Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Vil kaste ut foreldre til jenter med hijab

Frp vil sende alle foreldre til småjenter med hijab ut av Norge.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1234355969721_347.jpg

Frp ønsker å gjøre det forbudt å bruke hijab på skolene i Norge. Hvis de får innført det, vil de sende foreldre til småjenter som bruker hijab tilbake til opprinnelseslandet sitt.

Det skal bli ulovlig å bruke hijab på skolen, hvis Fremskrittspartiet får det som de vil. Det er undertrykkende for småjenter å få tredd en hijab på seg. Hva voksne kvinner gjør, kan de velge selv. Men hvis foreldre ikke respekterer loven, skal de sendes hjem

Med Fremskrittspartiet i regjering lover Sandberg at partiet vil jobbe for helt nye regler for nye landsmenn.

• Alle asylsøkere skal sendes rett tilbake til hjemlandet. Ingen nye asylsøkere skal få opphold i Norge.

• Det skal innføres en fem års prøveperiode hvor alle med lovlig opphold, men som ikke følger norske lover, normer og regler skal sendes tilbake til hjemlandet.

• Alle som har fått lovlig opphold i Norge skal bli evaluert etter fem år. Hvis de da har tilpasset seg Norge tilstrekkelig etter Frps kravliste, skal det gå ytterligere ti år før man kan bli norsk statsborger.

• I disse ti årene skal norske myndigheter sende alle som begår kriminelle handlinger med mer enn tre måneder ubetinget fengselsstraff tilbake til hjemlandet.

• Det skal til sammen ta 15 år å bli norsk statsborger. Da skal man ikke kunne sendes tilbake til hjemlandet - uansett lengde på eventuelle lovbrudd.

Sandberg ser for seg at det er politiet som skal gjennomføre utsendingen. Det er også politiet som skal evaluere om folk har oppført seg etter norske normer og regler de første fem årene.

Det skal ta fem år før man får fast opphold i Norge. Folk som fortsetter å undertrykke kvinner med tvangsekteskap, kjønnslemlestelse og hijab har ikke noe her å gjøre. De kan reise tilbake. Folk som kommer til Norge må akseptere vårt demokrati, ytringsfriheten og menneskerettighetene. De må innordne seg, og tilpasse seg de norske reglene og normene vi har. De må skaffe seg en jobb og bidra.

Sandberg brukte stor del av sin programtale til landsmøtet på å fortelle delegatene at han mener alle har valgfrihet - og at de som ikke liker Norges lover og normer kan velge å reise tilbake til hjemlandet.

De har et valg. De har et valg de også. Reis hjem! Eller de kan velge å bli. Men da er det noen normer som ligger til grunn for at vi skal akseptere at de skal være her. De som snylter har ikke noe her å gjøre. De som fremdeles har ambisjoner om å bli i Norge har noen normer forholde seg til. Og de som ikke gjør det har å komme seg hjem så raskt som mulig, slo Sandberg fast til en fullsatt landsmøtesal som jublet og klappet.

Les også:

--------------------

--------------------

FrP, har nå redegjort for en rekke politiske hjertesaker på sitt partimøte. Spørsmålet som melder seg er om det er FrP Norge trenger? Er FrP konsekvente, strenge, men rettferdige? Eller er dette kun et spill for galleriet og lovnader som aldri vil kunne holdes?

Mange spørsmål melder seg. Hva mener du?

Følg landsmøtet live.

:)

Endret av R083r7
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk relativt positiv til tanken om å straffe foreldrene til jenter med hijab. Det er selvfølgelig alt for strengt å sende dem hjem, men et lite smekk på lanken tror jeg kunne funket fint.

Når jeg tenker etter er jeg faktisk usikker på hva jeg mener når det gjelder dette forslaget. :hmm:

Lenke til kommentar

Per Sandberg sier at lovbrytere skal sendes hjem og det er faktisk akkurat det samme som Arbeiderpartiet sier. Forskjellen er at Arbeiderpartiet bare bløffer for å tekkes holdningen til majoriteten i Norge.

