Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli kvitt mannlige pupper


Gjest Guest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_usikker_*

Hei!

 

Jeg er 26 år gammel, har stort sett trent siden jeg var 10 år gammel, men med varierte mengder. De siste 5 årene har det vært ca 2 ganger i uken.

 

Problemet mitt er at jeg har veldig synlige "manboobs" , såpass at folk legger merke til dem.

Jeg har egentlig hatt dem så lenger jeg kan huske, men de blir bare større med alderen tydeligvis( og kiloene)

 

Jeg er ca 1.75m høy og veier ca 85 kg, så jeg vet jeg ikke er tynn, men ikke noe feit heller, litt medium+ kan man si.

 

Noen som vet hvordan det går an å bli kvitt dem på?

Evetuelt noen operasjon som fjerner problemet for godt og om dette er noe det går an å få støtte til?

 

 

Jeg har prøvd å trene styrke, fokuserte voldsomt på overkropp og var nedi 80 kg, hjalp ikke noe særlig.

Det virker som kroppen lagrer alt fettet mitt der nesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_usikker_*

Sliter litt med en akilles-senebetennelse så kondisjonstrening utover mine 2 ukentlige økter blir nesten uaktuelt.

Jeg har også trent ekstremt mye svømming tidligere og problemet gikk ikke vekk da heller, men var ikke like synlig.

Da snakker vi 10 timer treninge i uken + konkurranser i helgene, det er noen år siden jeg sluttet med det nå, men jeg er så lei at jeg ikke gidder å begynne igjen med det og det er vel eneste kondisjonstreningen som ikke er så belastende på beina.

 

Jeg er egentlig mest interresert i om noen vet om operasjoner og om det går an å få støtte til dette hvis jeg tilfredstiller noen krav til det, f.eks alder, vekt, størrelse på puppene o.l

 

Vet at det er en del operasjoner som blir støttet for kvinner, som bla operasjon av å fjerne overflødig hud etter fødsel

Lenke til kommentar

manboobs kommer av at du har for mye fett. Så beste måten er å trene dem vekk på er å trene kondisjon (som han ene over meg skrev) + styrke (overkropp/bryst) for å stramme dem opp.

 

Vel med den holdningen at du ikke gidder å begynne med svømming igjen. Så kan du vel like gjerne leve med manboobsa dine?

 

Oprasjons delen - Det er kosmetisk (du gjør det for å se bedre ut). Tviler veldig på at du får noen som helst støtte for å ta oprasjon for å fjerne dem. Kan vel sammenlignes med at noen jenter synes dem har for små pupper, så da skal de få støtte for silikon?

 

Så du må nok betale regningen selv dessverre (ikke 100% sikker, men høres mest riktig ut)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*
manboobs kommer av at du har for mye fett. Så beste måten er å trene dem vekk på er å trene kondisjon (som han ene over meg skrev) + styrke (overkropp/bryst) for å stramme dem opp.

 

Vel med den holdningen at du ikke gidder å begynne med svømming igjen. Så kan du vel like gjerne leve med manboobsa dine?

 

Oprasjons delen - Det er kosmetisk (du gjør det for å se bedre ut). Tviler veldig på at du får noen som helst støtte for å ta oprasjon for å fjerne dem. Kan vel sammenlignes med at noen jenter synes dem har for små pupper, så da skal de få støtte for silikon?

 

Så du må nok betale regningen selv dessverre (ikke 100% sikker, men høres mest riktig ut)

 

"Jeg har også trent ekstremt mye svømming tidligere og problemet gikk ikke vekk da heller"

 

"Vet at det er en del operasjoner som blir støttet for kvinner, som bla operasjon av å fjerne overflødig hud etter fødsel"

Er ikke det omtrent like kosmetisk?

 

Sammmenligningen med jenter med små pupper blir ikke helt riktig den heller, hadde problemtet vært at jeg hadde liten penis og ville ha en større kunne du brukt den sammenligningen.

 

Tro meg jeg har prøvd en god del opp gjennom årene for å bli kvitt det, det ikke særlig fett å få de blikkene og høre kommentarene " se han ha jo pupper".

Det har hørte jeg faktisk allerede i ungdomsårene, når jeg ikke var overvektig i det hele tatt.

175/70 kg

 

Tusen takk for informasjonen om gynekomasti, tror jeg skal ta å høre med en lege da

Lenke til kommentar
manboobs kommer av at du har for mye fett. Så beste måten er å trene dem vekk på er å trene kondisjon (som han ene over meg skrev) + styrke (overkropp/bryst) for å stramme dem opp.

Dette er vås. Gynekomasti får man dessverre ikke fjernet bare ved hjelp av trening, husker jeg leste en artikkel om dette for et par måneder siden. Husker ikke i hvilket tidsskrift.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg har ikke manboobs men store brystvorter. Hvor mye koster det å bare fjerne store brystvorter?

 

Har lest at gynecomastia operasjon koster litt over 20 tusen. Det kan vel umulig koste like mye å redusere størrelsen på brystvortene som å fjerne et fettberg, kan det vel?

 

 

Brystvortene ser dessuten perfekte ut når de er veldig kalde.

Lenke til kommentar
manboobs kommer av at du har for mye fett. Så beste måten er å trene dem vekk på er å trene kondisjon (som han ene over meg skrev) + styrke (overkropp/bryst) for å stramme dem opp.

