rubestee Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei da står det en ny pc for tur Alltid morsomt å få noe nytt å sette fingra i. Men problemet er jo selfølgelig HVA skal jeg velge! Som nevnt i Emnetittlen så skal jeg ha en laptop som skal bruked en del til gaming. Hvilke pcer får jeg best ytelse av for 10K? Noen kriterier: - 15.4" Skjerm (som er god å se film og spille på) - Kunne kjøre FSX accelration på full grafikk, og spill som: ..............- Medal of Honor Serien (Ailied Assult, Airborn) ..............- Emipre Total War ..............- Crysis (hvis det er mulig for den prisen) ..............- CoD 4 - Greit med lagrings plass til filmer, bilder, spill og musikk - Fungere bra til LAN-ing Jeg trenger hjelp til å finne en PC som funker til alt dette! Har du noen gode forslag er det bare å poste det her! Takker for alle svar som kommer MVH: Ruben Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Litt OT, men jeg tror du ville fått større glede av å kjøpe en stasjonær til 7k og en bærbar til 5k. Jeg vet dette blir 12k, men den stasjonære kan du oppgradere nesten hvor mye du vil når du får mere penger og den bærbare vil være god nok til normale programmer og internett. Generelt må du vel over 10k for en bærbar for spilling, om du velger de rette delene så vil en stajonær til 7k lett overgå ytelsen av ev bærbar til godt over 10k. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=554105 Multicom KHLB2 er allrede flere topics on denne på forumet. Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Det med stasjonær PC er at jeg reiser ganske mye rundt med PCen og jeg kan ikke drasse med meg en stasjonær PC Derfor er det Bærbar som gjelder Jeg har sett at det ganske mange som søker det samme som meg på forumet har lest det meste men jeg får ikke noe ut av det Derfor vill jeg vite hva som er best akkurat for meg Er det noen som har noen forslag? Takker for alle svar Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Et forslag her. og et til her Endret 1. juni 2009 av jornboss Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Tror det er litt for treig CPU og GPU på de. Må nokk opp på 2.4GHz CPU og en krafigre GPU feks. en av Ati Radeon HD kortene Får se i morgen om det blir noe Alienware til Norge. Kan jo hende Klokka 1600 så får vi svaret Eller så er jo Multicom noe! Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Får se i morgen om det blir noe Alienware til Norge. Kan jo hende Alienware laptop til max 10k? ja jøss, er lov å drømme. Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ja det lov til å drømme. Men det sant, det skal bli vannskelig Anyway morsomt å se i morgen Blir nokk noe Multicom greier på meg Eller legge til ett parr lapper til å håpe på at en Alieware pc holder lenge;) De har et rått og et litt små frekt design Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Nå har ikke jeg alienware selv, men de bærbare har fått litt kritikk for litt løs skjerm. Hovedgrunnen til at jeg ikke tok dem med i beregningen da jeg skulle kjøpe ny pc. Notebookcheck: "We also had to clear our throat on closer inspection of the case, which makes a compact and robust impression at first due to the design, but clearly disappoints in the actual test. Holding the notebook, lifting it, or applying a bit of pressure, always results in creaky noises, which seem to be the norm with the m15x. Especially bad in this regard are the display and display hinges. Although the display is with 12 millimeter not exactly slim, it seems to be very susceptible to any kind of pressure or twisting. Just opening and closing the display is apparently already too much for the notebook and results in loud creaking and squeaking. Furthermore, deformations and even colour changes on the display are noticeable." En liten detalj om Multicom; finner ikke tråden jeg tenker på akkurat nå, men det var noen som snakket om at en (annen) Multicommaskin hadde så dårlige høytalere at de måtte bruke øretelefoner allerede da maskinen var ganske ny. For meg ville det vært et kjempeskår i gleden av ny pc. Når det gjelder anbefaling, jeg har ikke så god peiling på specs og sånn, men hva med en Dell xps med følgende spesifikasjoner: Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz) Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian Microsoft® Works 9.0 - norsk 1 års Premium Warranty Support 16" (inch) Truelife 720p HD WLED Edge to Edge Display 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] 250 GB harddisk med 7200 rpm og fallsensor 512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card Innebygd DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass (leser og skriver DVD og CD), med programvare Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh) Ikke integrert TV-tuner Tilbehør Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk No Carry Case Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort Tjenester og Programvare Ingen Accidental Damage Support DataSafe online sikkerhetskopiering av 2 GB i 1 år Inkluderer også N06X1601 Studio XPS 16 Order - Norway Norwegian - Documentation Studio XPS 16 Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) 90W AC Adaptor 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European Internal Norwegian Qwerty Keyboard 1 Year Premium Warranty