Gå til innhold

Jeg har fotoutstilling på Geilo, og du er invitert.


Anbefalte innlegg

Etter mange år med en stor interesse for fotografi, åpner min første personlige utstilling på Geilojordet lørdag 20 juni.

Her blir det presentert 20 bilder i to forskjellige mini-serier. Alle bildene er analogt fotografert (ikke digitalkamera, men sort-hvit film).

 

 

"Det metropoliske Europa – Polen"

Poland_18_by_Ustedalen.jpg

For meg er hverdagslige hendelser fascinerende. Jeg kan gå ned hvilken som helst gate og se tusenvis av individuelle livs historier. Jeg ser en liten bit av livet til et menneske – et lite fragment. Og det gjelder å fange denne historien. Som en gatefotograf, er det en gjør.

 

Dette er ett prosjekt som vil ta meg flere år å fullføre. Jeg vil portrettere Europa ved å ta gatefotografi i de fleste storbyene i dette kontinentet.Jeg håper på å få fotografert så mange byer i Europa som mulig.

 

De 16 bildene presentert i denne utstillingen er fra min fem ukers lange reise i Polen. Byene representert her er Krakow, Warszawa, Gdansk og Sopot.

Alle bildene er fotografert med ett Rolleiflex 3.5F fra 1960.

 

 

"Mannfolk til sjøs"

Fishingboat_6_by_Ustedalen.jpg

De fire bildene som er presentert her er begynnelsen på mitt hovedprosjekt til vinteren – dokumentasjonen om lofotfiske og sjarken Havpryd.

Jeg har aldri før følt meg så syk som jeg var under de syv timene på denne båten. Sjøsyken tok knekken på meg, og jeg trodde jeg aldri ville se land igjen. Men da bildene ble fremkalt og fornuften tok overhånd gjorde jeg nok en avtale med fiskerne, denne gangen en avtale om å følge dem hele neste fiskesesong. Sannsynlighetene for at jeg vil mate fiskene til neste år er stor.

Alle bildene er fotografert med ett Pentax MESuper fra 1977.

 

 

Om du enten bor i nærheten, eller kjører tilfeldigvis forbi Geilo så ta gjerne turen innom utstillingen. Utstillingen befinner seg på Geilojordet, et lite jorde med en knipe gamle hus rett nedenfor Geilo Sentrum.

 

Åpningstider:

Mandag - Søndag: 11 - 17

 

Utstillingen åpner lørdag 20 juni og varer til fredag 24 juli.

 

Hadde vært kjekt å se noen fra akam der. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg suger i geografi, men hvordan ligger Geilo i forhold til Sogn & Fjordane, Oslo eller Trondheim? (Gjerne med en tidsbeskrivelse for hvert av de tre geografiske stedene)

 

Denne hadde jeg likt å få med meg. Er en stor fan av prosjektet ditt, og det gjør meg glad å se hvilken vei du har valgt å ta fotografisk mtp utviklingen din de to (tre?) siste årene.

 

Elve tomler opp for dette :)

Lenke til kommentar

Geilo ligger ca. 200 km unna Sogndal (3 timer kjøring), 250 km unna Oslo (rundt 3 timers kjøring) og ca. 500 km unna Trondheim (ca. 6 timers kjøring).

 

Hadde vært kjempeflott om du har muligheten til å komme. Selv synes jeg bildene ble ekstra bra når de er på print og står i ramme, i forhold til hvordan de ser ut på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...