Gå til innhold

Trenings tips for bikini sesongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Slik er det hvert jævla år. Media hauser opp og publiserer en umasse artikler og hjelp til hvordan du skal se bra ut til badesesongen. Dette gir gjennomsnittsmennesket en illusjon av at det er slik du bør se ut før du ikler deg en bikini og beveger deg på stranda hvis du ikke skal bli kjeppjaget. Noe som igjen fører til at alt for mange mennesker låser seg inne om sommeren i frykt for at de ikke har noe som helst ute å gjøre. I frykt av å bli mobbet på stranden. I stedet for å tenke på hva en skal gjøre for å se bra ut til badesesongen, på våren, bør man heller tenke over hvordan en vil se ut hele året. Dette inkluerer små steg som å kutte ned godteri og brus for å få en mer indirekte slanking.

Men vær så snill: Beveg deg ut selv om du tror at du ikke ser bra nok ut. Du ser garantert bedre ut enn majoriteten av de som ikler seg bikini, så bryt barierene av fordommer og beveg deg på stranda.

Dersom du fremdeles ignorerer hva jeg skriver, så vær litt mer langsiktig til neste sessong. Begynn allerede i høst å tenke på at du skal vise deg fram på strana. Du får ikke flat mage over natta og vennligst ikke slutt å spise.

=)

edit: Beklager noe off-topic, jeg vet at dette er i trening og kostholdsdelen, men dette gjentar seg som sagt hvert år. Så i stedet for at folk tenker over hva de kan gjøre hele året, så blir våren og sommeren fokusert.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Spis mange små måltider, og sørg for å ha et variert og fornuftig kosthold. Kutt ut brus og drikk heller vann, og minimer inntaket av tomme kalorier. Kjøp for eksempel en pakke lakrisbåter eller en liten sjokolade på lørdagen, og spis i verste fall en is eller to på hverdagene. Det er viktig å være fornøyd også, å kutte ut alt godt er ingen løsning. Så trener du for eksempel fem dager i uken, hvor du legger inn to utholdenhetsøkter (sykling/spinning, løping, rask gange osv.). Resten av dagene tar du armhevinger, sit-ups og/eller crunches og knebøy. Det er viktig å trene motstående muskelgrupper om du vil ha en i alle fall halvveis fin holdning. Tren altså også rygg og triceps.

ADVARSEL:

JEG ER PÅ INGEN MÅTE NOEN EKSPERT ELLER NOE SOM HELST, MEN DET FUNKER FOR MEG.

Endring:

Sjekk ut Made in Lumpen, det svenske forsvarets treningshjelper.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

phfjeld har heilt rett når han sei at h*n ikkje er nokon ekspert, det h*n sei er det bare å ignorere.

Egilanso derimot har heilt rett.

Du er alt for seint ute, tenk heller mot neste års bikinisesong.

Du kan selfølgelig kutte kraftig ned på kaloriintaket og trene heftig i nokre veker, men hadde eg visst at du behandla kroppen din på den måten den dagen eg traff deg i bikini på stranda hadde eg behandla deg som om du hadde AIDS.

Lenke til kommentar

Spis sunnere. Vær mer aktiv.

Mindre inntak av søtsaker fører til mer energi, noe som i seg selv fører til at man føler seg mer attraktiv. Diskriminering av de som har Aids er forøvrig litt dårlig gjort synes du ikke HValder?

Lenke til kommentar

Plusspoeng for et saklig og godt innlegg, -Zeitgeist-. HValder har helt rett, men er samtidig helt på jordet. Det er selvfølgelig for sent, men det skader ikke å begynne nå. Vær heller konstruktiv neste gang. For en penere kropp er det ikke det å spise mindre i mengde som er viktigst (forutsatt at man har en slank figur fra før), men heller å unngå å se oppblåst ut etter stor måltider. Litt trening skader aldri, og på bare fire-fem uker ser man tydelig fremgang. Mine (små) muskler har på bare noen uker blitt langt mer definerte, og magen er langt penere nå enn før.

Endring:

Krediterte -Zeitgeist-.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Pull-ups er primært ein rygg-øvelse.

Godteri gir overskudd som faen det, beste etter ein lang fjelltur er ei kraftig heimelaga karbo-bombe (raske karbs, selvfølgelig).

Det dere snakkar om med overskudd kjem med eit godt sundt kosthold og trening, så i så måte har dere rett, men dere har forenkla det til helvete.

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig har vi forenklet det. Du har derimot ikke kommet med et eneste forslag, rent bortsett fra å tenke mer langsiktig neste gang da. Det er viktig å trene både mage og rygg, så pull-ups kombinert med sit-ups og armhevinger fungerer bra. Tren mye og hardt, så hjelper det i alle fall litt frem til juli.

Lenke til kommentar

Er ikkje vits å trene noko vidare for å få magemusklar til sommaren no, men til neste sommer kan du sjå fantastisk ut dersom du går inn for det.

Anbefaler deg å unngå sit-ups da mange har lett for å bruke dårlig teknikk og pådra seg ryggskader.

Andre øvelsar er f.eks. planke/sideplanke og crunches, for viderekomne har du f.eks hengende beinhev og dragon flags. Du får google det så ser du korleis dei forskjellige øvelsane utføres.

Jogging, springing osv. anbefales også for å brenne fett om du har for mykje til overs. Du kan finne opplegg på dette i andre delar av forumet.

Beklager om eg hørtes brysk ut tidligare, er bare lei av folk som tror kroppen kan behandles som ein rollespillfigur.

Du får ha lykke til.

Lenke til kommentar

Skal du stramme opp magen, så kan du jo f.eks. spille volleyball. Det er ikke tilfeldig at alle strandvolleyballjentene har sixpack ;)

Jogge/gå i ulendt terreng styrker også magen. Ellers er det visstnok bra med Pilates også. Og tilslutt er mage/rygg-timer på treningsenteret en slager. Der lærer du en fin rutine og hvordan du skal gjennomføre øvelsene riktig. Ikke forvent mirakler, men om du er flink så ser du en forskjell innen august.

Lenke til kommentar

Ta planken, kjøp rockering og ta noen økter med den. Viss du har en liten pondus så gå en tur på 40 min hver dag og spis 500 k.cal mindre.

EDIT:

Nå som det blir litt varmere kan du ta deg noen svømmeøkter også, ekstremt bra trening for hele kroppen og ikke minst magen!

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...