Gå til innhold

[PS3] FIFA SuperCup VIII

Anbefalte innlegg

I en kombinasjon av at Dexter i forrige SuperCup varslet at han ikke vil arrangere flere SuperCuper og at jeg er temmelig sulteforet på en ny FIFA turnering, så tar jeg initativ til å starte opp en ny SuperCup.

Ettersom jeg regner med at flere spillere fortsatt er på ferie så regner jeg ikke med at cupen nødvendigvis blir fylt opp sånn med en gang. Det er bare til å føre seg opp på lista, så starter cupen når lista en gang blir full. Regner med at den fylles opp etterhvert som folk kommer hjem fra sommerferie.

Jeg vil fortsette med seedingsystem slik som Dexter gjorde og har dermed gått igjennom de siste SuperCupene for å få resultatene. Seeding poengene vil bli regnet ut fra de siste 5 turneringene.

Rangeringsliste basert på seedingpoeng:

post-142804-1248728548_thumb.jpg

Reglene er stort sett de samme som før men med noen små endringer:

Et lag gjennom hele turneringen.

Kampene spilles rangert. Om spillerne ikke lykkes i å møtes på denne måten skal kampen spilles via BAP metoden.

Det gis en kamp karantene for rødt kort. Spillerne er selv avsvarlige for å rapportere om røde kort.

16 lag deltar og det spilles 4 grupper hvor alle lag møtes to ganger.

De to beste lagene går videre. Om to lag har lik poengsum avgjøres avansement på innbyrdes oppgjør og deretter eventuelt målforskjell.

Om en spiller trekker seg i gruppespillet strykes alle spilte kamper mot denne spilleren.

Om det står likt i en knock-out kamp spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger.

I finalen spilles kun en kamp.

Det deles ut seedingspoeng. Seedingen blir basert på de 5 siste spilte turneringene.

Det er ikke pålagt å spille bronsefinale. Men om spillerne selv ønsker er dette mulig og det deles ut 15 seedingspoeng.

Påmeldte:

1. steen_jadd (Manchester United)

2. perry1438 (FC Barcelona)

3. TeeJaySunde (Internazionale)

4. z1ndr3 (Real Madrid)

5. nima0077 (Arsenal)

6. Fontastic (Barcelona)

7. SuperNan17 (Manchester United)

8. nextlivee (Tyskland)

9. Kriss_94 (Manchester United)

10. HCG (Manchester United)

Grupper og tabeller:

post-142804-1250864242.jpg

post-142804-1250800796.jpg

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at folk kopierer lista under og legger til sitt navn nederst :)

Også har jeg to spørsmål, flere spillere kan være samme lag ikke sant?

Og turneringen starter vel ikke før sommerferien er over? For jeg skal på ferie i to uker snart og kommer tilbake før skolestart, men kan jo ikke spille kamper mens jeg er på ferie.. ;)

Lenke til kommentar
Foreslår at folk kopierer lista under og legger til sitt navn nederst :)

Også har jeg to spørsmål, flere spillere kan være samme lag ikke sant?

Og turneringen starter vel ikke før sommerferien er over? For jeg skal på ferie i to uker snart og kommer tilbake før skolestart, men kan jo ikke spille kamper mens jeg er på ferie.. ;)

Flere spillere kan være samme lag ja. Cupen starter ikke opp før etter sommerferien. Regner ikke med å ha nok folk påmeldt før den tid heller :) Du er ikke alene om å være bortreist i disse dager.

Lenke til kommentar

btw: hva er seeding poeng? :hmm:

Seedingpoeng er poeng som blir utdelt etter hvor godt du gjør det i turneringen. Gruppene trekkes på grunnlag av seedingpoengene. I begynnelsen hadde vi problemer med at mange av favorittene havnet i samme gruppe, det problemet slipper vi nå.

Forresten! Dere trenger ikke skrive opp hele lista på nytt hver gang noen nye medler seg på. Når jeg ser påmeldingen så fører jeg dere opp på lista i førsteposten! :)

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar

Seedingpoeng er poeng som blir utdelt etter hvor godt du gjør det i turneringen. Gruppene trekkes på grunnlag av seedingpoengene. I begynnelsen hadde vi problemer med at mange av favorittene havnet i samme gruppe, det problemet slipper vi nå.