Klarer Frp få gjennomført halvparten av det de lover vil de innfri langt mer enn dagens regjering og de vil også snu Norge i riktig retning.

Lenke til kommentar

15 års prøveperiode før statsborgerskap synes jeg var litt i lengste laget, selv om jeg i stor grad støtter FRP i innvandringsspørsmålet. Jeg er litt usikker på om det er riktig å forby hidjab i skolen (er det ikke egentlig en lov allerede som forbyr politiske og religiøse symboler i skolen?), med mindre man innfører skoleuniform (slik at ikke enkelt plaggtyper skal være diskriminert).

FRP har desverre en ganske håpløs økonomisk politikk som kan sidestilles med SV i uansvarlighet, noe som gjør at de uansett ikke får min stemme.

Lenke til kommentar

Man kan kanskje argumentere med at Per Sandberg har mer forståelse for feltet, i det han faktisk ER en voldsdømt råkjører. Faktum er at Per Sandberg inngripener i religionsfriheten og forskjellsbehandling nok er i strid med våre internasjonale forpliktelser, f.eks religionsfriheten som spesifisieres bl.a. i EMK.

Lenke til kommentar
FRP har desverre en ganske håpløs økonomisk politikk som kan sidestilles med SV i uansvarlighet, noe som gjør at de uansett ikke får min stemme.

SV har da i alle år holdt seg innenfor nogenlunde samme rammer som alle andre når de har lagt frem alternativt statsbudsjett. SVs finansminister har også fått mye skryt i utlandet, bl.a. skrev NY Times at norge var verdens beste på å håndtere finanskrisen.

Lenke til kommentar

SV har da i alle år holdt seg innenfor nogenlunde samme rammer som alle andre når de har lagt frem alternativt statsbudsjett. SVs finansminister har også fått mye skryt i utlandet, bl.a. skrev NY Times at norge var verdens beste på å håndtere finanskrisen.

Har NYT noen anerkjent økonomisk ekspertise?

Media i Norge går jo amokk hver gang utenlandske medier nevner noe som helst om Norge.

Lenke til kommentar

Dette stemmer. Kristin Halvorsen har vært veldig flink til å gjennomføre Arbeiderpariets økonomiske politikk.

Jeg har absolutt troa på at SV vil holde seg innenfor rammene, men jeg er derimot veldig bekymret for hva deres økonomiske politikk vil gjøre med inntektsgrunnlaget i et tidsperskeptiv på 30-40 år, da vi antaglig må bassere oss på noe annet enn oljeinntekter og dermed ikke har mulighet til å ha en slik enorm statligsektor og slik en enorm trygdeutgiftspost som SV legger opp til (videre diskusjon om dette burde kanskje fortsette i egen tråd..).

Lenke til kommentar
ke har mulighet til å ha en slik enorm statligsektor og slik en enorm trygdeutgiftspost som SV legger opp til (videre diskusjon om dette burde kanskje fortsette i egen tråd..

Enig. Tilbake til FrPs ønsker om å frata folk religionsfriheten.

Ikke det at jeg er for religion, men FrPs holdning er så fryktelig hyklersk, at de kan få masse støtte fra indremisjonsmiljøer og gærne kristne mens de hakker på muslimene.

Lenke til kommentar
Man kan kanskje argumentere med at Per Sandberg har mer forståelse for feltet, i det han faktisk ER en voldsdømt råkjører.

Veldig saklig å ta med at han har kjørt for fort. Hva med å ta med at alle de siste lederne av Arbeiderpartiet er tatt for svindel av skatte- og/eller trygdevesenet? Synes du det også er en godt bidrag til debatten?

Lenke til kommentar
De snakker ikke bare om forbud mot hijab, men forbud mot alle synlige religiøse symboler, også turban osv. Diskrete symboler, som for eksempel kors eller halvmåner hengende rundt halsen skal fremdeles være lov.

På samme måten som at de er imot religiøse skoler, men for at diskret kristne skoler skal være lov?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...