Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hei! lurer på hva forskjellen er? : ) er p6t SE godt nokk kort? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hva skal det brukes til? Skal du klokke? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 har ikke tenkt å klokke nei : ) men viss jeg klokker, hva vil det ha å si for selve systemet, kan jeg klare meg fint uten å klokke med p6t SE? skal ha i7 920 og hd 4870 x2 eller et av de nye skjermkortene til ati (5000 serien) bare lurer på om det er verd å bruke 2400 kroner på et hovedkort, viss jeg kan klare meg med et til 1600. målet er og få en skikkelig kraftpakke : ) skal brukes til hardcore gaming med maks settings på alt Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Du kan lese mer om forskjellen her: http://www.trustedreviews.com/motherboards.../Asus-P6T-SE/p1 SE har ikke SLI støtte, kun en nettverksport, to USB porter mindre, enklere strømforsyning til CPU. ikke så fancy lyd chip og noen andre småting. Gå gjerne for det hvis du vil spare noen kroner. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Men er det noe ytelses forskjeller? sli er ikke nødvendig i og med at jeg kjører crossfire om det skal falle i smak : ) Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nei, det er minimalt til ingen ytelsesforskjell. SE har mindre dilldall men er ikke noe tregere (eller raskere) av den grunn. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 920 bør klokkes, og P6T SE er en god klokker. 3.3GHz er imo "minimumsklokken" på en 920- dette klarer du uten problemer om du bruker 30 min på å lese guider. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 skal klokke i7 920 ja, ofc men vet ikke om jeg gidder å klokke hovedkortet blir vell så jeg klokker rammen også : ) så du mener p6t SE ville vært et godt valg? og yter deluxe mye bedre? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 mente klokkking av CPU I forhold til prisen er P6T et mye bedre kjøp, jeg ville ikke ofret andre komponenter til fordel for Deluxe. Men har du penger til overs ville jeg kjøpt Deluxe. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 okei, får se når lønningen kommer men er det store ytelsesforskjeller? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 okei, vet du hvordan det takkler overklokking da? Lenke til kommentar
Ovnsbakt Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Les denne testen så ser du at kortet gir ganske mye for pengene, men nå vet jeg ikke om disse testene er å stole på men. http://www.motherboards.org/reviews/mother...ds/1887_12.html skal brukes til hardcore gaming med maks settings på alt Hmmm, denne gåta grubler jeg fortsatt på. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Les denne testen så ser du at kortet gir ganske mye for pengene, men nå vet jeg ikke om disse testene er å stole på men.http://www.motherboards.org/reviews/mother...ds/1887_12.html skal brukes til hardcore gaming med maks settings på alt Hmmm, denne gåta grubler jeg fortsatt på. å? hvordan da? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 okei, vet du hvordan det takkler overklokking da? Alle X58 kort klarer 4Ghz med god luftkjøling, forutsatt at cpu er klokkevennlig. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 okei : ) anngående crossfire, vil det klare crossfire like bra som deluxe? Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 anngående crossfire, vil det klare crossfire like bra som deluxe? Enten virker crossfire, eller så virker det ikke. Som sagt er det egentlig ingen forskjell på kortene når det gjelder ytelse, men det er forskjell på hvor mange fancy features de har, så hvorfor forsetter du å spørre om det om og om igjen? Du sier også at du vil overklokke cpu og ram, men ikke hovedkortet. Hva vil det si å overklokke hovedkortet? QPI klokka? Sett deg inn i BCLK og de fire multiplierene (core, uncore, qpi, minne) og hvordan dette virker. Siden du ikke kan stille opp core multiplier må du øke BCLK og dermed går ALT raskere. Vil du så ikke klokke qpi må multiplier settes ned for den. Akkurat hvordan det fungerer i praksis kommer ann på bios, som noen ganger gjør ting vanskeligere å forstå når de forsøker å gjøre det enkelt. ASUS har det med å gjemme unna multipliere og vise de resulterende frekvensene i steden. Det kan gjøres automatisk eller manuellt, med en del begrensninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå