jonlem Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Huhey Meg og Fruen skal til Berlin noen dager nå i august, fant noen billige billetter hos norwegian og bestemte oss bare for å bestille. Vi er begge veldig interessert i historie og en porsjon kultur, så vi har trua på dette, har jo skjedd endel i den byen gjennom tidene.. ? Men er det noen her som har vært i Berlin, og kan bidra med tips til hva man bør få med seg? Vi skal jo selvfølgelig sørge for å få et glimt av Muren, og litt verdenskrigshistorie er der nok, men er det mer? Og så er det overnatting da.. vi ser etter et hotell, ikke håpløst langt fra "alt", det trenger ikke være kjempesvære rom og gullkraner, men basic needs som ei god seng, eget bad og god frokost er omtrent det vi ser etter. Noen som har noe å anbefale? Kommer man under 100 euro per natt er vi vel fornøyde. Takker for alle gode råd EDIT: Seff, kjekt å vite om evt steder/hoteller/ting&tang man bør styre unna også Endret 15. juni 2009 av jonlem Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Ville prioritert å dratt til Sachsenhausen. Ca halvtimes kjøretur nord for Berlin. (Om jeg ikke husker helt feil) Ellers ville jeg besøkt museet Checkpoint Charlie. Checkpoint Charlie var en grenseovergang mellom Øst- og Vest-Berlin, og på dette museet er det blandt annet illustrert noen av de mest kreative forsøkene på å krysse denne grenseovergangen. Dyreparken i Berlin er også å anbefale (om dere liker denslags selvfølgelig) Det er mye å se på hvis dere bare trasker rundt i Berlin også.. Unter den Linden er vel den mest spennende gata. Det er mange hoteller å velge mellom i Berlin, og man kan bo bra for en billig penge. Sist bodde vi på Park Inn på Alexanderplatz. (tror vi betalte ca 600 u/frokost) Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Skulle nesten tro vi hadde reist dit sammen Tommy Vil bare poengtere at dere må dra til dyreparken, den er dritkonge. De fleste av dyrene er ikke bak svære gjerder og nettinger. De har gravd store groper rundt områdene deres, så det føles mye mer naturlig ut enn noen av de andre dyreparkene jeg har vært i Endret 15. juni 2009 av HauksA Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Fra Schönefeld er det enkleste å ta toget gjennom sentrum. Jeg bruker å bo i Charlottenburg ikke langt fra toglinjen gjennom Berlin og bruker da toget for å nå det meste. Det er et område med mye russere og billige hoteller. Rundt 50 euro for dobbeltrom med inkludert Wifi og frokost. Ikke luksus, men har aldri hatt noen problemer der. Det er en handlegate rett rundt hjørnet og masse billige eksotiske spisesteder i området. Ellers har Berlin et veldig bredt spekter av ting å se og du må nesten bare se hva som passer. Det er hundrevis av severdigheter der. Noen smakebiter: -"Eastside gallery". Et stykke av muren som står igjen. Start fra stasjonen Warschauer Strasse. -Fernsehturm på Alexanderplatz. Du kommer over 200 meter opp i tårnet og har god utsikt derifra. De har også en roterende restaurant der. -Gaten Unter den Linden. Se også utstillingslokalet til Peugot der, de har flere morsomme prototyper. -Reichstag. Spesielt ombygd klassisk bygning som har fått diger lyssjakt/observasjonsdom. -Kaiser-Wilhelm-Gedächtnis-Kirche, utbombet kirke midt på shoppinggaten Kurfürstendamm som du sikkert har sett bilde av. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Skal dit om to uker, jeg kan komme med oppdaterte tips etter det, men fram til da finner du mange tips her. Selv har jeg hvertfall tenkt meg til Jüdisches Museum. Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei. Jeg vet ikke myeom Berlin, men du kan jo alltids se på "reisetips" sider som Ferietipset , Ferieguiden og Tripadvisor. Her kan man lese hva andre reisende synes og søke etter det man ønsker =) Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Kan vel oppdatere denne litt.. og takke så innmari mye for tips og all god hjelp! Vi endte på Hotel Berlin, Berlin omtrent vegg i vegg med Berlin Zoo. Zooen ble besøkt, og vi fikk plenty med input på Berlinmuren, byen er nok preget av 20-årsjubileum. Litt holocaust-minnesmerker og krigshistorie ble det også. Tror jeg med stor trygghet kan anbefale Berlin, det er virkelig mye å se! Vi hadde nesten 3 hele dager, og føler det er ennå mye vi ikke rakk å se eller gjøre. Internasjonal sandskulpturfestival var kult Og Currywurst er sannelig spesielt, men verdt å prøve. Forøvrig konstaterer jeg at tyskere generelt, spesielt de litt eldre, i 98% av tilfellene nekter å snakke engelsk...noe som jo kan gjøre oppholdet både litt ekstra spennende, men for det aller meste irriterende Endret 13. august 2009 av jonlem Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Forøvrig konstaterer jeg at tyskere generelt, spesielt de litt eldre, i 98% av tilfellene nekter å snakke engelsk...noe som jo kan gjøre oppholdet både litt ekstra spennende, men for det aller meste irriterende Det er jo bare å snakke litt tysk da. Lenke til kommentar
ghe Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er ganske billig å leie en leilighet der for en uke så det er et godt alternativ til hotell Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Mye nyttig informasjon her Jeg og fruen planlegger også en tur til Berlin. Fant noen billige billetter med Air Berlin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå