Gå til innhold

Hvordan skaffe trådløst programvare?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har formatert min laptop og installert windows xp home edition.

Jeg har trådløst netverks-kort i den, men CD-platen for installering av det er borte. Jeg husker heller ikke hva kortet heter.

Jeg vet fra tirligere at direkte tilkobling med kabel løste problemene før lett.

Jeg har en minnebrikke på 500Mb og denne maskinen.

Er det noe jeg kan laste ned fra windows og installere for å aktivere "det som finner trådløst nettverk"?

(beklager dobbel post)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å oppdatere driveren ved å gå inn på enhetsbehandleren (device manager) og se enten under 'andre enheter' eller nettverksadaptere og høyreklikk og velge 'oppdater driver...'. Velg automatisk.

Eller så kan du laste ned å kjøre SIW for å finne ut hvilket nettverkskort som står i maskina. (Se under hardware og network adapters).

Lenke til kommentar

SIW sa dette.

Minner om at jeg kun har innstalert windows XP og har ikke insallert noen drivere. Hvordan kobler jeg meg til trådløst internett?

-MY-LAPTOP (American Megatrends Inc 255/259 Series)

-Network Adapter 1

. - Model - 1394-nettverkskort

. - Description - [2] 1394-nettverkskort

. - Status - Connected

. - MAC Address - 02-05-23-3B-45-CE

. - Type - WIRED 1395

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er installert noen driver for det trådløse nettverkskortet kan du ikke kople deg til trådløst nettverk ;)

(IEEE) 1394 er Firewire, altså hverken LAN eller WLAN.

Se hva det står under 'Devices' og 'Network adapters' i SIW.

Lenke til kommentar

Det eneste nettverkskortet som kommer opp er Firewire-kortet.

Kan hende det blir enklere å gjøre slik kimmag foreslår å søke etter drivere på hjemmesiden til PC-produsenten. Virker også som det blir enklere å finne ut hvilket WLAN.kort du har hvis du oppgir navn og nøyaktig modell på PCen din. (Se på undersiden).

Lenke til kommentar
Det eneste nettverkskortet som kommer opp er Firewire-kortet.

Kan hende det blir enklere å gjøre slik kimmag foreslår å søke etter drivere på hjemmesiden til PC-produsenten. Virker også som det blir enklere å finne ut hvilket WLAN.kort du har hvis du oppgir navn og nøyaktig modell på PCen din. (Se på undersiden).

Har løst problemet nå.

Gjetta på at jeg hadde noe med intel å gjøre på maskinen en plass. Lasta ned den første og beste driveren for wireless xp og overførte driveren med mp3 spilleren min :p

Var nok heldig, oppdaget wireless internet etter 2 minutter.

Takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...