Dette er vås. Gynekomasti får man dessverre ikke fjernet bare ved hjelp av trening, husker jeg leste en artikkel om dette for et par måneder siden. Husker ikke i hvilket tidsskrift.

Det mest sannsynlige er at puppene skyldes fett. Uten å ha sett bilder blir det dumt å konkludere med at problemet er noe annet..

 

Trådstarter: Hvor mye kroppsfett har du? Har du noen gang kjørt en ordentlig deff og vært under 5% bf, uten at det hjalp? Du trenger ikke mer enn 2 kondisjonsøkter i uka, kostholdet er det viktigste når du skal slanke deg..

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Guest_*

Heisann! Jeg er en gutt på 22 som har akkurat det samme problemet som deg. Etter å ha snakket med diverse folk, mannet jeg meg opp til å ta en tur til lege. Der målte hun og gjorde diverse undersøkelser av brystene, tok blodprøver og kjente på testikkler. Det kan være noe annet en Gynecomastia, som f.eks hormonforstyrrelser. Da kan det løses ved å få inntak av det. I midt tilfelle var det ikke det, men Gynecomastia som bare kan fjernes ved opperasjon. Jeg ble da videreført til sykehus, hvor det ble tatt enda flere blodprøver og tester, og jeg venter nå på å få time til selve opperasjonen. Helt gratis, dekket av staten.

 

Håper dette er litt til hjelp iallefall

Lenke til kommentar

Til siste gjesteposter:

 

I og med at du har kommet et stykke på veien har jeg et par spørsmål av ren nysgjerrighet, og som muligens kan hjelpe andre som som vurderer det samme som du har gjort. Håper du kan ta deg tid til å svare.

 

- Hvor lang tid gikk fra du først besøkte lege til du ble videresendt til sykehus?

- Hvor lang tid har hele prosessen tatt før det ble avgjort at det skulle utføres operasjon?

- Hvor lang ventetid er det på nevnte operasjon?

- Er det en relativt risikofri operasjon?

- Har du blitt forespeilet hvor lang tid restitusjonen vil ta, og hvor omfattende den vil være?

 

Ønsker deg selvfølgelig lykke til med operasjonen, og håper du får et tilfredstillende resultat. :)

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Guest_*
Til siste gjesteposter:

 

I og med at du har kommet et stykke på veien har jeg et par spørsmål av ren nysgjerrighet, og som muligens kan hjelpe andre som som vurderer det samme som du har gjort. Håper du kan ta deg tid til å svare.

 

- Hvor lang tid gikk fra du først besøkte lege til du ble videresendt til sykehus?

- Hvor lang tid har hele prosessen tatt før det ble avgjort at det skulle utføres operasjon?

- Hvor lang ventetid er det på nevnte operasjon?

- Er det en relativt risikofri operasjon?

- Har du blitt forespeilet hvor lang tid restitusjonen vil ta, og hvor omfattende den vil være?

 

Ønsker deg selvfølgelig lykke til med operasjonen, og håper du får et tilfredstillende resultat. :)

 

Heihei.

 

Da jeg første gang var hos legen måtte jeg som sagt ta endel tester som kunne utelukke andre eventuelle tilfeller. Deretter ble jeg etter ca 2-3 uker sendt videre til sykehus da det ar klart hvilken diagnose jeg hadde. Hele prosessen har tatt ca 3 mnd frem til nå, men det kan nok enda gå en stund før jeg får operasjonen. Da jeg var ferdig med alt av undersøkelser, fikk jeg beskjed om at det var +-4 mnd ventetid. Jeg har nå 2 mnd igjen av den tiden. Jeg fikk beskjed om at det sjeldent oppstår komplikasjoner ved en slik operasjon. Det jeg har fått beskjed om angående restitusjon er at etter operasjonen, er at det vil gå 1 mnd hvor du må holde deg nogelunde i ro og bruke en bandasje på brystet før du kan starte å jobbe med tunge løft og slike ting, og at alt av arr er blitt på det peneste i løpet av et år.

Lenke til kommentar
Jeg er ca 1.75m høy og veier ca 85 kg, så jeg vet jeg ikke er tynn, men ikke noe feit heller, litt medium+ kan man si.

 

Du er feit. End of støry.

 

Slutt å unnskylde deg selv og jogg skrotten din ett par runder rundt blokka.

Endret av Newar
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det å være feit, heller litt overvektig. Feit er et ord jeg sammenligner med en person som virkelig ser stor og lubben ut, og da ser jeg for meg mer en vekt på rundt 100kg (med tanke på høyden). Men det er det jeg synes, det faglige svaret kan jo være det du sier.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg hva det faglige svaret går ut på, men når karen sier "ca. 85kg", og snakker om vekten sin med betegnelser som passer bedre til McDonalds menyer, "medium+", kan jeg gjenkjenne tegna på fedmeproblemer. Overflødig fett kan som kjent konsentreres på de merkeligste steder, og når dette fettet smelter av, vil de respektive fettreservene gå tilbake til normale nivåer. Jeg synes TS bør prøve å gå ned i vekt før han tar et så stort steg som plastisk kirurgi.

 

Det ryktes at å spise mye processed meat fører til pupper, prøv å endre kostholdet ditt samtidig som du trener. Men viktigst er at du må endre holdning og ville det selv.

Endret av Newar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...