sskog Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en ny laptop da min Dell inspiron 9300 begynner å bli gammel og slitt. Hvordan maskinen presterer på spill er mer eller mindre uvesentlig, men jeg ønsker at den skal klare bildebehandling av RAW filer i photoshop CS4 problemfritt. Jeg er litt usikker på hva jeg skal se etter av spesifikasjoner for å finne en god maskin til disse oppgavene. De eneste absolutte kravene er derfor at maskinen må ha gode ytelser i photoshop og ha en bra skjerm. Skjermstørrelsen bør helst være ca 15" Jeg er takknemlig for alle svar og tips til bærbar jeg kan kjøpe. Mvh sskog Endret 17. juni 2009 av sskog Lenke til kommentar
sskog Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Noen som vet hva slags prosessortype, skjermkort og skjermoppløsning som anbefales til bildebehandling med photoshop CS4? Lenke til kommentar
sskog Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Du kan lese litt her. Tusen takk! Glimrende link med veldig utfyllende svar! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Ja det var en ok artikkel. Basert på den kan det virke som om en rask 2-kjerners feks E8400, en rask disk feks SSD og 64 bit OS med mye ram er et bra oppsett for privat bruk til denne type applikasjon. Skal en ha 4-kjerners så vil hastigheten her også være viktig. Feks en treg 4 kjerners som feks Q8200 vil ikke være å foretrekke fremfor E8400. En bærbar vil derfor det være lurt å ha en rask prosessor feks P8700 Endret 18. juni 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Når man først har brukt så mange tusen på software så er det bare dumt å være gnien på hardware. en PC til 10-15 vil gi mye bedre utnyttelse av programvaren. Lenke til kommentar
Milapse Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Er nesten i samme situasjon som trådstarter så i stedet for å starte en ny tråd, tenkte jeg å henge meg på her. Skal i hovedsak bruke laptopen skole/studie i tillegg til film- og bilderedigering (photoshop). Hadde egentlig bestemt meg for Acer sin aspire 6930 med ati4650 men etter å ha undersøkt mer ble jeg mer i tvil om den er så bra.. Kommer nok også til å bruke den til litt spilling, men viktigste er at den kan handle Photoshop bra. Er også en fordel at den er forholdsvis lett å ta med seg, så størrelsen spiller en rolle. 13"-16" skjerm ( jo mindre jo bedre) min 250gb HDD min 3gb ram Så hva er det beste kjøpet til ca. 7000? jeg kan få Acer Aspire 6930,500GB.GF9600 GT-1GB DVD – for kr 6890,- er det et godt kjøp? Endret 18. juni 2009 av Milapse Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vel her er en som jeg synes er bra FS og her er en med litt større skjerm. Billigere ville jeg vurdert denne. Lenke til kommentar
sskog Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Takk for gode svar Jornboss. De siste linkene dine til noen PC'er fungerte ikke helt som de skulle, men tror uansett jeg vet hva jeg skal se etter nå Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg ser at linkene ikke fungerer fordi Amentio enten har flyttet eller fjernet PCene. Lykke til, du finner sikkert noe ok:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå