Gå til innhold

Hvilken valuta stiger mest det neste året? GBP/EUR/USD?

John-B

Anbefalte innlegg

Noen som kan komme med kvalisert gjetting av hvilken valuta som kommer til å holde seg best mot NOK i det neste året?

Dvs, hvis du skulle motta en forhåndsbestemt månedslønn i enten EUR/USD/GBP fremover det neste året, hvilken valuta ville du valgt? Vær snill å komme med en liten begrunnelse også. :)

Jeg har en mistanke om at børsen kan stige kraftig det neste året, og det vil vel føre til en synkende dollar. Ser ut til at GBP er mer stabil enn USD, og langt nede nå?

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke valutamarkedet være såpass effisient at de fleste faktorer er priset inn?

Etter min mening tilsier dette at det nesten er tilfeldig hvilken av de 3 som vil styrke seg mest, da det må komme av hendelser som enda ikke er kjent.

Lenke til kommentar
Skal ikke valutamarkedet være såpass effisient at de fleste faktorer er priset inn?

Etter min mening tilsier dette at det nesten er tilfeldig hvilken av de 3 som vil styrke seg mest, da det må komme av hendelser som enda ikke er kjent.

Det gir et sikrer resultat å slå mynt og krone enn å gjøre en "kvalifisert" gjetning.

I bestefall kan man si noe svakt om retningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...