baBuShKa Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg skal til Sjøforsvarets rekruttskole i Sept. Har veldig lyst å gjøre det bra på rekrutten for å få best mulig tjeneste etter rekrutten. Er det noe spesielt jeg bør trene på? Jeg trener mye styrke og vektløfting på fritiden. Bør jeg da begynne å trene kardio også? Jogging, gå tur og slikt? Noe annet jeg bør bli flinkere på? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Finnes vel en god mengde tråder om dette allerede. Jogg, gå med sekk, tren hang- push- sit-ups, + annen trening. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 De har vel ikke flere tester enn 3000 meter og litt kroppsheving i bom og slikt. Så tar du å trener litt god dammeldags jævlig gymtime prinsipp, så er du nok godt rusta. Tar du å vandrer litt rundt opp og ned bakker med 10-15 kilo på ryggen, så venner du deg til det og. FyFo er bra det. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Godt vi uttaler oss om ting vi ikke har peiling på... Har vært med på å jogge både 8 og 9 km ila rekrutten. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det viktigste er ikke å løpe fortest, ta flest push-ups og sit-ups, det aller viktigste er vilje, initiativ og positiv instilling! Høres kanskje ut som en tapers uttalelse, men selv er jeg ikke i toppform og ligger midt på treet i troppen når det kommer til resultater på tester, likevel er jeg lagfører for 11 mann i Garden. Det som blir sett er folk som ønsker å gjøre det bra, folk som prøver så godt de kan, alltid. Vis at du kan være en av de som får ting til å skje, at du kan ta kontroll over situasjoner og hjelpe andre fremover Men, for all del, tren push-ups, sit-ups og hang-ups. Tar ikke lang tid i å bli bedre i dette! Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 takk for tipsene Grunnen til at jeg spør er fordi jeg trodde at trening i sjøforsvaret var ganske annerledes enn i hæren Lenke til kommentar
acilius Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er jo ingen hemmelighet at det er greit å være forberedt til rekrutten, så jogging og vandring med sekk er kjempebra. Også push-ups og hangups er kjekt å være litt trent på. Det du kan dra nytte av da er å ikke bli like sliten som alle de som er uforberedt, og kunne prestere bedre på andre ting også, i tilegg til å ha gode holdninger og stå-på vilje. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Skjønner. Fant en treningsforslagsplan for befalskolen. 45 armhevinger, 13 kroppshevinger i bom ol.. Gammeldags gymnastikk mao Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Jepp, målet de har med treningen er ikke at du skal klare max i benk eller være raskest på 100 meteren. Er god gammeldags seighet og basisstyrke som gjelder. Lykke til Endret 17. juni 2009 av Stonescream Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tips fra krigsskoleelev/jegersoldat (ikke meg): løp i skog og mark. Tren med sekk som det er vekter i og svøm mye, for da får du brukt mange muskler i kroppen. Selv skal jeg på til madla 30. september, og treningsprogrammet mitt er kondis og styrke annenhverdag 4-5 dager i uken i to måneder fremover. Deretter er det svømming i 4 uker. Får håpe dette holder til førstegangstjeneste for min del Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Treninga di før rekrutten kommer IKKE til å avgjøre noe om hvor du skal. Det kommer helt an på hva slags holdninger du har generelt. Og husk at det er alltids en tjukking som drar tempoet ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå