Gå til innhold

Artifacts lag spikes, blandet med pixel feil, hjelp!

Boosas

Anbefalte innlegg

Hei, på ettermiddagen i dag når jeg startet wow begynte pc'en med store og lange lag spikes, og til slutt pc frys. Ente med at jeg restarta ett par ganger men det samme skjedde. For en gangs skyld skulle jeg prøve å høre på windows og så etter løsninger, jeg fikk beskjed om å oppdatere skjermkort driver, jeg fjernet unødvendig støv i pc'en og var klar for ett nytt forsøk. Startet wow igjen men nå startet pc'en sitt eget rave-party store pixler med ulike farger og ente med en bluescreen. Restartet pc'en nok en gang nedlastet GPU-Z for å sjekke temperaturen, viste rundt 60 til 70 grader. startet wow nok en gang og det funket en god stund til jeg igjen fikk store spikes.

Sitter med en pc som skal enkelt greie wow:

Geforce 8800 ultra

quad 2.6 ghz

4gb ram

Bluescreen koden: 0x00000116 (0x8E4A7260, 0x850CB510, 0x00000000, 0x00000002)

Når PC'en nå står på ser det ut som jeg har kraftige pixel feil, områder på skjermen med blå pixler, selv om jeg ikke gjør noe legger jeg merke til skjermkort spikes og ulike fargede blink ute på skrivebordet

PC'en er selvbygd, snart 2 år gammel og funket frem til nå uten problemer

Noen som har noen ide hva som kan være galt, satt faktisk å spilte fint tidligere på dagen uten noe som helst problemer, men nå funker den ikke engang til å surfe med

Endret av Boosas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok et problem med skjermkortdriverne. Du husket å fjerne driverne HELT før du installerte nye, ikke sant?

det gjorde jeg ikke :S

men jeg har har kjørt systemgjenoppretning, altså før jeg instalerte driveren.

Uansett er det umulig å komme meg inn på pc'en nå, går ikke ann å se en skjiit.

hvordan skal jeg fjerne driverne nå?

Lenke til kommentar

Det vil jeg helst unngå, har 1TB med Diverse som jeg gjerne vil ta vare på.

Jeg greier å starte maskinen i sikkerhetsmodus, men har forsatt pixel feil her, det snodige er at jeg har pixel feil på XFX loading screen, og på informasjonen når jeg starter pc'en.

Jeg fikk slettet nVidia drivers, via fjerning av programmer i sikkerhetsmodus men har forsatt pixel feil. Gjorde en ny restart og fikk denne feilmeldingen: (beklager kvalitet, tatt med mobilkamera)

post-180495-1245330652_thumb.jpg

Dette er skrivebordet under vanlig oppstart, som du ser er det blå streker over skjermen.

Har nå fått 2 nye bsod:

0x00000116 (0x893bf008, 0x8f89b4e0, 0x00000000, 0x00000002

0x00000116 (0x891c7008, 0x906bf9a0, 0x00000000, 0x00000002

Endret av Boosas
Lenke til kommentar

Se om driveren er helt slettet:

1. Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg "Egenskaper"

2. Gå til fanen "Maskinvare"

3. Klikk deg inn på "Enhetsbehandling"

4. Klikk på + tegnet ved siden av "Skjermkort"

5. Høyreklikk på skjermkortet ditt og velg "Egenskaper"

6. Gå inn på fanen "Driver" og velg "Avinstaller"

7. Restart

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha prøvd.

Jeg tok en formatering på den ene disken hvor jeg bare hadde vista, hadde forsatt artifacts etter det.

Nedlastet driver til 8800 ultra, pc'en restartet seg og begynte med 79! oppdateringer, da den igjen startet opp igjen for å konfiguere oppdateringene stod den der en god stund til den endte i ny en ny bluescreen 0x000000116 med nvldmkm.sys error.

Nå kommer jeg ikke inn på pc'en den står bare på konfiguerer oppdateringer..

JEG HOLDER PÅ Å BLI GAL, redd for at jeg må punge ut med nye 4000kr for ett nytt skjermkort -.-

men er dette i det hele tatt hardware feil, eller bare driver feil?

Lenke til kommentar

Fikk den endelig opp igjen, men forsatt med spikes, artifacts og store pixel feil.

Har formatert og har slettet alt av skjermkort drivere, har sjekket skjermen med en annen pc, den er i orden. Men den orginale pc'en får forsatt masse Bluescreens og har mengder av spikes, artifacts og store pixel feil.

Endret av Boosas
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så ekstreme artifacts som linken over, det som er snålt er at under boot sekvensen når du starter pc'en har jeg ingen artifacts men bare masse forskjellige tegn som gjør det umulig å lese hva som står.

Har tatt en del bilder (beklager igjen for kvalitet), hvis du forsatt mener det er gpu'en som har brent seg må jeg nok få bytta den.

post-180495-1245356065_thumb.jpg

her kjenner du igjen noe striper over skjermen, men de er konstante.

post-180495-1245356043_thumb.jpg

post-180495-1245356123_thumb.jpg

Her er det snodige rare tegn i boot oppstarten, tegnene varier fra hver restart

post-180495-1245356096_thumb.jpg

Og her legger du merke til extra tegn inne i bios

Striper har jeg også over skjermen når jeg til slutt kommer til skrivebordet, tynne men konstante blå striper. jeg får også av og til spikes hvor skjermen går svart og kommer tilbake igjen mens jeg er på skrivebordet:

post-180495-1245356593_thumb.jpg

Endret av Boosas
Lenke til kommentar

Støtter teorien om gåent skjermkort, ser ut som det kan være varmeproblemer. VIlle helt klart sendt denne på reklamasjon, og du får antageligvis et GTX 275/285 som erstatning - fordi 8800 kortene er utgått, og du skal ha noe med tilsvarende verdi. Prøv kortet i en kompis sin maskin for å være sikker.

Hadde vært tidenes spør du meg.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...