Gå til innhold

[Løst]Norton blokkerer blokkerer firefox og IE i vista

Anbefalte innlegg

hei.

Min nettleser blokkeres når jeg prøver å starte den fra startmenyen. Det vises i oppgavebehandling at den kjører. Men dukker ikke opp.msn og internet explorer funker heller ikke, men disse klikker som regel rett under pålogging og lasting av startside. Det merkelige er at i sikkerhetsmodus funker det normalt. Igår funket dette normalt, men etterpå jeg fornyet norton lisensen, dukket dette opp.... Jeg har sjekket brannmuren, portene er åpne... Internett forbindelse har jeg...

Kan noen hjelpe meg?

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt fungerte før jeg installerte norton sitt virus program... (fornyet abenomentet mitt))

Hvor finner jeg system tilbakestillingsverktøyet ??

EDIT: jeg hiver ut en hijackthis logg snart...

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar
Alt fungerte før jeg installerte norton sitt virus program... (fornyet abenomentet mitt))

Hvor finner jeg system tilbakestillingsverktøyet ??

EDIT: jeg hiver ut en hijackthis logg snart...

hvis alt fungerte før du gjorde noe med norton så er det trolig en innstilling i norton.

og da hjelper det ikke og tilbakestille vista. (hvis det er norton som sperrer for deg)

gå inn i norton og oppsett (settings) og stil programmet slik du ønsker, bruk nortons hjelp funksjon til og forstå programmet.

du må trolig lempe på norton sikkerheten eller åpne for de programma den sperrer som du ønsker tilgang til.

Lenke til kommentar

tror du ikke at problemene gjenntar seg.... :thumbdown:

EDIT: Noen som vet hva jeg kan gjøre ??

edit2: Jeg fjernet det på nytt, og nå funker alt.. (men jeg sitter med et virus program som jeg har betalt for til ingen nyttte!

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar

edit2: Jeg fjernet det på nytt, og nå funker alt.. (men jeg sitter med et virus program som jeg har betalt for til ingen nyttte!

Neida dette er ikke til ingen nytte.

Men du må lære deg Norton.

Du må lese hjelp filene, og du må gi tillatelser til disse programmene.

Att det er idiotisk og ha disse sperret som default er en ting. men det er bare snakk om iog tilpasse Norton til din bruk.

Og for og gjørra det må du lære deg programmet.

Det er nok en setting eller verktøy som heter tilgang eller tilgjengelighet. Her kan man gi programmer den tilgangen man ønsker. Trolig en liste som sier hvilken prog som har hvilken tilgang.

edit: du har sikkert norton internet securety. denne har egen brannmur så du kan da slå av windows sin brannmur. men nis sin brannmur må stiles inn. samma med resten av norton

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Neida dette er ikke til ingen nytte.

Men du må lære deg Norton.

Du må lese hjelp filene, og du må gi tillatelser til disse programmene.

Att det er idiotisk og ha disse sperret som default er en ting. men det er bare snakk om iog tilpasse Norton til din bruk.

Og for og gjørra det må du lære deg programmet.

Det er nok en setting eller verktøy som heter tilgang eller tilgjengelighet. Her kan man gi programmer den tilgangen man ønsker. Trolig en liste som sier hvilken prog som har hvilken tilgang.

edit: du har sikkert norton internet securety. denne har egen brannmur så du kan da slå av windows sin brannmur. men nis sin brannmur må stiles inn. samma med resten av norton

Hei, igjen godtfolk :cool:

Jeg har samme problemet ennå.. Slo av windows brannmuren da jeg installerte norton på nytt.. Og har gitt tilgang i brannmuren til IE og firefox (mange flere)) , men ingenting hjelper... Det funker fremmdeles perfekt i sikkerhetsmodus, men der er ikke norton aktiv...

EDIT: Norton supporten kunne ikke hjelpe med dette problemet...

Kom med disse forslagene:

1. Du må reinstallere pcen

2. Du kan bestille time hos oss og feilsøke etter virus...

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...