Gå til innhold

Kommentartråd: A Throne for Games, PC-bord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som et kult prosjekt :)

Personlig ville jeg plasert PCn på andre siden av skrivebordet.

Da slipper du å ha den i veien når du driver på foran skjermene ;)

 

Ang. strøm: Det kan være lurt å plasere noen store (m. 4 stk) stikkontakter under skrivebordet (under bordplata en plass) og evt bore noen hull i plata sånn at div. lednnger kan føres ned til stikkontaktene.

 

:)

Lenke til kommentar

HansiFansi

Du sier noe der, men liker å ha den på høyre side. Det kan hende det bare er en vanesak :-P Trur du det hjelper om jeg ordner slik at pc'en akkurat får plass på plata?

Har 2stk 4 stikk som jeg tenkte plassere under bordet, men lurer litt på hvor jeg skal plassere dem.

 

Wikipedersen

Visste ikke helt ennå, tenkte male veggen bak skjermene svart, men vurderte også ordne noe tavle lignende. Kanskje en tusj tavle :p og kanskje lage noe fancy i veggen.

 

Hvor mange grader forskjell bør det være på skjermene, til nå har jeg bare brukt 30. Hvor mange grader bruker dere som har dualscreen?

 

Til nå var planen å bruke hobbyplater, men lurer på om MDF-plater er tingen å bruke her? har ingen erfaringer med MDF, er det noe lettere å jobbe med og hvordan blir resultatet? Er det noen forskjell pris messig?

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar

Jeg tipper det vil bli en vanesak. Jeg plaserer PCn min der den passer best og det fungerer fint for meg. Jeg ville plasert en 4-stikk rett under skjermene (på undersiden av bordplatsa, mot bakveggen) og evt en i andre enden av skrivebordet. Jeg ville også plasert noen stikkontakter rundt om kring, sånn at du altid har ledige stikkontakter der du trenger det.

:)

MDF plater er gansker lett og bygge med, de er solide og billige også. Lite tips er å bruke minst 20mm tykke plater hvis du skal lage skrivebord ut av dem, siden tynnere MDF plater har en tendens til å sprekke når man setter skruer i dem.

Hvis du handler MDF plater på riktig sted, tipper jeg at du ikke trenger å betale mer enn 500-600 kroner for de platene du trenger.

Lenke til kommentar
Jeg tipper det vil bli en vanesak. Jeg plaserer PCn min der den passer best og det fungerer fint for meg. Jeg ville plasert en 4-stikk rett under skjermene (på undersiden av bordplatsa, mot bakveggen) og evt en i andre enden av skrivebordet. Jeg ville også plasert noen stikkontakter rundt om kring, sånn at du altid har ledige stikkontakter der du trenger det.

:)

MDF plater er gansker lett og bygge med, de er solide og billige også. Lite tips er å bruke minst 20mm tykke plater hvis du skal lage skrivebord ut av dem, siden tynnere MDF plater har en tendens til å sprekke når man setter skruer i dem.

Hvis du handler MDF plater på riktig sted, tipper jeg at du ikke trenger å betale mer enn 500-600 kroner for de platene du trenger.

 

Under skjermen blir jeg å plassere et par doble stikk (innfelt). Syntes det så best ut. Bak den ene skjermen finner man en dobbel stikk. Plan var at alt av synlige stikk skal ikke være i bruk på daglig basis. Brukes bare til lett tilkobling av eksterne harddisker, andres laptoper eller ladere til diverse apparater.

 

Var innom Maxbo sin side å så på et par filmer som gjelder bygging med hobbyplater. Det så ut som det gikk greit å bygge med det, og resultatet ble ganske fint. Er MDF det samme som brukes i endel takplater? Noe av samme opplegg som papp, bare mye sterkere fordi det er komprimert?

 

Vurderes å lage noe sånn som dette i tillegg. For mulighet til å øke bordets areal.

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke spare 150 kroner per veggfeste, og dra innom clas ohlson og kjøpe veggfester til 99?

 

Jeg bruker selv et slikt til en 24 tommer, og det funker driit bra!

post-167904-1246890322_thumb.jpg

post-167904-1246890364_thumb.jpg

 

Håper du skjønner hvordan du "slider" på skjermen med festet, til veggfestet.

Det følger med skruer som du kan borre inn i veggen/skrivebordet ditt da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...