Gå til innhold

[Løst]Ny mellom-maskin som blir server

Anbefalte innlegg

Hei! =)

Mitt ønske er å ha to maskiner, en server og en "spill" maskin. Men pga jeg ikke har så veldig mye penger, så lurte jeg på om jeg kanskje skulle starte med å få solgt den jeg har og bruke "server" maskinen til jeg får råd til "spill" maskinen. (Jeg bruker hermetegn pga ingen av maskinen er hardcore HW innen navnet)

Det serveren skal brukes til, når jeg får meg ny maskin, er følgende:

• Media avspilling, dette vil skje enten via; streaming til den bærbare som når står tilkoblet TV eller via HDMI kabel ned i stuen.
  • FTP deling til venner og kjente
  • Nedlasting av ulovlig materialet
  • Kanskje noe spill/VOIP-server opplegg

Altså, ikke noe særlig krevende oppgaver. Maskinen skal stå på loftet, og trenger derfor ikke å være noe særlig stillegående eller pen å se på. Kabinettet med PSU er valgt etter budsjett og er ikke første valget.. :p

Hardware

Kabinett: Chieftec BG-01B

Valgte dette pga Chieftec leverer gode kabinetter, det er stort nokk til mitt forbruk og jeg mener at PSUen skal være av godkjent kvalitet.

Hovedkort: MSI P7NGM Digital

Har lest reviews av dette kortet og det kom veldig bra ut, det har HDMI og et skjermkort som skal være godt nokk for avspilling av full-HD.

CPU: Intel Pentium E5200

Veldig enkel CPU på 45nm prosess. Den burde holde til de oppgavene jeg har planlagt og heller ikke produsere for mye varme

Minne: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Dette settet har jeg allerede kjøpt, men jeg mener at 4GB burde holde i gode baner. Føler ikke at hvilket minne sett jeg har er veldig viktig, mulig jeg tar feil

Harddisk 4x Samsung Spinpoint MP2 200 GB i RAID0+1

Her velger jeg 2,5" pga plass, støy og varme. Jeg vet jeg betaler mer per GB, men det lever jeg med

Diverse

CPU-kjøler Scythe Katana 2

Håper det skal gå å kjøre denne vifteløs

Hot swap cage Chieftec SNT-1042SS

Dette vil gjøre HD bytte mye lettere, samt jeg får plass til masse 2,5" harddisker xD

Jeg mener at denne maskinen skal holde til litt spilling, vi snakker CS og TDU for det meste, og det er ikke mye heller. Det jeg tenkte, var å selge maskinen jeg har nå og heller kjøpe maskinen over. Jeg tror jeg kan få 3-4k for den jeg har nå (det mangler 2x80GB+400+250 harddisker og et Creative lydkort med frontpanel i handlekurven), så da blir ikke mellomlegget så veldig stort. Den nye vil også trekke mindre størm (penger spart er penger tjent) Grunnen til at jeg tenker dette, er at min maskin ikke akkuratt blir noe mer verdt i løpet av tiden, så hvis jeg venter lengre, så blir mellomlegget bare større ..

Poenget med denne posten er vel to-delt. Ene er om maskinen er et godkjøp i forhold til planlagt forbruk, og det andre er om skjermkortet på HK vil klare å drive CS/TDU uten problemer..

NB! Skal dere komme med et helt nytt forslag, så må det ligge under 5k for at det er aktuelt! Dette er kun kosemaskin, ikke noe monster!!

For å holde oversikten, så legger jeg linker til handlekurv av dagens maskin og de planlagte server og spill-maskinen:

Dagens maskin

Server/Media

Spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...