Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg elsker deg - FAILED. Hva skal man gjøre?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Elsklingen_*

Hei

 

Jeg er en gutt på 20 år som er sammen med en jente på 20. Vi har nå vært sammen i 5 måneder.

Etter en akt i stad når vi lå og koste sa jeg ordene "jeg elsker deg" og gav henne et kyss.

Hun svarer: Er du sikker, du vet at det er sterke ord?

jeg: Ja vet det...

 

Føler jeg gjorde noe virkelig dumt der, og lurer om noen av dere har opplevd liknende?

Går tilbake til "glad i deg" jeg. Skal passe meg for å bruke de orda igjen :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du har gått på en smell her synes jeg ikke du skal begynne å "trekke tilbake" liksom. Da vil det virke enda verre for henne (hun virket jo som hun ble litt ukomfortabel med at du sa det så "tidlig" i forholdet). Og om du mente det, som jeg håper du gjorde, så er det jo ingenting å trekke tilbake.

 

Bare ikke si det igjen med det første, og heller vent til hun sier det til deg? Personlig synes jeg 5 måneder er mer enn lenge nok... Skal ikke være en tidsfrist på slikt synes jeg.

Lenke til kommentar

Når jeg sa det til dama mi fikk jeg ikke noe svar tilbake, det er FAILED det ;)

Tenkte bare: takk for et fantastisk fint svar tilbake.

 

Så forklarte hun det senere at eneste grunnen til at hun ikke sa det tilbake var for at hvis hun sa det tilbake der og da ville det ikke virke som om hun mente det kom fra henne. Så noen uker senere sa hun det plutselig til meg.

Lenke til kommentar
Sterke ord? Sa det til et par stykker i natt jeg. Tror hun har sett litt for mye på amerikansk film.

Noen mener jo faktisk det de sier, da, og slenger det ikke ut av seg til den første og beste man ser på byen en fuktig fredagskveld. :)

 

 

 

Ser ikke helt at det er Fail? Det er da mye mer fail at hun sier det tilbake uten å mene det, og at det så blir "avslørt" senere? Det er jo bare bra at hun skjønner at det er mer enn "glad i deg scnuppa miiii, kozzz og klemzz!"?

Endret av Right
Lenke til kommentar

Det viktigste spør du meg, er: Ikke si det bare for å si det. Jeg tror ihvertfall de fleste jenter, og sikkert gutter også, merker det veldig fort! Nå kan det jo hende du faktisk elsker henne da, og da synes jeg det er riktig av deg. Men jeg får ihvertfall litt fnatt når jeg merker at noen sier det til meg bare fordi de tror jeg forventer det. Da blir det så kunstig og rart liksom.

 

I det hele tatt synes jeg det er en teit greie at det liksom skal være en milepæl i et forhold når man sier "jeg elsker deg". Best å ikke tenke så mye på det, og bare si det som kommer naturlig=)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en gutt på 20 år som er sammen med en jente på 20. Vi har nå vært sammen i 5 måneder.

Etter en akt i stad når vi lå og koste sa jeg ordene "jeg elsker deg" og gav henne et kyss.

Hun svarer: Er du sikker, du vet at det er sterke ord?

jeg: Ja vet det...

 

Føler jeg gjorde noe virkelig dumt der, og lurer om noen av dere har opplevd liknende?

Går tilbake til "glad i deg" jeg. Skal passe meg for å bruke de orda igjen :ermm:

 

Har opplevd det der, bare med omvendte roller. Jeg forklarte egentlig bare at sånne ord er ikke noe jeg slenger rundt meg i hytt og pine, og av den grunn ikke hadde lyst til å si det tilbake. Av en eller annen grunn har det blitt vanlig å bruke "glad i deg" i flørtestadiet for så å automatisk gå over til "elsker deg" når forholdet har blitt offisielt. Ho tok det veldig pent og hadde ingen problemer med å forstå. Forklarte ho også at det betydde absolutt ikke at jeg var noe mindre glad i ho.

 

Er litt individuelt det der vil jeg tro. For noen er det sterkere ord enn for andre, jeg vil ihvertfall at det skal bety noe når jeg først ytrer dem.

Lenke til kommentar

Jeg hadde fått noia hvis en jente jeg holdt på seriøst med, etter 5 mnd hadde begynt å skrive jeg elsker deg etter hver jævla melding. Alle har ett forskjellig forhold til de ordene.

 

Men når de først er ute er det bare å kjøre på! ikke gjør noe overdrevent ut av det, men ikke gå konsekvent over til noe annent hvis du snakket rett fra hjertet når du sa det.

Lenke til kommentar

Synes du bør være fornøyd jeg, dama di er moden nok til å ta dem ordene seriøst, og hun er moden nok til å ikke si det tilbake før hun mener det.