Forresten! Dere trenger ikke skrive opp hele lista på nytt hver gang noen nye medler seg på. Når jeg ser påmeldingen så fører jeg dere opp på lista i førsteposten! :)

men hva bruker du de poengene til, og starter ikke alltid en turnering med grupper? da har jo ikke jeg noen seeding poeng fra begynnelsen.

Lenke til kommentar

men hva bruker du de poengene til, og starter ikke alltid en turnering med grupper? da har jo ikke jeg noen seeding poeng fra begynnelsen.

Seedingsystem blir brukt i alle UEFA sine turneringer. Det er derfor United, Barcelona, Inter og Bayern ikke kan havne i samme gruppe for eksempel.

Jeg bruker systemet slik at de fire beste i seedingsystemet blir 1. seedet. De fire neste blir 2. seedet, osv. helt ned til 4. seedet.

Dermed vil vi i hver gruppe få et lag som er 1. seedet, et lag som er 2. seedet, osv. Dette vil gjøre at vi får balanserte grupper, i stedet for at alle de beste og alle de dårligste havner i samme gruppe.

Når nye spillere blir med vil disse automatisk bli 4. seedet. Dette vil gjøre at seeding systemet ikke vil fungere helt optimalt, men det vil jevne seg ut etter noen turneringer.

Lenke til kommentar

Bra med det seedingsystemet virker det som! :) Og TeeJay og jeg er vel 4. seedet så vi kan ikke havne i samme gruppe :D Wohoo, da kan jeg kanskje komme meg videre xD

Det er to av fire i hver gruppe som går videre? De to siste er ute og har ingen flere kamper?

Skulle ønske flere meldte seg på...er jo ingen fra diskusjon forumet som har meldt seg på..

Lenke til kommentar
Bra med det seedingsystemet virker det som! :) Og TeeJay og jeg er vel 4. seedet så vi kan ikke havne i samme gruppe :D Wohoo, da kan jeg kanskje komme meg videre xD

Det er to av fire i hver gruppe som går videre? De to siste er ute og har ingen flere kamper?

Skulle ønske flere meldte seg på...er jo ingen fra diskusjon forumet som har meldt seg på..

Dem kommer etter hvert. Er fortsatt mange på ferie.

Lenke til kommentar
Jeg er med, men kan ikke spille før om en uke, er på ferie.

PSN: Kriss_94

Lag: Manchester United

Bra initativ med den seedingslisten :)

Dexter har jo lenge hatt et seedingsystem, men jeg tenkte at det kunne vært greit om lista ble lagt ut slik at folk kan se hvordan de ligger an.

Du har jo virkelig gjort et sprang på lista etter seieren din i forrige cup og vil bli første seedet :)

Yes, hvor mange folk er vi nå ?

Vi er 9 stk. Dvs at vi fortsatt mangler 7 stk. Alt står i førsteposten :)

Lenke til kommentar

jeg er vel 4. seedet jeg og? jeg har ikke vært med i noen turneringer ennå og har 0 poeng såvidt jeg vet. eller så skjønner jeg ikke dette opplegget i det hele tatt. jeg bare blir med å spiller kamper og håper på å vinne jeg.

Lenke til kommentar

jeg er vel 4. seedet jeg og? jeg har ikke vært med i noen turneringer ennå og har 0 poeng såvidt jeg vet. eller så skjønner jeg ikke dette opplegget i det hele tatt. jeg bare blir med å spiller kamper og håper på å vinne jeg.

Ja, du er 4. seedet. Det til tross for at du mest sansynlig kommer til å bite godt ifra deg i denne turneringen. Men om du skulle komme langt i de neste turneringene så vil det ikke ta lang tid før du blir første seedet.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at turneringen starter opp til neste helg. Jeg håper selvfølgelig at flere vil melde seg på til den tid. Om vi ikke skulle være 16 stk. til den tid så vil jeg starte opp turneringen hvor vi spiller to grupper i stedet for fire. Da vil naturligvis 1/4 utgå.

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...