Mikkel™ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei! Jeg fant ut da jeg kjøpte min Mazda 323 at jeg VIRKELIG måtte gjøre noe harry med den. Hva er vel ikke mer harry enn å lakkere sin egen bil med malingsrull?! Ikke noe tull her i gården nei! Jeg starta opp med å klage som en gal etter noen som kunne hjelpe meg med å sette opp ei liste over tinge jeg trengte. Pluggen, sa seg villig til å stå til tjeneste (takkar!). Det jeg endte opp med at jeg og kompisen min kjøpte følgende: 2 Liter hvit bengalakk 1 Liter klarlakk pakke med fine svamper 5 ark med 800 våtpapir 4 ark med 1200 våtpapir kjemisk sparkel pensel, rull og brett samt skumgummi ruller rødsprit engangshansker maskeringsteip pils og pågangsmot Men ivrig som jeg var så tok jeg veldig lite bilder gjennom prosessen . Noen bilder ble det men skal prøve å forklare som best på veien. Dag 1: Vi starta opp med å teste sandpapiret på en random rustflekk: Fy fanden som den tok , så vi gikk over alt som var av rustflekker på bilen slik at vi kunne sparkle igjen og la det herde over natta. Vi sparklet og igjen alt som var av steinsprut og lot det stå. Digert hull som vi sveisa bort og lappa Dag 2: Med sparkelen herda og opplada batteri gikk vi til verks med nedpussing og fjerning av sparkel. Dette viste seg heller... vanskelig. Men, etter noen lange remser med banneord og vinkelslipern (god bless him), kom vi oss tilslutt gjennom og fikk begynt på hovedpussinga av bilen. Så tok vi tak i pussemaskina og gikk til verks på resten av bilen: Så fylte vi den pene rosa bøtta der med såpevann og vaska bilen. Etter det fikk rødspriten vise hva den var god for. Det er nå det "kjedelige" begynner... Jeg har INGEN bilder av selve male prosessen . Men, etter at vi hadde vaska ned bilen med rødsprit og maskert den, dekt til dvs osv. Så tok vi førstestrøket før vi gikk til sengs. Dag 3: Etter å ha inspisert all maling fra kvelden før så ble vi mildt sagt overaska. Det var ett fint og flatt resultat over hele bilen, null bølger og ikke noe kluss! Det ga oss blod på tann så vi tok flittig og la på straøk nummer 2 også dro vi til sverige... Da vi kom hjem og kvelden hadde senket seg fant vi ut at vi kanskje burde male kanalene og litt innunder panseret og bagasjeluka. Så det gjorde vi også tok vi kvelden. Dag 4: Vi skulle egentlig påføre ett strøk med klarlakk idag, men taket på bilen så forferdelig ut da vi skjekka det. Så vi måtta lakke taket igjen og la bilen stå i enda 10 timer til for å tørke... Vi hadde faktisk ikke tid til å vente lengre eller for vi skulle videre samme dag, så klarlakk strøket står fremdeles på "to do" lista mi. Da vi kjørte bilen ut av garasjen etter at den var ferdig tørka så den slik ut: Jeg er elendig på å skrive worklogger... Var jo faktisk førstegangen det her . Men! Det som senere ble gjort: Skifte av baklykt Skifte av bakdekk (toyota camry dekk :o ) og navngivning - Kommer tilbake litt senere med dette Kommenter! ~Mikkel Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Nei og nei så genialt! Har du ett ordentlig "før"-bilde å vise folket? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Delvis! Før: Etter: Vi fjerna foresten de stygge listene og sprakla igjen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Kult å se jobben gjort Bare hyggelig å hjelpe til forresten Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Takk for innsatsen Pluggen! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Tar en kjapp update. Mazdaen har fått navn! vel for lenge siden da men ville spare det litt for de som ikke viste det. Behold! Skrotkjelken! Lenke til kommentar
crea Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 hehe.. nesten synd bokstavene var så blanke Er det sota lykter mitt øye skuer også? Så ikke så orange ut lenger de blinklysa. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Vel... Blinkersen på den sida der mangler blinkers plasten. Kom fra en kræsja 323 1.3 så nei, ikke sota lykter nei Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Artig prosjekt! Syntes det ble bra jeg! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Takk . Er litt pirk her og der da men du må studere det grundig for å se det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå