lenke til kommentar

Denne "tjenesten" (les: melkekua) har kun fungert ved ett tilfelle for meg. Da bodde jeg forresten langt uti huttiheita (et stykke utenfor Ulefoss). Det virker stort sett som de ikke en gang prøver en gang. Får beskjed om at jeg ikke har vært hjemme eller at det ikke var mulig å levere osv. hver eneste gang. Har sluttet å kaste bort penger på dette tullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...