Gå til innhold

Kommentartråd: WoodCube [midlertidig navn]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott! Broder'n og jeg begynner nok å skjøre mdf i neste uke. Skal komme med update i løpet av helgen med bl.a. flere bilder. Jeg skal også legge inn en bestilling hos microplex i løpet av helgen med det som jeg glemte på den forrige. Blir kanskje en bestilling fra elfa også om en måneds tid, så jeg får tatt det via skolen.

Jeg lurer imidlertid på to ting, kanskje noen her vet:

Viftestkruer: Her trenger jeg noen lange, da de skal igjennom viftegrill, 12mm mdf, vibrasjonsisolerende pakning, viften og et filter. Kan man bruke "standardskruer" som man kan få kjøpt "hvor-som-helst" til å feste slike, bare diameteren stemmer? Vurderer å bare bruke skruer og mutter, slik at de ikke er feste i skruen men klemt sammen. Tar gjerne i mot forslag her!

Det andre er angående 140mm vifter. Skulle gjerne hatt 140mm viftegrill, noen som vet hvor man kan få tak i det? Har bare funnet opp til 120mm på microplex. Gjerne også tilsvarende vibrasjonsisolerende fester.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Bruker du en HK plate som du hentet fra 3d warehouse (sketchup)? Lian li bakplaten er ca 313x339mm (eller noe sånt) og er noe større enn den fra sketchup (den så veldig lik den jeg hentet derfra i mitt eget prosjekt.)

hva har du tenkt på når det gjelder utluftning i hovedkort rommet?

Lenke til kommentar
Bruker du en HK plate som du hentet fra 3d warehouse (sketchup)? Lian li bakplaten er ca 313x339mm (eller noe sånt) og er noe større enn den fra sketchup (den så veldig lik den jeg hentet derfra i mitt eget prosjekt.)

Ja, jeg brukte den, men byttet den ut til et annet brett som tok høyde for ei 120m vifte over io-panelet. Jeg regner med at høyden der bli ca 230 +/- 20mm, litt etter som. Nøyaktig hva det blir vet jeg igrunn først når jeg får de siste delene, men plass blir det.

hva har du tenkt på når det gjelder utluftning i hovedkort rommet?
Endelige mål på flaten er 550x450mm. Satser på å få fire 12m vifter i front, og minst to bak. Ellers har jeg tenkt å la noen pci-spor stå åpne, slik at luft vil flyte forbi skjermkort også, og ikke bare gjennom kjøleren på denne.

Har nattevakter i helga, men arbeidet starter til uka, så kommer tilbake med updates og bilder da! :-)

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...