Gavekort Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg skal sette opp bro mellom eth0 (Kabel) og eth1 (Wlan), eth1 går gjennom et AD-hoc til PC2, denne broen skal være på PC1. Jeg har lest litt her, men det førte bare til at jeg mistet internett-tilkoblingen begge plasser. Derfor spør jeg om dere kan hjelpe meg litt. Kjører Linux Mint for de som lurer. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg skal sette opp bro mellom eth0 (Kabel) og eth1 (Wlan), eth1 går gjennom et AD-hoc til PC2, denne broen skal være på PC1. Jeg har lest litt her, men det førte bare til at jeg mistet internett-tilkoblingen begge plasser. Derfor spør jeg om dere kan hjelpe meg litt. Kjører Linux Mint for de som lurer. Siden Mint er en Debian basert distro, kan du bruke det som står nederst i guiden du linket til. Altså legg til dette: auto br0 iface br0 inet dhcp bridge_ports eth0 eth1 i filen /etc/network/interfaces filen må åpnes med "sudo" for å få skriverettigheter. Etter dette er det bare å starte nettverket på nytt med sudo /etc/init.d/networking restart . Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hvordan starter jeg interfaces i sudo? Beklager, er litt fersk i terminalen o.l Edit: Fant det ut, det var ikke vanskelig. sudo gedit Endret 17. juni 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå