Gå til innhold

Trening før rekruttskolen

baBuShKa

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Sjøforsvarets rekruttskole i Sept.

Har veldig lyst å gjøre det bra på rekrutten for å få best mulig tjeneste etter rekrutten.

Er det noe spesielt jeg bør trene på?

Jeg trener mye styrke og vektløfting på fritiden. Bør jeg da begynne å trene kardio også? Jogging, gå tur og slikt?

Noe annet jeg bør bli flinkere på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har vel ikke flere tester enn 3000 meter og litt kroppsheving i bom og slikt. Så tar du å trener litt god dammeldags jævlig gymtime prinsipp, så er du nok godt rusta. Tar du å vandrer litt rundt opp og ned bakker med 10-15 kilo på ryggen, så venner du deg til det og.

FyFo er bra det.

Lenke til kommentar

Det viktigste er ikke å løpe fortest, ta flest push-ups og sit-ups, det aller viktigste er vilje, initiativ og positiv instilling! Høres kanskje ut som en tapers uttalelse, men selv er jeg ikke i toppform og ligger midt på treet i troppen når det kommer til resultater på tester, likevel er jeg lagfører for 11 mann i Garden. Det som blir sett er folk som ønsker å gjøre det bra, folk som prøver så godt de kan, alltid. Vis at du kan være en av de som får ting til å skje, at du kan ta kontroll over situasjoner og hjelpe andre fremover :)

Men, for all del, tren push-ups, sit-ups og hang-ups. Tar ikke lang tid i å bli bedre i dette! :)

Lenke til kommentar

Det er jo ingen hemmelighet at det er greit å være forberedt til rekrutten, så jogging og vandring med sekk er kjempebra. Også push-ups og hangups er kjekt å være litt trent på.

Det du kan dra nytte av da er å ikke bli like sliten som alle de som er uforberedt, og kunne prestere bedre på andre ting også, i tilegg til å ha gode holdninger og stå-på vilje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tips fra krigsskoleelev/jegersoldat (ikke meg): løp i skog og mark. Tren med sekk som det er vekter i og svøm mye, for da får du brukt mange muskler i kroppen. Selv skal jeg på til madla 30. september, og treningsprogrammet mitt er kondis og styrke annenhverdag 4-5 dager i uken i to måneder fremover. Deretter er det svømming i 4 uker. Får håpe dette holder til førstegangstjeneste for min del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...