Support Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo Kommer på 10.900. Den er ikke 15", men etter hva jeg kan se (hadde veldig like ønsker som deg da jeg var ute og kikket) så er det litt for mye å be om 15" til en slik pc, til en slik pris. Kan oppgradere og nedgradere prosessor og arbeidsminne etter behov (fikk inntrykk av at dette var det nærmeste av det du så etter). Vet at Dell kanskje ikke er kjent for å gi mye for pengene, men som sagt, de kravene du har er litt vanskelige å møte, hvis ikke du gir opp en av dem. Og bare sånn hvis du lurer, jeg landa til slutt på en Macbook Pro 15" til nesten 14k (ADC-rabatt). Hadde litt mindre spillkrav og litt løsere lommebok Håper du finner ut av det. Endret 2. juni 2009 av pkg_inc Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Er det noen som hvet hvordan man chipper en ailienware PCe til Norge? Er det noen som har gjort dette? Hva blir ekstra kostnadene på det? Den nye Alienware PC-en som har kommet til Norge i dag (kl. 1500), er for dyr iforhold til budskjettet mitt Er det noen som hvet de andre gamle Ailienware PCene også kommer til Norge? Eller noen nye i en snillere prisklasse? pkg_inc, bra oppsett det der, har sett på den før også, men jeg liker ikke designe Jeg vill ha både i pose og i sekk hvis du kjønner. Pen på utsiden og et "monster inni" Takker for alle svar! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Tror det er litt for treig CPU og GPU på de. Må nokk opp på 2.4GHz CPU og en krafigre GPU feks. en av Ati Radeon HD kortene Får se i morgen om det blir noe Alienware til Norge. Kan jo hende Klokka 1600 så får vi svaret Eller så er jo Multicom noe! Vel den jeg anbefalt til 6490,- hadde HD4650 1GB som er bedre enn det andre du har blitt tilbudt her - og er "en av ATI Radeon HD" kortene du etterlyser:) Dersom T6400 er for dårlig må du kanskje opp på dette nivået? Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 helt greie forslag Jornboss, men det er en for dårlig CPU. 2,1GHz er rett og slett ikke nok. Det hjelper ikke med et bra grafikk kort når det er en prosessor som sinker ned hele maskinen. Tror jeg har bestemt meg Tror jeg kjøper en Multicom Compal KHLB2 15.6" Wide-LED skjerm 1366:768 oppløsning (Glare) HD-klar skjerm med 16:9 format Intel Core 2 Duo prosessor, 1066MHz FSB (2.53GHz) Opp til 4GB DDR3 system-minne ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkort med 512MB GDDR3 minne SATA harddisk opp til 500GB 2.0 Mpixel webkamera Trådløst nettverk a/b/g/n (opp til 300Mbps) med fysisk bryter 1000/100/10Mbps nettverk RJ45 DVD Super Multi Realtek ALC268 2-kanals HD lyd 1 x mikrofon inngang 1 x hodetelefon utgang 4 x USB 2.0 kontakter med Power USB funksjon 1 x HDMI kontakt - HDMI har lyd og bilde i samme kabel 1 x VGA kontakt 1 x Express Card/34 Minnekortleser for SD, MMC og Memory Stick Bluetooth 2.0 6 cellers batteri 4800mAh, 220min i BatteryMark 2007 Blir nokk den hvis ikke resten av Alienware pc-ene kommer snart til Norge Er det noen som har Multicom Compal KHLB2? Bråker den mye? Blir den fort varm? Drar den bra spill? Takker for alle svar Lenke til kommentar
cslol Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...p;~lt=alienware her kan du bygge en bra maskin feks en "alienware M17x" Endret 4. juni 2009 av cslol Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Har sett M17x. Hadde gått får den hvis lommeboka hadde tålt det, men det gjør det den da ikke Veldig kult og snasent design på den! Men ser oppsette mitt bra ut, er det noe jeg burde endre på? Vil dette klare å kjøre en del morderne spill som: Total War II, FSX og Crysis? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvis du har penger bør du kjøpe den andre skjermen - ellers ser det veldig bra ut:) Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Føler meg egentlig ikke fornøyd med den Pc-en. Har lest et par tester og snakket med folk og mange sier at de ikke er fornyde. Er i tilleg litt tvilende til Multicom. De har ikke altid fornøyde kunder. (det er det ingen som har). Tar ikke tilbake varer som er feil. Og de svarer nesten ikke på mail. Har Asus, Packard Bell og Acer en egen spille serie? Hva koster det i såfall? Fungerer de bra? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vel her kommer en siste mulighet fra meg:) Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Kan anbefale en Acer Aspire 6935G. Ikke en heavy gamer, men kjører crysis på medium med det meste på high uten lagg, gjelder også warhead. Andre spill kjører jeg med alt på høyt uten lagg. Lenke til kommentar
cslol Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 du kan jo se på denne da http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...d=1218044029168 Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Er det noen som hvet hvor de selger Acer Aspire 6935G? Er det noen som har denne PC-en, som har kjørt en del spill på den? Takker for alle svar som har vert og som forhåpentlig hvis kommer EDIT: Tror at den har gått ut av produksjon på MPX.no står det at produktet har utløpt Er det noen andre lignende produkter fra Acer eller andre? Likte virkelig det designe Er det noen bedre eller dårligre modeller som også kan kjøre crysis på Midium/high grafik? Endret 7. juni 2009 av rubestee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå