Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig Matteeksamen 2009 10 klasse tema Ferieturen

Anbefalte innlegg

Fikk akuratt vite at jeg kom opp i Muntlig Matteeksamen. Fikk temaet Ferieturen og trenger tips til dette.

Jeg har komt opp i 48-timers modellen!

Hele oppgaven:

Stikkordsliste:

Veg, fart, tid

-Prosent

-Temperatur

-Statistikk

-Omkrins/areal/volum

-Valuta

-Geometri, svømmebasseng

Du kan bytte ut eller føye til stikkord. Det er viktig at du får vist hva du kan innenfor flere emner i mattematikken når du arbeider med dette temaet.

Du skal på ferietur til tyrkia i sommer sammen med far, mor og en av brødrene dine.

Reiserute:

*****-Gardermoen med bil tur/retur

Gardermoen-Alanya med fly tur/retur

Hotel Palmerai tyrkia

2-roms leiligheter for 2-4 personer

3-roms leiligheter for 4-6 personer

Pris per døgn per person 350 NOK

I 2-.roms leiligheter beteler en full pris for 2 personer, og det blir gitt 20% rabatt for 2 personer i ekstraseng

I 3-roms leiligheter beteler en full pris for 4 personer, og det blir gitt 20% rabatt for 2 personer i ekstraseng.

Valutaen i Tyrkia er tyrkiske lire (TRY)

Endret av Bulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal lage en powerpoint presantasjon har jeg tenkt.,.. Er det lurt og lage en slags "historie"? Jeg flyr til tyrkia. Regner ut fart og sånt? Så kjøper jeg litt ting der eller noe? Men hva mer?

Lenke til kommentar

Jeg har også komt opp i muntlig eksamen, matte og emne er interrail.

Jeg tror det er veldig lurt å vœre innom de fleste punktene, da kan det vœr at du ikke blir spurt like mye i de 10 minuttene de har satt av til det. Det du spurte om tidligere om det var lurt å ha en historie tror jeg er veldig lurt.

På min stikkordliste har jeg:

vei/fart/tid

valuta

finansieringsmåter

staristikk

funksjoner og grafer

likninger

budsjett

rutetabeller

rabatter

målestokk

lengdeenheter

tidsforskjell

størrelser

Noen forslag om hvordag jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar

Jeg fikk omentrent samme oppgave som deg da jeg kom opp i 10.ende i matte muntlig, bare at jeg fikk temaet "selskapet". Jeg hadde en powerpoint-presentasjon med en 'historie' på en måte. På alle de ulike lysbildene hadde jeg et matematisk problem knyttet opp mot historien, som jeg løste. Da valgte jeg meg noen kategorier innenfor matematikken som du har gjort på stikkordslisten din. Fungerte kjempe fint, fikk 5 (et riktig av fire svare fra 6).

Det viktigste er å lage en overbevisende presentasjon og fortelle sensoren hva du gjore til på hvert problem for å løse det matematiske problemet. Det er viktig at alle er rett løst (!) og at du baserer problemene og løsningen på pensum du har hatt i år. :) Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...