Gå til innhold

RAM installasjons problem

Anders328

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle sette inn to brikker til(1x1024GB), vips, vifta kommer ikke igang, og på skjermkortet mitt (ATI HD Radeon 4870 512 MB) Blinker følgene lamper rødt: D1601, D1602 og D1603. Skjermen funker ikke, ingen reaksjon. Tok ut brikkene, og pcen kjørte en CMOS sjekk på rammen. Windows starta opp normalt, og ikkeno skade. Vet noen min feil? Jeg har MSI hovedkort, K92A Platinum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 og 1 brikke? de funker fint med 2.... når jeg satte i 3 gikk den rundt og rundt: Den sier et eller annet fikk galt, ber meg starte windows i safemode eller normalt. jeg velger normalt, den booter, og jeg får samme valget... altså den henger seg opp i en "ond" sirkel. :hm:

Skal se etter bios oppdateringen nå. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Ok skjønner,og du har prøvd å ta ut de 2 som er i slottene nu,og prøvd de 2 andre,så du vet dem er ok?Prøvde du en clear CMOS etter du inst. 4 brikker?

Er enig med Makky at du burde oppdatere bios,ser det er en"Modify DDR2-Voltage setting",som kan hjelpe.Kunne heller ikke se at du kunne justere ram spenning i bios,kanskje det er dette som forandres i nyere bios.

I spec på hk står dette"Supports Dual DDR2 533/667/800/1066 (1066 for AM2+ only)",og din cpu 6000+ er en AM2.Om dette gjelder selve brikkene(PC8500),eller bare at frekvensen på PC8500 kan kjøres i 800MHz med en AM2 cpu,vet jeg ikke.Hvis dette gjelder PC8500 brikkene,så er det litt rart det skal gå med 2 og ikke 4 brikker.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte clear CMOS med de to nye, og de to gamle som jeg visste funket i de to andre slotsene på Hk`et, og de funket. Så slotsene var det ikke. Jeg fikk alle tik å funke til slutt! takk for hjelpen! Da har vi 4GB installert :D Vet ikke hva feilen var da.. :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...