Inc Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ser det foregår en del salg og kjøp av diverse objektiv, kamerhus osv osv brukt over linjen her. Hva er dine erfaringer? Gjerne de spesielle som man helst ikke snakker så mye om Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Skulle kjøpe noe eldre Nikon utstyr her om dagen, Nikon norge rappet utstyret rett foran nesa på meg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har bare positive erfaringer. Sålenge man bruker hodet og er skeptisk til for gode tilbud så går det greit. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Skulle kjøpe noe eldre Nikon utstyr her om dagen, Nikon norge rappet utstyret rett foran nesa på meg. Eh.. tror jeg leste noen om det i chattetråden, men hva var egentlig greien med det ?(for de utenom chattisen ) Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har handlet (og solgt noe av det) følgende utstyr brukt: Canon 40D og batterigrep (kjøpt og solgt for 4500) Canon 5D (kjøpt for 9000) Canon EF 85mm f/1.8 (kjøpt for 2500) Sigma 18-50mm f/2.8 Macro (kjøpt og solgt for 2000) Speedlite 550EX (kjøpt for 1500) Nikon SB-28 (kjøpt for 700) Nikon SB-26 (kjøpt for 700) Har handlet fra finn.no og foto.no, både forskudd og oppkrav. Har utelukkende positive erfaringer. Elsker bruktmarkedet! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Skulle kjøpe noe eldre Nikon utstyr her om dagen, Nikon norge rappet utstyret rett foran nesa på meg. Eh.. tror jeg leste noen om det i chattetråden, men hva var egentlig greien med det ?(for de utenom chattisen ) Fant et "antikk" nikon F hus med div optikk. fra rundt 1950 tallet. Hadde hvert flott å ha, egentlig kun på utkikk etter den ene 35mm men når selgeren ikke ønsket å selge tinga delt måtte jeg bare hive meg på. Rett etter at avtalen var nærmest satt, hadde sendt adressen min til selger. Litt senere kom en mail med følgende melding: Nikon Norge ønsket utstyret så jeg selger alt orginalt utstyr til dem. Beklager dette. Tydligvis burde jeg jobbet for nikon.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 bumper denne litt i tilfelle, hvis ikke håper jeg den dør stille og fredelig. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har blandede erfaringer fra finn.no. Men jeg har solgt en bil der og fått leilighet gjennom finn, så til slikt bruk er det vel ingen som kan måle seg. Man betaler jo ikke en bil på forskudd feks. Ebay.com har jeg kun gode erfaringer fra, og mye av det dere ser jeg legger ut er tatt meg objektiver fra statene eller kina.. Har gode erfaringer fra foto.no, både med salg og kjøp. Men sjekk kommentarer på vedkommende du kjøper fra. Det samme gjelder for ebay.com, selv om du alltid er dekket der. Derfor føler jeg alltid at ebay.com er tryggest. I tillegg er frakten ofte raskere (merkelig nok).. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg har kjøpt alle orginal-objektivene mine brukt: 12-24/4 på foto.no (oppkrav) 17-55/2.8 på foto.no (oppkrav) 70-300 VR på foto.no (forskudd) AIS 35/1.4 på foto.no (forskudd) AI 55/3.5 på ebay (forskudd) AIS 105/2.5 på KEH.com (forskudd) Har også solgt en god del utstyr på foto.no. Har bare gode erfaringer. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Har kjøpt og solgt diverse på finn og foto 10.5mm fisheye D200 D700 SB-24 x 2 SB-600 17-40mm Har aldri hatt noen problemer med å kjøpe/selge brukt. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Har solgt 2 kamerahus og ca 10 objektiver på finn.no og foto.no. Fått bare gode tilbakemeldinger fra de som har kjøpt. Har også kjøpt rundt 6-8 objektiver brukt. Hovedsak har jeg hentet utstyret, men noen ganger postoppkrav. 1 gang jeg kom til en kar som hadde en 100 macro 2,8. Det var noe rart med objektivet. Etter vært skjønte jeg at frontelementet var knust. Da ble det ingen handel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå