flopp90 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei. jeg skal ha muntlig i eksamen i religion på fredag. og har et par spm. Hva mener du er det mest sentrale i humanismen, kristendommen og islam.? hva har de felles? og hvor ligger de store utfordringene når disse tre livsynene skal leve side ved side i det norske samfunnet? håper noen kan hjelpe:) Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Dette ser ut til å være riktig ja http://www.mil.no/felles/fpk/religion/start/bibliotek/ Les her, det er lange artikler, men se under "Trosinnhold" for kortversjonen. For at de skal leve side ved side må religionene først og fremst tilpasse seg den norske kulturen og historien, for deretter å tilføre sine verdier til samfunnet. Lenke til kommentar
Therese1989 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei:) Jeg kom opp i religion (muntlig eksamen) i dag, og skal ha eksamen på mandag. Jeg fikk om "TO ZION" (tekstanalyse) har dere noen ideer åssen bygger opp en tekstanalyse i den teksten om av Lauryn Hill? Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg skal opp på tirsdag, Islam og en valgfri religion(buddhisme), tema: religionsstiftere. Andre? Tror jeg skal satse på å sammenligne Muhammed og Siddharta(buddha), utrede hva som skiller dem som religionsstiftere og hvilken rolle de spiller i sine respektive religioner. Må komme frem til en problemstilling innen to timer. Skal prøve å se på stifterne fra ulike hold kulturelt, tenke på dem som historiske personer og som religiøse rollemodeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå