Gå til innhold

Difis kvalitetskriterier for nettsteder trenger dine innspill!

Anbefalte innlegg

Poster dette her siden jeg vet at det finnes en rekke kompetente medlemmer på dette området her inne. :)

Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI) arbeider med å øke kvaliteten på kommunale og statlige nettsteder. En sentral del av dette arbeidet er den årlige kvalitetsvurderingen av nær 700 statlige og kommunale nettsteder (dette er samme vurdering som tidligere gikk under navnet Norge.no).

Kriteriene som ligger til grunn for årets vurdering er nå og vi ønsker å høre deres kommentarer før vi publiserer endelig versjon!

Ser for meg at tilgjengelighet (del 1) og brukertilpasning (del 2) er det mest relevante for dere her inne.

Kriteriesettet finnes på adressen http://kvalitet.difi.no - Hver indikator har kommentarmulighet, i tillegg finnes det en egen side for generelle kommentarer til kriteriesettet (under Generelt-kategorien). Nettstedet ble sluppet i går ettermiddag, altså er det mulig at det finnes barnesykdommer dere gjerne kan informere om. :)

Ser helst at innspill på kriteriesettet gjøres via kommentarfunksjonaliteten på nettstedet og ikke i denne tråden, da vi ønsker å samle alt på ett sted. Jeg kommer uansett til å følge med i denne tråden dersom det skulle være noe spesielt.

Anders Nedland Røneid

Kvalitet på nett

Difi

Epost - [email protected]

Twitter - @nettkvalitet og @aroneid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://kvalitet.difi.no/210-–-nettst...evante-metadata

Denne ville jeg revurdert kraftig.

Mine erfaringer er at google's evne til å trekke ut en beskrivelse basert på hva du faktisk søker etter er mye bedre enn hva du selv kan klare å beskrive i en description.

Kun når det ikke er nok faktisk innhold(for eksempel på et kontaktskjema eller bildegalleri) bør man legge ved en description.

Keywords er noe som brukes lite nå da søkemotorer i stor grad ikke bryr seg stort om denne lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...