Snurreleif Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Jeg følte det ble veldig mye "Flickchart" i filmtråden, og tenkte det ville være bedre å få skilt dette ut i en egen tråd. Her kan folk diskutere selve fenomenet Flickchart, poste sine foreløpige lister og lufte tankene sine rundt andres lister. Men husk at alles lister er subjektive, det er ingen som helst grunn til å begynne med "din smak suger" -aktige kommentarer for å brife med sitt personlige ego. Med det sagt, burde folk være forberedt på å diskutere rundt hverandres lister, såpass burde vel være lov? Jeg kan starte med å poste min egne foreløpige Flickchart topp 20: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. The Godfather Part II IMDB 2. Batman Begins IMDB 3. For a Few Dollars More IMDB 4. 2001: A Space Odyssey IMDB 5. Taxi Driver IMDB 6. Saving Private Ryan IMDB 7. No Country for Old Men IMDB 8. Forrest Gump IMDB 9. Pulp Fiction IMDB 10. Apocalypse Now IMDB 11. The Deer Hunter IMDB 12. The City of Lost Children IMDB 13. Gladiator IMDB 14. The Godfather IMDB 15. One Flew Over the Cuckoos Nest IMDB 16. Return of the Jedi IMDB 17. Platoon IMDB 18. Halloween IMDB 19. The Wrestler IMDB 20. Schindler's List IMDB Personlig synes jeg også det hadde vært fint om filmene i listen din hadde en IMDB.com link, slik at folk som ikke har sett/hørt om filmene kan få sjekket de ut, og dermed kanskje finne noen nye personlige perler. Hva er Flickchart? Flickchart er i all korthet en side som lar deg rangere filmer opp mot hverandre. Dette skjer ved at man får to filmer opp på skjermen, og er nødt til å velge en av disse. Er det en av de du ikke har sett, trykker du på "Haven't Seen it" knappen, under filmen det er snakk om. Har du ikke sett noen av de, finnes det også en "Haven't Seen Either" knapp, da det vil komme to nye alternativ (i stedet for et). Siden vil da etter hver rangering putte valgene dine på en chart (liste), som oppdateres for hver gang du stemmer på en film over en annen, og dermed flytte filmene opp/ned på listen. Topp 20 listen er den listen med filmer du har valgt mest, og vil være rangert etter hvorvidt den har "vunnet" over noen nedover i listen, denne listen er til venstre i profil-skjermen, og vil oppdateres fortløpende mens du stemmer (hvis det er noen som slår noen av de filmene på listen that is). Ellers har du Flickchart F.A.Q.en her. Merk! Flickchart er i Betaversjon, så bruk denne for å lage deg en ny profil. Endret 29. juli 2009 av Cuneax Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Noen som har prøvd Flickchart? Man får opp to filmer og må velge den man liker best. Etterhvert bygger du opp din egen liste. Jeg klarer ihvertfall ikke å stoppe. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Hehe, blitt avhengig, bortimot 1100 filmer voted. Og er temmelig fornøyd med top 20 hittil. Endret 27. juli 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hehe, blitt avhengig, bortimot 1100 filmer voted. Og er temmelig fornøyd med top 20 hittil. Har 1584 rankings / 602 movies voted hittil. Men det går ganske treigt nå, noen ganger låser den seg helt og nå kommer jeg ikke inn. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Det høres ut som fantastisk tidsfordriv. Ikke at jeg trenger det her på jobben. <_< Ok, sjefen stakk. Signing up. edit: Ja men i helvete da, hvor blir det av registreringsmailen? Jeg trenger tidsfordriv nå, ikke når jeg kommer hjem. edit2: Btw, dette er det stikk motsatte av idiotiske criticker hvor man må finne ut hva som fortjener en 92 vs en 97. Endret 27. juli 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det høres ut som fantastisk tidsfordriv. Ikke at jeg trenger det her på jobben. <_< Ok, sjefen stakk. Signing up. edit: Ja men i helvete da, hvor blir det av registreringsmailen? Jeg trenger tidsfordriv nå, ikke når jeg kommer hjem. edit2: Btw, dette er det stikk motsatte av idiotiske criticker hvor man må finne ut hva som fortjener en 92 vs en 97. Kan ikke huske at jeg fikk no registreringsmail. Kommer nok til å sitte resten av kvelden... Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hva er så brukernavnet til folk her? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg får heller ikke noe fuckings registreringsmail. Møkkaside, jeg setter heller på noe goodshit i dvd-spilleren. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Kan ikke huske at jeg fikk no registreringsmail. Kommer nok til å sitte resten av kvelden... "Interested in joining the beta? Enter your email address below!" Er det noe nytt, kanskje? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Here you go: http://www.flickchart.com/Splash.aspx?i=9C...EC-5B1D140A9D29 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) For det kommer jo ikke jeg til å bli sittende med utover kvelden, FUCK! Jeg hadde jo planer om å hive inn en film til i BD spilleren Edit: Nå snakker vi dilemma, den ene kjeder livet av meg og den andre er rimelig ræva men til tider (ikke mye) litt underholdene. Hva skal man velge Endret 27. juli 2009 av Manx Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Faen, No Country for Old Men vs Dr. Strangelove... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Noen som har prøvd Flickchart? Man får opp to filmer og må velge den man liker best. Etterhvert bygger du opp din egen liste. Jeg klarer ihvertfall ikke å stoppe. Takk, nå ødela du kvelden min! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Stemt på 235 filmer så langt og topp tre er så langt: Raiders of the Lost Ark The Green Mile Reservoir Dogs Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvordan registrerer man seg på den Flickchart siden? Skrev inn mailadressen min på den betagreia, men har ikke fått noen mail enda. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Jeg har aldri likt Raiders of the Lost Ark. The Last Crusade derimot Edit: Movieheart, se linken til Era Vulgaris. Endret 27. juli 2009 av Rural_Juror Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 "Saving your choice", har sagt det i over et minutt nå. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg regner med at man gjennom 1000 votes før man begynner å nærme seg noe fornuftig. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvordan registrerer man seg på den Flickchart siden? Skrev inn mailadressen min på den betagreia, men har ikke fått noen mail enda. Here you go: http://www.flickchart.com/Splash.aspx?i=9C...EC-5B1D140A9D29 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg regner med at man gjennom 1000 votes før man begynner å nærme seg noe fornuftig. Har stemt 392 ganger og her er min topp 3: 1. Dancer in the Dark 2. Butch Cassidy and the Sundance Kid 3. Stargate LOL (435 filmer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå