Gå til innhold

Oppsummering uke 29


Anbefalte innlegg

En uke er gått og med det er trangen til en liten forumoppsummering brått voksende. Sommeren har for alvor gjort sitt inntog, store deler av landet bader i nydelig sol og flere av forumets brukere titter nok bak bekmørke solbriller på lettkledde jenter som sprader rundt. Ja, vi vet det nok, det er ingen tilfeldighet at babethreaden er så populær. Sommerens konkurranse merkes nok også på forumet, hvor det er nokså rolig og ikke de helt eksplosive diskusjonene. Solen frister merkverdig nok mer enn å diskutere hvor (u)kult det er å røye eller om Elprice har Norges beste nettside. For en forumansvarlig er det nok ikke annet å gjøre enn å løpe ut og starte med regndansen. Ikke det at den er særlig nødvendig her i Bergen, men det er vel verdt et forsøk.

 

Sant skal sies; utrolig nok har også Bergen hatt tålelig bra vær i uken som har gått. Men i kulissene skjer det såpass mye at en stakkars innholdsansvarlig nærmest har vært benket foran pc-skjermen. Kulturforumet har fått seg en overhaling, samtidig som vi fortsettere å se på andre måter å bedre den noe kaotiske strukturen. Forumet er slanket med rundt 40 kategorier i løpet av året og mer vil det nok bli. Det forhindrer oss ikke fra å utvide der vi ser et potensielt behov, brukerne er allerede smått i gang med å bruke de nye områdene i spillforumet, hvor både brukerbidrag og sosial spilling er på plass.

 

Gøy med tilbakemeldinger

 

I tillegg annonserte vi midt i uken et eget introduksjonsforum. Det falt ikke helt i god smak hos alle, en gikk temmelig amok i nattens dystre mørke og ba alle forumets brukere til slutt om å ”s**e han”. Det er ikke akkurat slike bønner vi satser på å formidle her i gården og jeg tviler vel på at dere er særlig fristet? Jeg håper dog at han har hell i sjekkeland og kanskje får ut litt frustrasjon der. Det er alltid så kjekt med tilbakemeldinger... Men ellers er det mye konstruktivt som kom, som var verdt å merke seg.

 

En annen tilbakemelding var derimot veldig oppløftende å få, da en bruker takket for at jeg ba han "ta tak i balla" i signaturen min. Det er blitt endel opp gjennom årene og det viser bare hvor viktig ordets makt kan være. Hvorfor ikke bruke din signatur til noe lignende? Eller har du kanskje allerede nådd ut med et budskap der? Gjerne fortell! Og mens vi, eller rettere sagt jeg, skriver om signaturer: Det er blitt vurdert å endre dagens grense på fire linjer, men vi har etter tilbakemeldinger fra brukerne kommet frem til at det er best å la det være som det er. Men vi åpner for litt større avatarer, nærmere sagt 100x100. Forvent kunngjøring om det i nærmeste fremtid. Angående avatarer så er det en god ide å sjekke ut avatartråden, få hjelp til å krydre profilen din med en visuell kunstperle.

 

Gjøre narr av de døde?

 

Ellers så er det blitt en del diskusjon rundt Michael Jackson, som nok ikke kunne ta en beat it på Mannen med ljåen (forhåpentligvis ikke til å forveksle med brukeren med samme navn). Humor rundt pop-kongens død ble ikke særlig godt mottatt av moderatorer, grunnet føringene for humorkategorien. Dette var da bad mente enkelte brukere, for humor om en død mann er da ikke dangerous? Det hele er litt av en thriller med en diskusjon som berører særdeles mye interessant relatert til ytringsfrihet, ytringers form og akkurat hva vi bør formidle eller ikke. Spennende! Du er velkommen til å delta i nevnte tråd.

 

For skal de døde få hvile i fred? Er man brått skjermet for å bli gjort narr av om man dør? Akkurat hvor skal man sette grensen? Hele saken er løftet til de interne korridorer også og moderatorene er vel like uenige som brukerne. Hva resultatet blir er ikke kjent, om vi skal ta en moonwalk tilbake eller fortsette som smooth criminals? Ordspillet bør i hvert fall ta slutt, for det er smått slitsomt og forferdelig dårlig. For alle de av oss som savner popgeniet så er nå det stadig voksende musikkforumet et godt sted å sørge, mens vi prøver å finne ut av problemstillingen. Dere hører nok noe om det i neste uke. Om ikke annet kan man presse på for en egen kategori for raseriutbrudd, om avgjørelsen ikke tipper i ønsket retning.

 

Uansett, tror nok mannen som fikk meg til å elske musikk skal fungere ypperlig som inspirasjon til egenkomponert regndans. For forumbrukere i Bergensområdet, se opp for en smått desperat admin som forsøker på dette, og jeg beklager på forhånd til alle som er lei Michael Jackson:

 

Se filmen hos Youtube

 

Nye mods og Skagen på tur.

 

Ellers i de interne ganger av kongedømmet Diskusjon.no foregår det nå en storstilt gjennomgang av moderatorteamet. Vi har over 110 engasjerte forumsjeler som tripper og ønsker seg muligheten til å moderere, men vi har dessverre ikke plass til alle. Men noen nye vil dere nok snart se vandrende rundt på forumet ikledd moderatorkappe og forummopp. Wheelman har jo alt trillet inn, bokstavelig talt, noe vi er veldig fornøyd med. En ekte ildsjel som vi håper vil sette sitt preg i tiden som kommer.

 

Må ellers si at nyoppnevnte administrator Skagen er i full fyr og flammer og jobber med forbedring av dataforumet. Forvent nyheter på den fronten om ikke lenge. Han har også oppdatert statistikksentralen, for de nysgjerrige av oss. Noen minn meg på om å sende han et stykke kake, for han gjør en helt enorm innsats for at du og jeg skal ha et så godt forum som mulig.

 

Og til slutt...

 

Er du en av oss som er rimelig treg i topplokket og vet lite om Spotify og Wimp? Om så, da er det herlig at vi har brukere som lager slike guider. Kommer du over lignende bidrag, vær så vennlig å tips undertegnede på [email protected] slik at vi kan løfte det frem i lyset for oss alle til å beskue.

 

Nuh, det skjedde nok ufattelig mye mer enn hva jeg har fått med meg, kanskje du har noen anbefalinger å dele med oss? Og hvem vet, kanskje vi har en oppsummering som venter neste uke også.

 

Imens kan du jo følge forumet på Twitter, det vil nok bli mer fart i sakene der i gården fremover. Spesielt om regndansen viser seg å virke. Gleder meg alt til en ny uke og alt av bidrag dere har å komme med. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...