Gå tilbake til "glad i deg" og la hun si det først neste gang.

Det er nok litt flaut, men det har nok ikke svekket forholdet deres :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
...Når jeg sa det til dama mi fikk jeg ikke noe svar tilbake... ...Så noen uker senere sa hun det plutselig til meg...

 

Samme her også. Men jeg følte ikke at det var så stort slag i trynet. Jeg visste jo at jeg elsket henne, men hadde forståelse for at hu ikke ville tvinge seg til å si det samme igjen på grunn av frykt for at det skulle bli pinlig.

Så til TS. Gi henne tid ;)

Lenke til kommentar
...Når jeg sa det til dama mi fikk jeg ikke noe svar tilbake... ...Så noen uker senere sa hun det plutselig til meg...

Samme her også. Men jeg følte ikke at det var så stort slag i trynet. Jeg visste jo at jeg elsket henne, men hadde forståelse for at hu ikke ville tvinge seg til å si det samme igjen på grunn av frykt for at det skulle bli pinlig.

Så til TS. Gi henne tid ;)

Jeg har tilsvarende historie motsatt, relativt nylig ferdig med et stygt brudd med eks-sambo som jeg også var forlovet med. Bokstavlig talt et "Pang! Over natta"-brudd jeg fortsatt godt merker følgene av, trekvart år etter.

 

Anyway: jeg tenkte at jeg i motsatt tilfelle ville foretrukket ærlighet og sa som sant var at jeg fortsatt hadde mye som hang igjen og rev i meg, men at jeg visste at det var henne ville satse på nå. All kontakt med eksen var brutt (for min egen mentale helses del), og forholdet jeg nå var inne i var noe jeg virkelig ville prøve å bygge videre på. Jeg sa jeg ikke følte helt at jeg elsket henne ennå, men at jeg legger såpass mye i de ordene at det sannsynligvis ikke betydde at jeg følte noe mindre for henne enn hun gjorde for meg. Hun tok det veldig bra, og jeg fikk en kjempeklem!

 

I ettertid har ting virkelig utviklet seg, og nå vet jeg at jeg elsker henne! Første gangen det glapp ut av meg ble jeg minst like overrasket selv som hun ble, men jeg merka godt på mitt eget smil at jeg mente det! Hehe, første og eneste gangen jeg har sett tårene trille på den jenta, og det var ikke i sorg! :!:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg sa allerede etter 2 måneder de magiske tre ordene til min kjæreste nå, jeg fikk heller ikke noe svar med en gang. Trodde jeg...

Hun er katelansk og sa det ett kvarter senere; testimo!

Skjønnte ikke var det var før dagen etter, men da ble jeg glad :)

Men nå starter langveisfroholdet og jeg begynner å grue meg... Det blir hardt å se hverandre en gang i måneden.

 

Ihvertfall trådstarter; kjør på, trekker du det tilbake blir det bare kleint og viser at du egentlig ikke mente det, om så er bør du kanskje revurdere forholdet...

Lenke til kommentar
Selv om du har gått på en smell her synes jeg ikke du skal begynne å "trekke tilbake" liksom. Da vil det virke enda verre for henne (hun virket jo som hun ble litt ukomfortabel med at du sa det så "tidlig" i forholdet). Og om du mente det, som jeg håper du gjorde, så er det jo ingenting å trekke tilbake.

 

Enig. Fortsett å si at du er glad i henne så kommer nok de tre ordene etterhvert. Det var omvendt her, kjæresten som sa det først, men etter noen uker sa jeg det samme :)

 

Så fortsett som før, si at du er glad i henne.

Lenke til kommentar

ALLE må jo si at det er STERKE ORD. FAEN så leiav at alle MÅ si å gjøre akkurat det samme før det blir et "Jeg Elsker deg forhold"

 

Hva om du elsker personen etter 3 uker da? skal du gå å holde på dette da for å ikke skremme kjæresten ?

 

Å nei det' må ikke 3 måneder eller mer til før du vet at du elsker noen , slikt skal man vite ganske kjapt. setter kjæresten sine tvil på hvorfor du sa det så fuck henne til helvete

Endret av Magnolian
Lenke til kommentar
Hva om du elsker personen etter 3 uker da? skal du gå å holde på dette da for å ikke skremme kjæresten ?

 

Hvis du elsker en person etter tre uker kan du selvfølgelig si det.

 

Å nei det' må ikke 3 måneder eller mer til før du vet at du elsker noen , slikt skal man vite ganske kjapt.

 

Det er ofte at en ikke finner det ut før etter tre måneder. Det kan godt hende at du er utrolig glad i en person lenge, men ikke merker at du elsker han/hun før etter noen måneder senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...